Ford je na slovenske ceste postavil novega športnega Focusa. Fordov priljubljeni model z oznako ST združuje vsakodnevno uporabnost s čim večjo mero športnih zmogljivosti. Na voljo je kot petvratna kombilimuzina ali karavan.

Ford Focus ST
Zunanjost:
- športna prednji in zadnji odbijač
- športni stranski pragovi
- usmerjevalnik zraka zadaj
- športni izpušni cevi
- posebna platišča
Notranjost:
- podobna običajnim različicam
- največjo posebnost predstavljata školjkasta sedeža Recaro
Pogonska paleta:
- 2,3-litrski bencinski EcoBoost z 280 KM in 420 Nm navora (posodobljena različica že obstoječega motorja, ki smo ga poprej poznali iz Focusa RS; v primerjavi s predhodnikom ima 30 KM več)
- 2,0-litrski dizelski EcoBlue s 190 KM in 400 Nm navora
- menjalniki: 6-stopenjski ročni, 7-stopenjski samodejni (pri bencinski različici)
Vožnja:
Za bolj učinkovito premagovanje zavojev pri športni vožnji skrbi prvi Fordov diferencial z elektronsko omejenim zdrsom pri prednjem pogonu (le pri bencinskih različicah).
Pri šeststopenjskem ročnem menjalniku je na voljo uskladitev vrtljajev, ki simulira “hill-and-toe” prestavljanje v nižje prestave.
Focus ST je prvič na voljo z izbiro voznih načinov, ki prilagodijo različne značilnosti, vključno z elektronskim ojačevalnikom zavor in najhitrejšim Fordovim električnim servovolanom.
Na voljo je tudi funkcija “launch control”.
Cena: od 30.210 evrov (vključenih 2.700 evrov popusta). Celoten cenik je na voljo na tej povezavi.
Lokacija proizvodnje:
Saarlouis, Nemčija

Fokus 1:
Novi petvratni Focus ST z 2,3-litrskim motorjem EcoBoost pospeši iz mirovanja do 100 km/h v 5,7 sekunde, kar je 0,8 sekunde hitreje od tovarniškega podatka za prejšnjo generacijo. Po besedah Forda naj bi bilo pospeševanje v posameznih prestavah hitrejše kot pri prejšnji generaciji Focusa RS.

Fokus 2:
Na prvem testu vozila smo ugotovili, da je novi Fordov servo volan izredno hiter. Že običajne različice Focusa slovijo po odlični vozniški odzivnosti, pri različici ST pa je slednja še nivo višje.

Fokus 3:
Pomembna lastnost športnih kombilimuzin (“hot hatchev”) je tudi prijeten (beri športen) zvok. Kako so se slednjega lotili pri Fordu?
Pri dizelski različici umetno zvočno kuliso ustvarja elektronika s pomočjo notranjega audio sistema.
Ljubiteljem športnih vozil bo seveda bolj pisana na kožo bencinska različica, ki kljub značilni “turbo zadušenosti” v športnem programu vožnje postreže z zelo glasnim in vozilu primernim zvokom.

Več o vozilu boste lahko na našem portalu prebrali, ko zaključimo s testom. Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si in Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric, vabljeni pa tudi h komentiranju prispevka. 😉