Govorili smo s predsednikom organizacijskega odbora nove gorskohitrostne dirke Tolmin, ki bo na sporedu že to nedeljo. Aljošo Gregoriča smo povprašali o ozadju organizacije nove avtomobilske preizkušnje na slovenskih tleh, pričakovanjih za letošnjo prireditev in načrtih za prihodnost.
Več o tekmovalni progi GHD Tolmin lahko preberete na TEJ POVEZAVI, lista prijav pa je dostopna TUKAJ.
Avtoportret.si: Kako je prišlo do tega, da ste se odločili za organizacijo nove gorskohitrostne dirke?
Aljoša Gregorič: Malo po naključju, malo pa po zaslugi dejstva, da smo že lani organizirali prvi test za italijanske rally posadke. Lokalno okolje nam je zelo naklonjeno, zato smo ustanovili športno društvo. Slovenska zveza za avto šport AŠ 2005 si je primarno želela še ene gorske dirke na slovenskih tleh, sekundarno pa še enega dodatnega rallya.
Kako potekajo priprave na prvo izvedbo dirke?
Za zdaj smo zelo uspešni. Uspeli smo pokriti stroške dirke, zato smo pripravljeni. Zelo nas veseli tudi število prijav – rok za prijave smo še nekoliko podaljšali, saj je bilo veliko slovenskih funkcionarjev in predstavnikov klubov odsotnih zaradi udeležbe na svetovnem prvenstvu v rallyju na Hrvaškem. Bilo je tudi nekaj prošenj, da počakamo na tiste, ki bodo svoje avtomobile posojali za tekmovanje na Hrvaškem.
Torej bi lahko šlo število nastopajočih proti stotici?
Če se to zgodi, bomo imeli že nekaj težav s kapacitetami, oziroma s prostorom v boksih.
Koga bi izpostavili na listi prijavljenih?
Za zdaj je velika večina slovenskih voznikov, le štiri ali pet jih prihaja iz Avstrije. Zagotovo bi bilo tujcev več, če ne bi bilo različnih covid protokolov. Smo pa izjemno veseli odziva slovenskih tekmovalcev, ki jih je celo več kot na dirki v Ilirski Bistrici. Vidi se, da v zadnjem času primanjkuje dirk.
Se pričakuje tudi nastope “specialistov” za rally?
Tako je. Uvedli smo tudi “rally” razred, tako da lahko rally vozniki nastopijo z vozili pripravljenimi za rally – torej z rally gumami, zaščitno ploščo … Zato je ta dirka lahko zanje dober test – v nasprotnem primeru morajo vozilo za gorsko dirko posebej pripravljati in tudi gume za rally na gorskih dirkah niso konkurenčne.
Kako je z nastopanjem najhitrejših dirkalnikov – torej formul in prototipov?
Letos tretja divizija – formule in prototipi – še ne bodo nastopili, ker še nimamo dvojnih ograj.
Ali načrtujete, da bo dirka postala stalnica v koledarju domačih prireditev, ali gre bolj za “ogrevanje” za organizacijo rallyja?
Ne gre le za ogrevanje. Želimo, da bi postala stalnica – v projekt smo šli resno, dobili smo že dogovore za postavitev novih ograj … Moramo le še rešiti prostorsko težavo, da nekam primerno postavimo bokse.
Kako bodo torej letos videti boksi?
Nekako v stilu dirke v Čedadu. Boksi bodo “razvlečeni”, v več manjših conah.
Kakšne so specifike nove tekmovalne proge?
Proga ima nadpovprečno veliko višinsko razliko in je nekoliko ožja v primerjavi z večino ostalih. Na najhitrejšem delu bo zaradi varnosti postavljena tudi ena umetna šikana. Vozniki pravijo, da bo proga kar zahtevna, nekako kar malo v slogu rally hitrostne preizkušnje. Morda jo lahko primerjamo prav s tekmovalno progo v Čedadu – predvsem kar se tiče širine.
Kaj pričakujete od same prve izvedbe?
Imeli smo zelo realna pričakovanja. Želeli smo dirko le spraviti pod streho – finančno in organizacijsko. Želeli smo, da so vsi sodelujoči pri pripravi nekako plačani za svoje delo in to nam je glede na današnje razmere s pomočjo pokroviteljev in prijavnin uspelo kar dobro pokriti. Upamo, da bo ta dirka dober uvod in da preizkušnja v dolini Soče postane stalnica v slovenskem državnem prvenstvu.
Kako bo letos z gledalci?
Po uradnem protokolu so gledalci prepovedani. Je pa dirka seveda ponovno na precej velikem področju in zunaj v naravi, ampak česa podobnega kot na rallyju svetovnega prvenstva na Hrvaškem nikakor ne pričakujemo. Boksi so medtem zaprtega tipa. Vanje imajo vstop le akreditirani in na covid testirani udeleženci, za katere bomo testiranje izvajali v soboto.