Slovenski avtomobilski trg potencialnim uporabnikom električnega pogona ponuja novega predstavnika. Gre za Jeepa Avengerja – prvega električno gnanega Jeepa, ki je takoj za legendarnim Willysom najmanjši predstavnik znamke doslej. Prihoda novinca na slovenski trg smo se še posebej veselili, saj je osvojil kar nekaj laskavih nazivov – med drugim tudi naslov evropskega avtomobila leta 2023.
Pravi Jeep?
Verjetno se sprašujete enako, kot smo se spraševali mi – je električni Jeep še vedno pravi Jeep? Seveda pred testom na to vprašanje težko odgovorimo, zagotovo pa se Avenger ponaša z lastnostmi, ki ga tesno povezujejo s termično gnanimi sorodniki. Ob tem bi izpostavili 20-centimetrsko oddaljenost od tal, »heavy-duty« zaščito baterije, elektromotorja in podvozja ter 20- in 32-stopinjski vstopni in izstopni kot.
Avenger ponuja tudi nekaj »bonbončkov« za tiste, ki znajo ceniti detajle. To niso le značilne Jeepove značke na različnih delih karoserije, temveč med drugim tudi poseben zvok aktivacije smernikov v kabini (ti zvenijo bolj kot glasba kot smerniki) in pozdrav »Ciao« v Morsejevi abecedi ob odklepanju in zaklepanju avtomobila.
Unikatna in prostorna kabina
Kabina po prvem vtisu ni ravno na nivoju premijskega segmenta – trde plastike je veliko. Vsekakor pa je notranjost unikatna in prostorna – kljub Avengerjevim kompaktnim meram (dolg je dobre štiri metre). Veliko je odlagalnih površin, ki so priročne in bodo voznikom zagotovo prišle prav. Za večpredstavnost skrbi 10,1-palčni infozabavni zaslon na dotik, ki prvič v Jeepovi zgodovini podpira tudi slovenščino. Pri tehnologiji bi izpostavili ADAS sisteme druge stopnje, kot zanimivost pa lahko povemo, da zna Avenger samodejno parkirati kljub zgolj vzvratni kameri.
»Le« 1500 kilogramov?
Za osnovo služi Stellantisova platforma eCMP2, ki poleg električnih ponuja tudi klasično-pogonske in hibridne različice – različica z 1,2-litrskim bencinskim motorjem se bo v katalogu znašla predvidoma jeseni. Trenutno je slovenskim kupcem na voljo različica s 115 kW (156 KM) ter pogonom na sprednji kolesni par. Po nekaj odpeljanih kilometrih na prvi vožnji lahko rečemo, da je moči zahvaljujoč masi točno 1500 kilogramov povsem dovolj – v športnem načinu je Avenger celo nekoliko poskočen.
Baterijo z uporabno kapaciteto 50 kWh, ki bi naj zadostovala za 404 kilometrov dosega, je na enosmernem toku mogoče polniti z do 100 kW moči – v idealnih pogojih to pomeni napolnjenost od 20 do 80 odstotkov v 24 minutah. Po standardu WLTP kombinirana poraba znaša 15,3 kWh/100 km, kar je po besedah predstavnikov najnižja poraba električne energije v segmentu.
Na voljo so trije nivoji opreme – Longitude, Altitude in Summit, za vstopno različico pa boste morali odšteti 37.490 evrov. Ob financiranju se kupcu obeta še popust v višini 1.500 evrov. Po besedah predstavnikov znamke Avenger kaže pot v prihodnost, do konca leta pa pri uvozniku računajo na 50 prodanih primerkov.