Fordov gospodarski program je bogatejši za električno izvedbo velikega kombija Transita. Prva vozila so prispela tudi v Slovenijo.
Vozilo stavi predvsem na nadpovprečno velikost baterije, električni doseg, moč motorja ter fukcijo “izvoza” energije imenovano ProPower Onboard, ki omogoča priklop zunanjih porabnikov.
Vstopni model (LD H2 350 RWD) z močjo 135 kW (184 KM) je v Sloveniji na voljo od 59.960 evrov brez DDV.
Serijska oprema
Vozilo je serijsko opremljeno z baterijo z uporabno kapaciteto 68 kWh, ki z do 317 km po WLTP vsaj na papirju zagotavlja najboljši ciljni doseg v svojem razredu.
Elektromotor ima 430 Nm navora in 135 kW ali 198 kW moči. Nosilnost znaša do 1758 kg pri furgonu – ti so na voljo z različnimi dolžinami in višinami strehe ter skupno maso od 3,5 do 4,25 tone.
Kupci lahko pri E-Transitu izberejo opremo Trend, vsa vozila pa imajo obsežnejši seznam opreme kot primerljivi dizelski model. Oprema Trend vključuje klimatsko napravo s samodejno regulacijo temperature, zagon brez ključa, tempomat, parkirne senzorje, ogrevane sedeže, ogrevano vetrobransko steklo in ogrevani zunanji ogledali z električnim nastavljanjem.
E-Transit v Fordovo ponudbo gospodarskih vozil v Evropi uvaja komunikacijski in informacijski sistem SYNC 4 z dvakrat večjo procesorsko močjo kot SYNC 3 in upravljanjem prek 12-palčnega zaslona na dotik.
Dodatno je na voljo s spletom povezan navigacijski sistem, ki lahko načrtuje najučinkovitejšo pot in voznike obvešča o polnjenju, prometu, sprotni razpoložljivosti parkirišč. Funkcija inteligentnega dosega poskrbi za prikaz natančnejše razdalje, ki je še na voljo s trenutno napolnjenostjo baterije. Na voljo je tudi izboljšano glasovno upravljanje, a za zdaj le v angleškem jeziku.
Modem FordPass Connect, ki omogoča stalno povezljivost z ekosistemom Ford Pro in posodobitve programske opreme Ford Power-Up za zagotavljanje dodatnih funkcij in ugodnosti, v Sloveniji še ni na voljo.
Asistenčni sistemi
E-Transit si je za svoj nabor sistemov za pomoč vozniku prislužil zlato nagrado Euro NCAP. Med razpoložljivimi tehnologijami so pomoč za preprečevanje naleta z zaznavanjem pešcev, inteligentni aktivni tempomat s prepoznavanjem prometnih znakov, nadzor mrtvih kotov z opozorilom in pomočjo pri menjavi voznega pasu, opozarjanje na zapuščanje voznega pasu, pomoč pri ohranjanju voznega pasu in pomoč pri vožnji v križišču.
Ključni novi sistemi za pomoč vozniku vključujejo asistenco z zaviranjem pri vzvratni vožnji, ki s pomočjo kamere in senzorjev zazna pešce, kolesarje in statične ovire pri vzvratni vožnji ter poskrbi za opozorilo, preden samodejno ustavi vozilo, če se voznik ne odzove. Voznikom je na voljo tudi nova 360-stopinjska kamera, ki na zaslon prikaže okolico s ptičje perspektive.
Višja cena, a ugodnejši stroški lastništva?
Pri Fordu pravijo, da je E-Transit zanimiv za podjetja, ki želijo uporabljati električna vozila, saj se lahko v obdobju lastništva stroški nakupa povrnejo in vozilo ustvari pozitiven poslovni rezultat. Poleg prihrankov pri stroških goriva ocenjujejo, da bodo stroški servisnega vzdrževanja in popravil za 40 odstotkov nižji kot pri enakovrednih modelih z dizelskim motorjem.
Po uvedbi E-Transita se bodo Fordovi družini Transit pridružili še štirje novi električni modeli – enotonski dostavnik Transit Custom in večnamensko vozilo Tourneo Custom prihajata leta 2023, leta 2024 pa sledita manjše dostavno vozilo naslednje generacije Transit Courier in večnamenski Tourneo Courier.