Nismo ga še preizkusili, a novi Peugeot 208 obeta veliko. Čeprav usoda Peugeota ni odvisna le od tega avtomobila, bi lahko celo dejali, da je šel francoski proizvajalec tokrat “all-in”. V ta kompaktni model je vložil domala vse svoje znanje, z njim pa predstavil tudi nekaj ključnih novosti za prihodnost znamke.
Peugeot 208 – novosti:
Mere:
- 82 mm daljši od predhodnika
- 30 mm nižji od predhodnika
- 26 mm širši od predhodnika
Zunanjost:
- oblika skladna s trenutnimi smernicami Peugeota
- možnost žarometov v “full-LED” tehnologiji (serijsko s paketoma opreme GT Line in e-GT)
- 8 različnih barv (brezplačna je rumena kovinska)
Notranjost:
- opcijsko usnjeno oblazinjenje
- analogni merilniki serijsko do nivoja Allure
- novost: 3D instrumentna plošča (serijsko od nivoja Allure naprej)
- različni načini prikazov
- dva nivoja prikaza podatkov (grafično “bližje” ali “dlje” od voznika)
- bližnjice do najpomembnejših funkcij: “klavirske” tipke in “soft touch” gumbi neposredno nad njimi
- opcijsko različne barve ambientalne osvetlitve (paket opreme GT Line)
Prtljažnik:
- 311 litrov (manj od Clia – 391 l in Pola – 351 l, več od Fieste – 292 l)
- 1.106 litrov ob podrti zadnji klopi
Pogonska paleta:
- prilagojene moči motorjev (glede na potrebe/zahteve trga)
- bencinski motorji:
- 1,2 l trivaljnik, 55 kW/75 KM
- 1,2 l trivaljnik, 75 kW/100 KM
- 1,2 l trivaljnik, 96 kW/130 KM
- dizelski motor:
- 1,5 l štirivaljnik, 74 kW/100 KM
- elektromotor:
- 100 kW/136 KM
- Močnejša bencinska motorja sta na voljo tudi z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
Baterija in doseg:
- kapaciteta: 50 kWh
- doseg po WLTP: do 340 km
Polnjenje:
- največja moč DC polnjenja: 100 kW
- čas DC polnjenja: 0-80% v 30 minutah
- serijsko vgrajen 11 kW trifazni polnilnik
- čas AC polnjenja: 5 ur (omogoča polnjenje z eno- ali trifaznim tokom)
Varnost in asistenčni sistemi:
- “lane assist”
- radarski/aktivni tempomat
- nadzor mrtvih kotov
- sistem za preprečevanje nepredvidene menjave voznega pasu
- razširjeno prepoznavanje prometnih znakov (tudi enosmerna cesta, konec omejitev, omejitve hitrosti)
- samodejna zavora v sili
- spremljanje nepozornosti voznika
- samodejne dolge luči
- parkirni asistent (popolnoma samodejno parkiranje pri avt. menjalniku)
- kamera za vzvratno vožnjo
Paketi opreme:
- Active/e-Active
- Allure/e-Allure
- GT Line/e-GT Line
- e-GT (le pri električni različici)
Vožnja:
- električna različica:
- največji (konstantni) navor: 260 Nm
- pospešek: 8,1 sekunde do 100 km/h
- največja hitrost: 150 km/h
- trije načini vožnje:
- normal, eco, sport (izbiramo na sredinski konzoli)
- v primeru električnega vozila lahko voznik izbira stopnjo jakosti rekuperacije energije
Cena:
- bencinski motor: od 13.300 do 21.475 evrov
- dizelski motor: od 16.225 do 20.125 evrov
- električni pogon: od 31.200 do 36.300 evrov
- vstopni model z bencinskim motorjem: 11.900 evrov
- le v primeru financiranja (stranka prejme tudi 5 let jamstva)
- nivo opreme Active (kljub temu precej asistenčnih sistemov)
- vstopni model z električnim pogonom: 21.490 evrov (vključena subvencija)
- le v primeru financiranja
- nivo opreme Active
- v ceno je vključena tudi domača polnilna postaja (vrednost 1.000 evrov)
Prodajni cilj v Sloveniji:
- prodaja je že stekla
- uvoznik želi že do konca letošnjega leta prodati 50 vozil
- izdobave se pričnejo januarja
- leta 2020 želijo tržni delež modela 208 povečati z 8 na 12 odstotkov
- prodajni cilj za leto 2020 za slovenski trg: 1.200 vozil
Najverjetnejša izbira slovenskega kupca:
- bencinske različice bodo daleč najbolj prodajane
- za leto 2020: kvota 100 električnih vozil, ki predstavlja tudi prodajni cilj
- do 10 odstotkov vozil z dizelskim motorjem
Lokacija proizvodnje:
- Trnava, Slovaška (večina vozil)
- Kenitra, Maroko
Ozadje:
Peugeot na novi model z oznako 208 stavi zelo veliko. Kot njegov glavni adut predstavljajo možnost različnih pogonskih izbir. Še vedno naj bi glavnino prodaje predstavljala vozila z bencinskimi motorji, a kupci Peugeota imajo tokrat na voljo tudi električni pogon. Za nameček v ponudbi ostaja tudi različica z dizelskim motorjem.
Zgodovina:
Serija “200” je za Peugeot zelo pomembna. Kronološko so si modeli sledili v naslednjem vrtnem redu:
- 1929: 201 (144.000 izdelanih vozil)
- 1938: 202 (104.000 izdelanih vozil; prvič lahko presegel 100 km/h)
- 1948: 203 (685.000 izdelanih vozil)
- 1965: 204 (1.604.000 izdelanih vozil; prvič prednji pogon)
- 1983: 205 (5.300.000 izdelanih vozil)
- 1998: 206 (8.200.000 izdelanih vozil; najbolj prodajano francosko vozilo; v Sloveniji prodanih 23.118 vozil)
- 2006: 207 (2.600.000 izdelanih vozil; v Sloveniji prodanih 11.072 vozil(
- 2012: 208 (2.300.000 izdelanih vozil; v Sloveniji prodanih 7.500 vozil)
Več o vozilu boste lahko na našem portalu prebrali, ko zaključimo s testom. Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si in Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric, vabljeni pa tudi h komentiranju prispevka. 😉