Nissan slavi deseto obletnico povsem električno gnanega modela Leaf, ki je bil prvi množičen električni avtomobil na svetu.
Pionir je na ceste zapeljal decembra 2010. Sprva so ga prodajali na Japonskem, v Evropi in Ameriki, zdaj pa nastopa na 59 trgih. Doslej so prodali že več kot pol milijona primerkov.
Ključni mejniki modela Leaf
2010: Prelomnica s prvim množičnim električno gnanim avtomobilom na svetu
Nissanova vizija je bila, da se na urbanizacijo in industrijski razvoj odzove z izdelavo
avtomobila, ki ne izpušča ogljikovega dioksida, a kljub temu nudi nadvse prijetno vožnjo. Edinstvene funkcije 1. generacije so voznikom omogočale, da so preko svojih
telefonov preverjali napolnjenost baterije ali na daljavo nastavljali delovanje klimatske naprave. Prvemu modelu je energijo zagotavljala litij-ionska baterija z zmogljivostjo 24 kilovatnih ur, ki je povsem napolnjena zadostovala za manj kot 200 kilometrov vožnje.
Nissan je za promocijo električnih vozil in razvoj infrastrukture sodeloval z vladami,
mestnimi upravami in podjetji za distribucijo električne energije. Ko je Leaf prišel na trg, je Japonska premogla približno 200 hitrih polnilnih mest po standardu CHAdeMO2. Danes je po svetu že več kot 30.000 takšnih polnilnih mest.
Nissan je poskrbel za zgodovinsko prelomnico in svet je to opazil – Leaf je bil prvi
električni avtomobil, ki je prejel vrsto prestižnih priznanj, med katerimi izstopajo:
»Evropski avto leta 2011«, »Svetovni avto leta 2011« in Japonski avto leta 2011-2012«.
2012: Avtomobil lahko napaja vaš dom
Dve leti po uvedbi modela LEAF je Nissan postal prvo podjetje na svetu, ki je razkrilo
sistem, s katerim je kupcem omogočena izmenjava električne energije med njihovimi
hišami in avtomobili. S sistemom »od vozila v hišo« (V2H – Vehicle-to-Home) 3 so lastniki Leafa lahko električno energijo shranjevali v baterijo avtomobila in z njo potem po potrebi napajali hišo. Baterijo avtomobila so lahko polnili, ko sta bila povpraševanje in cena energije majhna, porabljali pa ob konicah.
Obenem je Leaf pomenil pomoč ob naravnih nesrečah, ki so prekinile normalno dobavo elektrike. Služil je kot premični napajalnik v sili, ki je lahko energijo pripeljal tja, kjer je bila potrebna. Na havajskem otoku Maui je Leaf prevzel pomembno vlogo v projektu pametnega električnega omrežja.
2012: S prvo posodobitvijo doseg zraste na 228 kilometrov
Z izboljšavami električnega pogonskega sklopa je Leaf pridobil večjo moč, doseg pa se je povečal na 228 kilometrov. Povečan doseg ni prinesel povečanja sestavnih delov. V resnici je bil novi električni pogonski sklop manjši. Njegov obseg je bil manjši za 30 odstotkov, masa pa za 10 odstotkov. Zmanjšana poraba energije je omogočila tudi novosti za razvajanje, kot so ogrevani sedeži in volan.
V letu 2014 je prodaja modela LEAF presegla 100.000 primerkov.
2015: Druga posodobitev doda več izboljšav in še dodatno poveča doseg
Razvoj baterij je bil vedno hitrejši. Leaf je dobil baterijo z zmogljivostjo 30 kWh in s tem do 280 kilometrov dosega.
Četudi z večjo kapaciteto je bilo novo baterijo možno napolniti do 80 odstotkov enako
hitro kot njegovega predhodnika. Posodobitev je prinesla tudi nove varnostne tehnologije, ki so vključevale pameten sistem zaviranja v sili (Intelligent Emergency Braking), ki kamero na prednjem delu avtomobila uporablja za zaznavo vozil in pešcev.
LEAF je slavil peto obletnico tik preden je prodaja dosegla 200.000 primerkov.
2017: Prihod Leafa druge generacije
Napočil je čas za novo poglavje zgodovine. Leaf druge generacije 3 je prinesel nove tehnologije. Med njimi je bil »e-Pedal« za vožnjo z eno samo stopalko in sistem za pomoč pri vožnji Propilot 3.
Nov električni pogon je imel za 38 odstotkov večjo moč (110 kW) in za 26
odstotkov večji navor (320 Nm).
Nova litij-ionska baterija ni bila prav nič večja od predhodne, a je imela za 67 odstotkov večjo energijsko gostoto kot model iz leta 2010 in je zagotavljala doseg 400 km.
Do začetka naslednjega leta je bilo na cestah po svetu že 300.000
primerkov modela LEAF.
2018: Onstran mobilnosti, ko Nissan Energy ponudi nove načine za uporabo
modela LEAF
Z inovacijami programa Nissan Energy je Leaf za svoje lastnike postal še bolj uporaben. S pametnim shranjevanjem in polnjenjem je avtomobil energijo lahko bolj učinkovito delil z domom ali dejavnostjo.
Nissan je razvil sisteme za ponovno uporabo in recikliranje starih baterij. Nissanovo
hčerinsko podjetje 4R Energy je v mestu Namie na severovzhodu Japonske odprlo obrat, ki se je osredotočil na ponovno uporabo litij-ionskih baterij iz električnih vozil.
Na podlagi raziskave, ki je temeljila na izvirnem modelu LEAF, in z namenom prikazati, koliko neizkoriščenega potenciala je v električno gnanih avtomobilih, je Nissan ustvaril dirkalnik Leaf Nismo RC (Racing Competition).
RC prve generacije so izdelali leta 2011 z enakim elektromotorjem, baterijo in inverterjem, kakršne so vgrajevali v serijski avto, a so bili vgrajeni na sredino
avtomobila, pogon pa je bil na zadnji kolesi.
RC druge generacije je prišel v letu 2018. Bil je močno predelan in dobil dva
elektromotorja, štirikolesni pogon ter agresivno oblikovano karoserijo. Za litij-ionsko
baterijo in inverter so služile tehnologije iz druge generacije, elektromotorja pa sta imela 240 kW moči in 640 Nm navora. To je bilo dvakrat toliko kot v modelu iz leta 2011.
2019: Novost je najbolje opremljeni Nissan LEAF e+
Nov električni pogonski sklop je Nissanu LEAF e+ zagotovil močnejši elektromotor in
povečan doseg. Baterija z 62 kWh je za 55 odstotkov bolj zmogljiva. Ta sprememba je doseg avtomobila povečala na 458 km, tudi tokrat brez žrtvovanja prostora ali oblike.
Do leta 2019 je Leafa kupilo že več kot 400.000 kupcev po vsem svetu.