Ta električen razstavni prototip, ki je del praznovanja 50. obletnice Renaulta 5, je sodoben poklon njegovima najslavnejšima športnima različicama: Renaultu 5 Turbo in Renaultu 5 Turbo 2. Logično je, da je dobil ime R5 Turbo 3E, saj številka tri označuje zaporedje (po Turbo 2), črka E pa električen pogon.
Zasnovan za drift
Renault pravi, da je R5 Turbo 3E narejen za drift, saj je električno gnan in ima pogon na zadnji kolesi. Po vzoru svojega prednika ima samo dva sedeža, zadaj pa je vgrajen pogonski sklop: dva elektromotorja, ki poganjata vsak svoje kolo, akumulator pa je vgrajen na sredini pod podom.
Prototip je zgrajen iz cevnega okvirja, spodaj je raven pod, zgoraj pa varnostna kletka, ki jo je homologirala FIA. Elektromotorja imata skupno moč 280 kW (380 KM) in 700 Nm navora.
Ta športna različica nove generacije je zmožna sto metrov s stoječim startom prevoziti v 3,5 sekunde (3,9 sekunde v načinu »Drift«) in lahko doseže največjo hitrost 200 kilometrov na uro. Akumulator ima kapaciteto 42 kWh. Prednji kolesi se lahko odklonita za več kot 50 stopinj, kar je kot nalašč za “gymkhano”.
Namigi na ikone
Pri Renaultu so pokrov motorja, vrata in notranjo opremo vzeli od prednika, a karoserijo tokrat izdelali iz kompozita z ogljikovimi vlakni. Avtomobil je širok 2,02 metra (25 cm več od prednika), dolg 4 metre in visok 1,32 metra. Njegov najbolj vpadljiv del je velikanski spojler na zadku.
V prednjem odbijaču so velike reže za zajem zraka, ki hkrati služijo hlajenju in povečanju pritiska k tlom. Trije navpično razdeljeni deli spomnijo na odbijač Renaulta 5 Turbo 2. Štirioglati meglenki sta videti skoraj »taki kot nekdaj«, vendar so zdaj štiri in vsaka ima vgrajenih 16 svetilnih diod.
Dirkaška školjkasta sedeža iz kompozita z ogljikovimi vlakni, varnostna pasova in volan so plod sodelovanja s podjetjem Sabelt. Pokončna ročica ročne zavore je nameščena na sredino osrednje konzole.
Inserti iz retro računalniških iger
Moderna interpretacija ene najbolj prepoznavnih značilnosti Renaulta 5 Turbo 2, to je bilo deset analognih okroglih merilnikov pred voznikom, ki jih je na armaturni plošči tokrat nadomestilo deset digitalnih zaslonov. Ti delujejo kot gradniki (widgets), videz pa imajo v slogu Pixel Art in Glitch Art, zato so videti, kot bi jih vzeli iz stare računalniške igre. Tako je za zagon avtomobila treba pritisniti gumb »Free play« na osrednji konzoli.
Tehnični podatki
- Dolžina: 4,006 m vključno z zadnjim krilcem
- Širina: 2,02 m
- Višina: 1,32 m
- Medosna razdalja: 2,54 m
- Previs spredaj: 625 mm
- Previs zadaj: 740 mm
- Ogrodje: cevno (+ raven pod + varnostna kletka homologirana s strani FIA)
- Teža: 980 kg (+ 520 kg teže akumulatorja)
- Velikost pnevmatik spredaj: 225 x 35 R19
- Velikost pnevmatik zadaj: 325 x 25 R20
- Pogonski sklop: povsem električen
- Največja moč: 280 kW (380 KM)
- Največji navor: 700 Nm
- Akumulator: litij-ionski z zmogljivostjo 42 kWh
- Čas celotnega polnjenja: 2 uri s polnilnikom 380 V / 32 A
- Največja hitrost: 200 km/hPospešek od 0 do 100 km/h: 3,5 s (3,9 s v načinu vožnje Drift)