Pred časom sem se po Sloveniji prevažal z Nissan X-trailom, ki ni ravno med najpogostejšimi mestnimi terenci v deželi na sončni strani Alp, a v Dubaju je povsem drugače.

Po povratku v Dubaj me je čez kakšna dva tedna presenetilo elektronsko sporočilo slovenskega zastopnika o “pridelani” kazni za preveliko hitrost. Spomnim se, da je znašala približno pol slovenske minimalne neto plače ter povrhu še nekaj pik, ki jih ni mogoče unovčiti pri najboljšem sosedu. Z leti sem se kot voznik zelo umiril, zato mi ni bilo jasno, kako sem sploh lahko dobil kazen. No, mogoče pa je name vplivalo dubajsko razumevanje vožnje po tamkajšnjih cestah.

Tipičen “car park” na tipični prireditvi v ZAE.

Pa gremo kar k najpogostejšim razlikam med slovenskim in dubajskim prometom:

#1 OMEJITVE

V Dubaju velja načelo: če je omejitev 50, te bo radar ujel le, če voziš s hitrostjo več kot 20 km/h nad omejitvijo, torej v tem primeru 71. V Sloveniji se v tem primeru že delijo “točke zaupanja”, sploh če se v coni 30 voziš 45 km/h! Temu v Emiratih pravimo t. i. “grace window” in pogosto potekajo debate o njegovi ukinitvi, a zaenkrat te spremembe še ni na obzorju.

#2 RADARJI

Slovenija na avtocestnem križu premore zgolj nekaj stacionarnih kamer, katerih lokacijo pozna že skoraj vsak malo bolj izkušeni voznik. V arabskem mestu se kamere za merjenje hitrosti nahajajo praktično na vsakem vogalu oziroma bolje rečeno na vsakih 500 metrov. Celo na vhodih na avtocesto, mostovih, križiščih … si nenehno na očeh policije. Zato tisti, ki svoje plače ne želijo prepustiti možem v modrem, enostavno vozijo po predpisih.

#3 KAJ VIDIJO RADARJI?

Medtem, ko je poglavitna in kolikor vem edina naloga slovenskih radarjev merjenje hitrosti, njihovi dubajski “sorodniki” bdijo še nad prekrški kot so telefoniranje med vožnjo ter neuporaba varnostnega pasu in smernih kazalcev.

#4 GLOBA

Kar me najbolj moti v Sloveniji, je čas od povzročitve prekrška do prejema obvestila o globi v domači nabiralnik. To je v Dubaju rešeno v dnevu ali največ dveh. Obvestilo lastnik vozila prejme kar po SMS-u, kazen pa seveda plača s pomočjo mobilne aplikacije.

#5 MENJALNIKI

Doma sem z največjim veseljem vozil testnega X-traila, saj se je ponašal s samodejnim menjalnikom, kar je v Sloveniji še vedno prej izjema kot pravilo. Promet v Dubaju se lahko hitro zgosti, zato pride do zastojev, a je še vedno bolj tekoč kot na slovenskih cestah, kjer dnevno prihaja do polžjega premikanja. Veliko vlogo pri tem ima statistika, saj je več kot 90 odstotkov vozil opremljenih s samodejnim menjalnikom.

#6 ZNAMKE?

V Sloveniji se za sam prodajni vrh zadnja leto borita le dve znamki francoski Renault in nemški Volkswagen, medtem ko v Dubaju kraljujeta japonska Toyota in Nissan. Verjetnost, da boste X-traila videli v Dubaju, je večja kot v Sloveniji Peugeota 208. Večno rivalstvo med tema japonskima znamkama se izraža predvsem med legendarnima modeloma Patrol in Land Cruiser. Obe znamki nadaljujeta proizvodnjo tudi prejšnjih generacij vozil, saj se v arabskem svetu še vedno odlično prodajata.

Nissan Patrol Y62

#7 OFF-ROAD

Seveda niti v Sloveniji niti v Dubaju ni dovoljeno voziti ob avtocesti. Navkljub temu v Dubaju ob njej pogosto vidiš odtise gum, saj se vozniki, bodisi zaradi gneče bodisi zaradi iskanja bližnjic, zapeljejo čez pesek. Zaradi premalo izkušenj s terenom tam pogosto kdo obstane. Zato ni nič nenavadnega, da s službenim Jeepom Wranglerjem iz peska pogosto povlečem kakšnega Porsche Cayenna ali pa BMW X5.

#8 DRIVEIN

Medtem ko imajo slovenski bencinski servisi ponavadi še svoj lokal in trgovino, se v Dubaju ob njih skoraj vedno nahaja vsaj še ena restavracija s hitro prehrano ali pa kar cel “food court”. Zadnje je zelo priročno, če veliko svojega časa preživiš na poti. Vendar boljše hrane kot na slovenskih postajališčih ni nikjer; še zlasti Petrolova Fresh ponudba po mojem skromnem mnenju zmaga.

#9 SPREMEMBE

V Sloveniji se za vsako majhno spremembo “bockajo” leta in leta, v Dubaju pa se odločajo hitro in učinkovito. Denimo, oblasti so opazile, da je na cestah E311 in E611 preveč nesreč zaradi visokih hitrosti. Odločile so se, da na teh sicer ogromnih večpasovnicah, dovoljeno hitrost z 120 km/h spustijo na 110, čemur je sledilo glasno negodovanje po družbenih omrežjih. A kaj hitro je sledilo še sporočilo za javnost, da se bo, če ti dve cesti v naslednjih šestih mesecih ne bosta bolj varni, omejitev hitrosti vrnila nazaj na prvotno. Pošteno!

#10 BENCINSKI SERVIS

V navadi je, da na večini bencinskih servisev po Emiratih (izjema je družba ADNOC, vodilno podjetje za distribucijo goriva) ob aparatu za točenje goriva stojijo zaposleni, ki voznika postrežejo. Kot vozniku ti tako sploh ni treba izstopiti iz avtomobila, saj uslužbenec natoči gorivo, po potrebi umije prednje steklo in poskrbi za plačilni postopek. Na servisih ADNOC so to storitev pričeli zaračunavati.

#11 POLICIJSKA VOZILA

Seveda ne moremo niti mimo vrhunskih policijskih vozil. Superšportna vozila, kot so McLarni, Porscheji in Bentleyi, so v rokah dubajskih policistov predvsem zaradi promocije avtomobilskih znamk, pa tudi same države. Pojavljajo se na različnih prireditvah in v turističnih predelih. Tudi za redne patrulje uporabljajo vrhunska vozila, kot so, denimo, Audi SQ5, Nissan Patrol Y62 in podobni.

Iztok Franko
Iztok je vstopil v svet avtomobilističnega novinarstva leta 2005. V svoji karieri je sodeloval z nekaterimi največjimi slovenskimi avtomobilističnimi mediji ter vodil odnose z javnostmi mnogih mednarodnih avtomobilističnih prireditev. Leta 2016 je bil član žirije prestižnega izbora avta leta v Omanu. Trenutno deluje kot konzultant na področju vodenja in izvrševanja marketinga v MSP.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here