Dirko Formule 2 v Spa Francorschampsu je zaznamovala tragična nesreča mladega Francoza Anthoina Huberta, dirkača ekipe BWT Arden. Hubert je izgubil nadzor v izhodu iz zavoja Raidillon. Zaneslo ga je v ograjo iz gum na zunanji strani. Dirkalnik je odbilo nazaj na stezo. Z vso hitrostjo je v stran priletel Sauberjev voznik Juan Manuel Correa.

Matjaž o Anthoinu: “Hud in zelo discipliniran voznik...

Hubert je v otroštvu v gokartih dirkal skupaj z Leclercom, Gaslyem in Oconom, ki so že vsi prestopili prag kraljice avto športa. Hubert se je še posebej uveljavil z naslovom prvaka v Formuli 3, a pot do tja je vodila skozi trnovo pot kartinga, skozi celotno motošportno pot pa največje breme nosijo voznikovi starši. Zanimalo nas je, kako o takšnih in podobnih nesrečah razmišljajo ravno starši, ki so vpleteni v celotno dogajanje daleč najbolj čustveno.

Foto: Arhiv Domna Jerančiča

Najprej smo vprašali za mnenje izkušenega trenerja mladih karting upov, Domna Jerančiča, ki trenutno bdi predvsem nad kariero mladega Denisa Baharja. V preteklosti je skrbel za vrsto kartistov iz Avstralije, Alžirije, Italije, Rusije in seveda tudi Slovenije. Na vprašanje je bil kratek: “Noben nič ne razmišlja.”

Foto: Arhiv Matjaža Jurkoviča, Dubai Kartdrome

Nekoliko bolj zgovoren je bil Matjaž Jurkovič, ki se je v svoji dolgi karieri uveljavil kot izkušeni mehanik v kartingu. Deluje po celotni Evropi, pogosto pa ga lahko zasledimo tudi v Združenih arabskih emiratih: “Ne verjamem, da kdorkoli kadarkoli zares razmišlja o taki možnosti. Ko sta naša dva vozila (Luka in Matija, sinova op. a.) smo vedeli, da je vse možno, a prepričan sem, da nismo nikdar razmišljali v tej smeri.” Matjaž je bil dvakrat tudi mehanik Huberta v FK Teamu: “Spoznal sem oba starša, ki prav zagotovo nikoli nista negativno razmišljala o možnosti tovrstne nesreče. Roko na srce je v kartingu taka možnost izredno majhna, pa vendar je. Imaš pa starše določenih voznikov, ki prav zagotovo razmišljajo tudi o teh možnostih.” O Anthoinu je le še dodal: “Hud in zelo discipliniran voznik. Za karting mogoče preresen. Starši izredno realni. Nasploh super.”

Na drugi strani nekdanji izjemno uspešni slovenski kartist Domen Kerman potrjuje, da so starši lahko tudi izjemno zaskrbljeni: “Starši so bli vedno zaskrbljeni. Sploh mami, ona je bila vedno v solzah, ko smo dirkali. Ni jim lahko.”

Twingo Cup 2019

Rajko Štefančič in Matjaž Mramor sta ravno letos svoja sinova, Nika in Marka, presedla iz gokarta v Lemine dirkalne Twinge. Rajko: “Odmislimo. Sedaj ko se je to zgodilo malo pomisliš, ampak če ti to visi nad glavo, potem bolje da nehamo s tem športom. Tako, da načeloma ne.” Matjaž dodaja: “Na take stvari pomislimo samo takrat, ko se nekdo poškoduje, že naslednji trenutek pa na take zadeve pozabimo in tudi dirkači se s takimi stvarmi ne obremenjujejo kadar so pod adrenalinom v dirkalnikih. Ko se dirkanje zaključi, je zadeva drugačna in se pogovarjamo o možnostih poškodb in o nevarnostih!” Pokal ekipe LEMA Racing z Renault Twingi sicer trenutno velja za glavni motor slovenskega krožnega dirkanja. Pri ekipi se zavedajo možnosti nesreč, vendar so zaradi nižjih hitrosti in zaprtih dirkalnikov hujše nesreče skorajda izključene. Nikoli pa seveda ni nič stoodstotno.

Foto: Eset V4 Cup, Mark Škulj

Mojca Škulj, mati trenutno vodilnega Marka Škulja v pokalu Twingo doda: “Na progo gre vedno maksimalno skoncentriran, sam se ogiba zunanjim vplivom drugih očetov, prav tako svojemu. Drugače pa ima adrenalin v sebi… Jaz tudi.” Mojca sicer v domači ekipi poleg moža Andreja skrbi za logistiko, hrano, obleke in delno tudi za psiho Marka. “Uživam v vsaki njegovi dirki in treningu. Po dirki narediva revizijo, kako sem dirko videla jaz, kako on. Pogledava posnetek kje izgublja, kje vozi optimalno,” in glede nesreč doda: “Nikoli ne pomislim na slabo… Saj vemo, kje se je poškodoval Schumacher. Verjetno sem jaz bolj živčna znotraj sebe kot on, a mu to nikoli ne pokažem. Zmenjena sva, da vedno ne more zmagati. Poraz je izziv za novo dirko.”

Foto: Arhiv Marka Kastelica

Robert Kastelic je tisti oče, ki ima trenutno v Sloveniji najverjetneje najhitrejšega sina v kartingu. Zavestno so se odločili, da Markovo udejstvovanje preusmerijo izključno na mednarodni parket. Trenutno mladi Kastelic iz Ivančne Gorice tekmuje v svetovnem karting prvenstvu WSK Euro Series, Campionto Italiano ACI ter pokalih Vortex ROK in IAME Euro Series, ki sta tudi izjemno mednarodno zastopana. Član slovitega italijanskega moštva Team Driver praktično preživi vsak vikend nekje v tujini pri rosnih dvanajstih letih. Robert, ki ga z ženo Jasmino spremlja na dirkah, pravi o morebitnih nesrečah: “To je manjša možnost, kot pa da padeš s Triglava …” Nadaljuje o stanju v kartingu: “Največkrat se to zgodi voznikom, ki niso vsak teden na pisti, imajo daljši reakcijski čas in veliko slabšo koncentracijo.” Mark je sicer svojo krstno sezono v prvenstvu Campionto Italiano ACI izmed 110 voznikov končal na odličnem 22. mestu, kljub temu, da ni odpeljal vseh dirk.

Iztok je vstopil v svet avtomobilističnega novinarstva leta 2005. V svoji karieri je sodeloval z nekaterimi največjimi slovenskimi avtomobilističnimi mediji ter vodil odnose z javnostmi mnogih mednarodnih avtomobilističnih prireditev. Leta 2016 je bil član žirije prestižnega izbora avta leta v Omanu. Trenutno v Dubaju vodi marketing oddelek znamke RAMY Automotive in se ukvarja s svetovanjem na področju marketinga.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here