V Dammamu v Savdski Arabiji se je končala 45. izvedba relija Dakar – izjemno zahtevna, vremensko nestanovitna ter polna rekordov in odstopov.
Zmaga kralja puščave – Nasserja Al-Attiyaha (Toyota) ni bila presenečenje, saj je zdaj že petkratni dakarski zmagovalec od samega začetka relija udobno vodil. Medtem ko je Sébastien Loeb v drugi polovici relija postal serijski etapni zmagovalec, se na čelu Al-Attiye ni zasvetila niti ena potna kaplja. V najbolj prestižni kategoriji je Katarec slavil z največjo razliko v zadnjih dvajsetih letih, 20 pa je tudi številka njegovih nastopov na Dakarju.
Še bolj nor scenarij na se je odvil na motoristični dirki. Prvič v tej kategoriji je zmagovalec dirke – Kevin Benavides (KTM) – prevzel skupno vodstvo šele zadnji dan. Toby Price, ki je v predzadnji etapi pred Kevinom Benavidesom vodil le za pičlih 12 sekund, v zadnji etapi ni mogel držati tempa Argentinca, ki je letos zmagal še drugič v karieri. Argentinec je šel v zadnji etapi na vse ali nič in za 43 sekund ugnal Avstralca, to pa je obenem najmanjša razlika med prvo- in drugouvrščenim v vsej 45-letni zgodovini relija Dakar.
Oba slovenska tekmovalca, Toni Mulec in Simon Marčič sta ponosno zapeljala na zmagovalni oder in razvila slovensko zastavo. Za Marčiča je bil to šesti zaključeni Dakar od devetih, za Tonija Mulca pa prvi – Mulec je dirko končal na skupnem 24. mestu (na 9. mestu kategorije Rally 2), medtem ko je bil Marčič skupno 50. oziroma šesti v kategoriji brez asistence Original.
Letos je bilo zaključiti Dakarše slajše, saj se je izdaja izkazala za najtežjo v zadnjem desetletju in je kot takšna zahtevala tudi rekordno število odstopov. Do cilja je prispelo 80 motoristov od 121, 10 voznikov štirikolesnikov od 18, 46 avtomobilov T1 in T2 od 67, 38 lahkih prototipov od skupno 47, 39 SSV od 45, a kot po čudežu vseh 22 tovarnjakov.
»Dakar je dirka, v kateri ni nič jasno do zadnjega metra. Dirka, v kateri se v trenutku vse spremeni. Lahko imaš popoln dan, že v naslednji etapi pa je zate vsega konec,« je svojo prvo izkušnjo z Dakarjem opisal Toni Mulec.
Vidno načeti in utrujeni po 8528 skupnih in 4604 km dirkanja na čas, so si tekmovalci zdaj lahko končno oddahnili. Po 15-dnevnemu dirkanju v nizkih temperaturah in v močnem dežju ter zmrzovanju na dolgih povezovalnih etapah, bo obdobje regeneracije nujno – večina tekmovalcev je na Dakarju izgubila med 5 in 10 kg ter si pridelala precej bojnih ran.
»Seveda je moja želja, da bi lahko še naprej tekmoval. Če si malo upam sanjati, bom rekel, da bi rad odpeljal vse svetovno prvenstvo v vzrajnostnem reliju. Tako bi delal s tem motorjem, odpravljal svoje napake in se na Dakarju 2024 pojavil še mnogo bolj pripravljen,«, je svoje sanje ob koncu letošnje izvedbe Dakarja razkril Toni Mulec.
Skoraj že legendarni (10 nastopov na Dakarju da tekmovalcu status legende) Simon Marčič pa je dodal: »Vesel sem, da mi je uspelo ponovno končati Dakar, že četrtič zaporedoma v Savdski Arabiji. Na dan, ko sem imel težave z vložkom vzadnjem kolesu, sem izgubil preveč časa, da bi se lahko boril za prva mesta, a tako pač je. Zdaj me čaka trdo delo, da se naslednje leto vrnem še močnejši.«