»Mule«: prvi prototipi prihodnjega električnega Renaulta 5

Renaultovi inženirji preskušajo prvih devet prototipov prihajajočega električnega Renaulta 5, ki je tako v zaključni fazi razvoja.

Prototipi, ki jih imenujejo »mule«, imajo tehnično istovetno konstrukcijsko osnovo, pogonski sklop in akumulator kot ga bo imel serijski avtomobil. Njihov zunanji videz pa še ni enak prihodnjemu modelu, ampak se skrivajo pod obrisi Clia. Pozorni opazovalci bodo opazili, da imajo te mule loputo za polnilni priključek.

Te »mule« izmenično preskušajo s statičnimi in dinamičnimi programi za uglaševanje in preverjanje vzdržljivosti. To zimo so jih v Arvidsjaurju, v švedskem delu Laponske, podvrgli tudi preskusom na podlagah s slabim oprijemom (poledica, sneg), v Renaultovih tehničnih centrih Lardy (na obrobju Pariza) in Aubevoye (v Normandiji) pa jih preverjajo na podlagah s srednjim in dobrim oprijemom.

Tehnični center Aubevoye: reproduciranje vseh vrst dejanske rabe avtomobilov

Renaultov tehnični center Aubevoye je poseben, saj ima najsodobnejša sredstva za reproduciranje cele palete obremenitev, ki so jim vozila podvržena med dejansko rabo kupcev. Center obsega 613 hektarov, 35 preskusnih stez v skupni dolžini 60 kilometrov, 42 preskusnih laboratorijev, dva vetrovnika, 18 korozijskih komor, vse skupaj pa je skrito v 272 hektarov velikem gozdu, ki vozila v razvojni fazi varuje pred radovednimi očmi.

Preskusi v polarnem mrazu

Preskusi v regiji Arvidsjaur na skrajnem severu Švedske, nedaleč od arktičnega kroga, omogočajo skrajne obremenitve avtomobila. Dežela snega, ledu in zaledenelih jezer, kjer temperatura nekaterih zimskih dni pade do -30 °C, in jo bičajo sunkoviti vetrovi, je lahko naravnost neznosna. Mehanika je tam na preizkušnji, saj je treba zagotoviti, da bodo »mule« prihodnjega električnega Renaulta 5 prenesle takšne temperature in pogoje. Poleg elektromotorja so skrbno nadzorovani tudi drugi sklopi, seveda tudi akumulator. Prav tako se preverja učinkovitost drugih sistemov, kot so ogrevanje, odmrzovanje in odroševanje, ter brezhibnost delovanja zavor, blažilnikov in elektronskega nadzora stabilnosti ESC na snegu. Opravljajo se tudi preskusi, s katerimi želijo zagotoviti, da se sipek sneg ne bo kopičil na zavorah, kar lahko povzroči nepravilno delovanje. Toliko podrobnosti, ki jih ni mogoče reproducirati v tehničnem centru in jih lahko preverijo le s preskusi v pravem polarnem mrazu.

Prve preskusne vožnje konstrukcijske osnove CMF-B EV

Nova konstrukcijska osnova CMF-B EV bo prvikrat uporabljena za Renault 5. Prevzela je 70 odstotkov sestavnih delov od konstrukcijske osnove CMF-B, ki je uporabljena za modela Clio in Captur. V primerjavi z modelom ZOE ima konstrukcijska osnova CMF-B EV za 30 odstotkov nižje proizvodne stroške.

Ta nova modularna konstrukcijska osnova poenostavlja proizvodnjo, razvoj in optimizacijo zmogljivosti nove generacije električnih modelov segmenta B. Njena zasnova in njene prednosti omogočajo snovanje raznolikih električnih vozil, prilagajanje kolotekov in medosne razdalje različnim vrstam in oblikam karoserije.

Na preskusih tudi nova elektromotor in akumulator

Pogonski sklop novega električnega Renaulta 5 bo temeljil na že preizkušeni tehnologiji sinhronega elektromotorja z navitjem na rotorju, ki je uporabljena že v električnih modelih ZOE in Mégane E-Tech. Ta ponuja boljši izkoristek kot elektromotor s stalnimi magneti.

Konstrukcijska osnova CMF-B EV ima manjši prostor za motor, saj je velikost sestavnih delov elektromotorja znatno manjša kot delov motorja z notranjim izgorevanjem.

Ta elektromotor bo imel koristi tudi od nove notranje arhitekture z združitvijo treh glavnih sestavnih sklopov:

  • pretvornika enosmernega toka (DC/DC), ki napetost 400 V v akumulatorju pretvarja v 12 V,
  • polnilnika akumulatorja in
  • krmilnega ohišja »accessory box«, ki upravlja razporejanje električne energije.

Z združitvijo različnih funkcij, ki jih opravljajo ti trije sestavni sklopi, v enem samem ohišju, je elektromotor lahko manjši in lažji (za približno 20 kg).

Prehod z dvanajstih modulov, ki jih ima akumulator modela ZOE, na samo štiri velike akumulatorske module poenostavlja arhitekturo akumulatorja in omogoča zmanjšanje njegove teže za 15 kilogramov. Z moduli v eni sami plasti se novi akumulator popolnoma prilega v novo konstrukcijsko osnovo. Prihodnji električni Renault 5 bo tako za shranjevanje več kWh energije potreboval manj prostora.

Posebna skrb je bila namenjena tudi umestitvi akumulatorja v konstrukcijsko osnovo, da ga ta tudi varuje. Njegova umestitev bo okrepila togost spodnjega ustroja avtomobila, s čimer se bodo izboljšale tudi zvočne in vozne lastnosti avtomobila.

NAPIŠITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj