Na kaj bi pomislili, ko na električnem BMW-ju i3 opazite napis “Powered by Petrol”?

Ne, seveda ne gre za kakšno posebno različico BMW-jevega paradnega konja, ki bi ga poganjal motor z notranjim izgorevanjem (niti za tisto s podaljševalnikom dosega). Model i3 v resnici vsaj posredno poganja Petrol – prav tisto podjetje, “naftar”, katerega ime jasno priča o tem, za dobavo katere dobrine skrbi.

Verjetno ste že opazili vsaj kakšno od številnih Petrolovih dejavnosti, ki niso več vezane zgolj na prodajo naftnih derivatov. No, upamo pa si trditi, da ste le redkokateri seznanjeni z dejstvi, kam stremi Petrol v bodoče in koliko časa v resnici že traja preobrazba tega, za slovenske razmere gigantskega podjetja.

Petrol nedvoumno pravi: “Prihodnost mora biti zelena in vse kaže, da bomo to dosegli prek prednosti, ki jih prinaša električna energija.”

Električnih vozil je na svetovnih cestah vse več in tudi vse večji delež slovenskih voznikov prisega na “elektriko”. Če lahko prve voznike, ki so v Sloveniji sedli za krmila električnih vozil, še označimo za pionirje, za vsakega kupca električnega vozila, ki bo to storil danes ali jutri, tega več ne moremo reči. S pomočjo pionirjev so podjetja kot je Petrol že uspela pripeljati električno omrežje do te mere, da je za večino slovenskih voznikov danes zlahka popolnoma uporabno za vsakodnevne potrebe.

Danes imamo v Sloveniji približno 1.700 električnih vozil, ki se lahko polnijo na približno 400 javnih polnilnicah. Vozil bi bilo lahko, po besedah odgovornih pri Petrolu, še občutno več, saj na trgu vlada izjemno povpraševanje. A zatakne se pri dobavi, saj je situacija identična povsod po svetu. Tovarne za zdaj še ne morejo dohajati količin, ki jih je trg že v tem trenutku pripravljen sprejeti.

Slovenija je tako v tem trenutku zelo zadovoljivo pokrita s polnilnim omrežjem. Resda določene regije še nekoliko zaostajajo, a ključne prometne žile, predvsem avtocestni križ, so zelo lepo popolnjene.

Po prvih navdušencih/pionirjih in njihovih dobrih odzivih je čas za maso. Velika zasluga, da so številni Slovenci začeli voziti na elektriko, ali pa se z električnimi vozili vsaj dobro seznanili, gre podjetju Avant Car, ki je v Ljubljani pred dobrima dvema letoma zagnal svoj “car sharing”, oz. souporabo zgolj električnih vozil. K temu projektu je že na samem začetku pristopil tudi Petrol. V dveh letih je priljubljenost sistema skokovito narasla in danes lahko v Ljubljani (so)uporabljamo že okoli 60 lokacij in krepko prek 100 električnih vozil. Avant2Go, kot je sistem poimenovan, je medtem svoje lokacije odprl tudi na Letališču Jožeta Pučnika, v Mariboru, Kranju in Murski Soboti. Mimogrede, sistem uporabljamo tudi v našem uredništvu in nad njim smo navdušeni. Če tega še niste storili, vas toplo vabimo, da ga preizkusite!

Petrol se torej želi iz prodajalca energentov preobraziti v partnerja za optimizacijo – optimizacijo oskrbe in porabe čiste energije. 

Danes se lahko Petrol pohvali z največjo mrežo javnih e-polnilnic v Sloveniji, široko mrežo gostovanja po Evropi, 24/7 podporo končnim uporabnikom, spletno in mobilno aplikacijo za polnjenje OneCharge in produkti, ki so primerni tako za končne uporabnike, poslovne odjemalce in mesta. A mnogo je takih, ki s Petrolovimi dejavnostmi na tem področju še niso najbolje seznanjeni, pogosto pa še naletimo tudi na vprašanja dvoma in nezaupanje, ko govorimo o e-mobilnosti. Če so pionirji – prvi vozniki električnih vozil – še morali premagati številne ovire za učinkovito in ugodno mobilnost, danes tega skoraj ni več. In prav to Petrol poskuša ljudem nazorno prikazati.

Ena izmed možnosti, ki je v zadnjem času požela številne pozitivne odzive, njeni sadovi pa so padli na plodna tla s pomočjo zainteresirane javnosti, so t.i. “Eko reliji”.

Petrol je skozi koncept “eko relija” predstavil svojo prihodnost mobilnosti. “Road trip” E – na poti je bil Petrolov 1. “eko reli” s floto 10-ih električnih BMW i3 in i3s. V Petrolu namreč verjamejo, da je praktičen in osebni preizkus storitve, ponudbe ali produkta, pravi način, da uporabnik dobi vpogled v dodano vrednost, ki ga ta ima zanj. Na poti od Ljubljane do Bleda so udeležencem reija ponudili celovito doživetje Petrolove e-mobilnosti.

Težko bi našli boljši avtomobil za pozitivno promocijo e-mobilnosti. BMW i3 namreč odlikujejo prave športne zmogljivosti. Zanimiva, futuristična oblika, kot so si jo zamislili pri bavarskem proizvajalcu vozil, privlači nemalo pogledov, vožnja tega štirisedežnika pa je pravi užitek. i3 je na naših cestah prisoten že četrto leto. V tem času se je uspel dodobra uveljaviti in postal eno najbolj prepoznavnih in med uporabniki cenjenih električnih vozil.

BMW se je zgodbe, ki jo piše s svojim modelom i3, lotil celostno. Bavarski proizvajalec je ekologiji pozornost posvetil na vseh področjih. Že sama proizvodnja vozila poteka zgolj s pomočjo obnovljivih virov energije. Obrat v Lepizigu, ki izdeluje modele BMW-jeve serije “i”, žene vetrna energija, ki jo pridobivajo na samem licu mesta. Za dele i3 iz ogljikovih vlaken skrbi tovarna v ZDA – tamkajšnjo proizvodnjo žene energija pridobljena iz hidroelektrarn.

Elektromotor razvije 170 “konjev”. BMW i3 je zato sposoben ponuditi tudi športno vozniško izkušnjo, saj je dobro vodljiv in se hitro odziva na vsakršen premik volanskega obroča. Še najbolj zgovoren podatek je čas, ki ga porabi, da doseže 100 km/h. Gre za zgolj sedem sekund! Kar je še bolj impresivno, je navor: po domače povedano vas – sploh v prvih treh sekundah polnega pospeševanja – pošteno “zalepi” na sedež, že kar skoraj izstreli.

V novembru prihajata na trg BMW i3 in BMW i3s z novo generacijo baterij za še daljši doseg. Kapaciteta baterije se bo povečala na 42,2 kWh. Doseg z enim polnjenjem bo tako znašal približno 260 kilometrov v vsakodnevnih pogojih.

Kako je torej viteti Petrolova e-mobilnost?

Petrolova mreža e-polnilnic je z več kot 100 lokacijami že od leta 2012 največja v Sloveniji, napore pa usmerjajo tudi v razširitev ponudbe v tujini. Da bi prehod v e-mobilnost kar najbolj olajšali, so v podjetju med prvimi v Sloveniji razvili še celovit poslovni najem e-vozil, celovito storitev upravljanja voznega parka in možnost vzpostavitve lastne polnilne infrastrukture.

Zelo aktivni so tudi na področju razvoja mobilnih aplikacij: Polnjenje e-vozil je z mobilno ali spletno aplikacijo OneCharge preprosta in pregledna storitev. Vozniki preverijo lokacijo, zasedenost in delovanje posamezne e-polnilnice v realnem času, vozilo pa napolnijo s skenom QR kode ali vnosom številke polnilnice. Polnjenje plačajo kar v aplikaciji.

Že danes lahko na primer preko aplikacije “Na poti” naročimo izdelke iz Petrolove ponudbe “Fresh”, plačujemo z mobilno denarnico “mBills”, vse skupaj pa povežemo v hitro, učinkovito in napredno uporabniško izkušnjo, s katero lahko prihranimo marsikatero uro v dnevu in še kakšen evro za povrh.

Težko vam na kratko orišemo izkušnjo z omenjenimi aplikacijami, ko njihove funkcionalnosti prenesemo v prakso. Predlagamo, da si jih brezplačno naložite na svojo mobilno napravo (na voljo so v spletnih trgovinah App Store ali Google Play) in jih preizkusite kar sami.

Električne infrastrukture je torej vse več, avtomobilov s čistim pogonom pa tudi. Večina vodilnih podjetij avtomobilske ali z njo povezane industrije si je enotna – prihodnost bo električna, povezana, deljena in avtonomna. Smo torej v procesu transformacije človekove mobilnosti in tokratno situacijo lahko označimo za najbolj “revolucionarno” od Fordove vpeljave tekočega traku. Težko bi živeli v bolj razburljivem času za področje naše mobilnosti. Pa brez strahu, prihodnosti se lahko tudi zaradi dejavnosti, kakršne smo povzeli v tem članku, zgolj in samo veselimo! 🙂

NAPIŠITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj