Na slovenske ceste, oziroma morda bolje rečeno, slovenska brezpotja je prispel novi Ford Ranger Raptor. Kaj prinaša prenova smo že razkrili, tokrat pa smo novinca preizkusili tudi v praksi, in sicer na »off-road« poligonu Parka vojaške zgodovine v Pivki. Kakšni so prvi vtisi?

Ranger še nekaj časa ne bo podlegel električnim pogonskim sklopom
Ford namerava svojo ponudbo avtomobilov do leta 2028 popolnoma elektrificirati. V letu 2024 se tako obeta prihod električne Pume in novega SUV-ja, ki bo še nekoliko večji od nedavno predstavljenega Explorerja. A Ranger spada v kategorijo lahkih gospodarskih vozil, zato se od klasičnih pogonskih sklopov ne bo poslovil tako hitro.
Ranger se je Fordovi ponudbi pridružil že leta 1982, danes pa ga lahko najdemo v več kot 180 državah na štirih kontinentih. Od leta 2015 si lasti naziv najbolje prodajanega poltovornjaka v Evropi, prav tako je tudi slovenski favorit – zaseda dobrih 45 % tržnega deleža svojega segmenta. Ko je na evropski trg prispela dirkaška izvedenka Raptor, je ta hitro postala zelo atraktivna izbira tudi za slovenske kupce – lani so Raptorji predstavljali slabih 42 % prodanih Rangerjev.

Okrepitve za še večjo terensko zmogljivost
Pa preidimo na zvezdo tokratne predstavitve: Novi Raptor ponuja sedem voznih programov, od teh pa so zgolj trije namenjeni vožnji po cesti. Najbolj »pikanten« je Baja, s pomočjo katerega nam je kri po žilah pognal že Raptor prejšnje generacije. Šasija je ojačana. Še vedno je prisotna tudi jeklena zaščitna plošča na sprednjem delu, ki varuje Raptorjeve vitalne dele. Z oddaljenostjo od tal 27,2 centimetra, novimi 2,5-palčnimi Fox Live Valve blažilniki, večjo togostjo karoserije, terensko obutvijo in novim stalnim štirikolesnim pogonom e-4WD se Fordov mišičasti poltovornjak brez strahu zoperstavi tudi najzahtevnejšemu terenu.

Bencinski V6 s skoraj 300 “konji”
V paleti pogonskih sklopov najdemo dva motorja – dizelski 2.0 EcoBlue s 151 kW (205 KM), ki ga že poznamo, in 3-litrski bencinski V6, ki proizvede 215 kW (292 KM) in 491 Nm navora. Nov je tudi 10-stopnejski samodejni menjalnik, ki je od prejšnjega lažji. Do stotice močnejša izvedenka pospeši v 7,9 sekunde, na kesonu lahko prevaža 600-kilogramski tovor, vleče pa lahko 2500-kilogramsko prikolico.
Sync 4 prilagojen terenski vožnji
Za večpredstavnost v kabini odslej skrbi Fordov najnovejši sistem Sync 4, ki smo ga nedavno že preizkusili. V tem primeru je namenu vozila primerno na razpolago več fizičnih stikal, s katerimi lahko nadziramo vse bistvene funkcije vozila. Poleg gumbov za klimatsko napravo je fizični tudi izbirni gumb za upravljanje voznih programov in pogona ter gumb za dostop do »off-road« funkcij. Možnost elektronske zapore sprednjega in zadnjega diferenciala je serijska.

Poleg klasičnih najsodobnejših asistenčnih sistemov se Raptor ponaša tudi s sistemom »Trail Assist«, ki v bistvu deluje kot tempomat za terensko vožnjo – hitrost lahko voznik nastavlja od 2 do 32 km/h in se po strminah ter grbinah giblje z želeno hitrostjo, ob tem pa le vrti volan. Sistem smo preizkusili tudi v praksi in lahko potrdimo, da se obnese odlično.
Najbolj neučakani kupci so svoja vozila že prejeli, cene pa se gibljejo od 72.120 evrov naprej.





















