Kia je razkrila novo konceptno vozilo Futuron, kupejevski SUV s 4-kolesnim pogonom (e-AWD), ki kaže smernice za oblikovanje električnih vozil v prihodnje.
Futuron, ki so ga oblikovali v Kiinem oblikovalskem središču v Koreji, je debitiral na mednarodnem salonu v Shanghaiju.

Električni SUV kupe s ‘360-stopinjskim jedrom’
Koncept Kia Futuron je osnovan na podlagi ‘360-stopinjske’ oblikovalske zasnove, ki jo zaznamujejo čiste, gladke oblike brez odvečnega okrasja. V dolžino meri 4.850 mm, v višino 1.550 mm, medosna razdalja pa znaša natanko 3.000 mm.

Mreža laserskih radarjev (LiDAR) za 4. stopnjo avtonomne vožnje
Baterija je nameščena nizko pod kabinskim dnom, kar zagotavlja električno energijo štirim zmogljivim elektro motorjem, nameščenim v pestu koles.
Prednji del karoserije se razteza od motornega pokrova skorajda do kabine. Neobičajna je streha, ki ima panoramsko okno v obliki diamanta s 360-stopnjskim jedrom. Poleg zagotavljanja naravne svetlobe v kabini takšna streha, podaljšana do srede motornega pokrova, voznikom omogoča boljši pregled cestišča pred vozilom.
Na stekleni strehi je vgrajena mreža laserskih radarjev (LiDAR), ki omogoča 4. stopnjo avtonomne vožnje brez uporabe rok in oči v večini voznih pogojev.

Novi ‘tigrov obraz’
Spredaj Futuron prinaša novo predelavo ‘tigrovega nosu’, motorne maske, ki je že več kot desetletje značilna za Kiino oblikovanje. Nova oblika prednjega dela nakazuje oblikovanje bodočih Kiinih električnih vozil.

Prilagodljiv in avtonomen kabinski prostor
Zasnova električnega pogona in vgradnja voznih sistemov 4. stopnje avtonomne vožnje je omogočila nastanek prostorne in prilagodljive kabine. Prednja sedeža sta
izdelana iz prilagodljivih materialov in sta lahko postavljena v pokončen ‘vozni’ položaj ali položaj, nagnjen nazaj za počivanje, kot je značilno za letalske potniške sedeže v prvem razredu. Z aktiviranjem Futuronove avtonomne vožnje se prednja sedeža nagneta, volanski obroč pa premakne nazaj proti armaturni plošči.
Eno najbolj izrazitih področij v kabini je kokpit. Grafični uporabniški vmesnik (GUI) kokpita štrli ven iz vrat na voznikovi strani in se ovija okrog volanskega obroča kot nekakšen neskončni lok. To združi ploščo z merilniki neposredno z avdio-video zaslonom na sredinski konzoli in je povezano z zaslonom, vgrajenim na volanskem obroču. GUI vmesnik, ki ga nadzira tehnologija umetne inteligence, prikazuje uporabne informacije o avtonomni vožnji ter navigacijo. Zaključek kokpitovega loka z
GUI vmesnikom je usmerjen proti cesti in je videti kot interaktivna osvetlitev zvezdnega oblaka.
Čeprav zaenkrat načrtov o serijski proizvodnji Futurona še ni, bodo nekatere njegove rešitve zagotovo uporabljene v Kiinih prihodnjih modelih.
Hud avto. Me prav zanima, kakšen bo v realnosti. Se pa zdi, da je Kia pri EV daleč pred večino.