Foto: Red Bull Racing (Facebook)
Sezona Formule 1 se vendarle začenja – danes je bil objavljen seznam prvih 8 dirk. Vodstvo F1 je sprejelo tudi nova pravila, ki bodo v naslednjih sezonah omogočila bolj enakovredno razmerje moči med ekipami na stezi in ob njej.
Prve dirke bodo v Evropi
Naši severni sosedje bodo 5. julija gostili prvo dirko sezone, ki bo na znani lokaciji Red Bull Ring v Spielbergu. Druga dirka bo že en teden kasneje na isti lokaciji. Karavana F1 se bo nato preselila k našim vzhodnim sosedom Madžarom. Sledita dve dirki v Silverstonu in nato še zadnje tri do sedaj potrjene dirke v Španiji, Belgiji in Italiji.
Spomnimo se, kaj se je dogajalo letos v Avstraliji
Sezona bi se že skoraj začela 15. marca v Avstraliji, vendar je bila dirka v zadnjem trenutku odpovedana. V četrtek pred dirko se je umaknila ekipa McLarna, saj je bil član njihove ekipe pozitiven na testu za COVID-19. Nekaj dirkačev je pozvalo k odpovedi dirke in prekinitvi prvenstva po zgledu drugih velikih športnih tekmovanj, vendar so organizatorji vztrajali pri izvedbi dirke. Po nenehnih pritiskih so najprej prepovedali vstop gledalcem, ki so s svojimi vstopnicami že čakali pred vrati dirkališča, nato pa dokončno odpovedali celotno dogajanje v sklopu dirkaškega vikenda.
5 ukrepov za varno dirkanje
Člani ekip, delavci ob progi in drugi udeleženci se bodo morali držati pravil za preprečevanje širitve virusa. Predstavljenih je bilo 5 točk, s katerimi želi vodstvo Formule 1 omogočiti varno dirkanje:
– vse udeležence bodo ves čas testirali
– dogajanje v okviru dirkaškega vikenda bo zaprto za javnost
– na progi bo prisotno samo nujno osebje
– F1 moštva ne bodo imela stikov med seboj in bodo na prizorišča potovala ločeno
– vsi se bodo morali držati pravil socialnega distanciranja
Postopno zmanjševanje proračuna in razlike v številu testiranj v vetrovniku
Poleg navedenih novosti za letošnjo sezono je F1 sprejela tudi nekaj novih pravil za naslednja leta. S sprejetjem sprememb želijo omogočiti vsem ekipam čim bolj enakovreden boj za vrh in hkrati zmanjšati stroške, ki jih povzroča novi koronavirus. Proračun za leto 2021 je bil sprva omejen na 175 milijonov dolarjev, sedaj pa so ga spustili na 145 milijonov dolarjev. V naslednjih dveh sezonah pa se bo spustil še vsako leto za 5 milijonov, tako bo ekipam leta 2023 na voljo 135 milijonov.
Ena izmed novosti je tudi število ur, ki jih ekipe lahko namenijo razvijanju aerodinamike bolidov. Zadnja ekipa v prvenstvu bo v primerjavi z ekipo, ki je na vrhu, lahko večkrat testirala bolid v vetrovniku v upanju, da ujame stik z najboljšimi.. V letu 2021 bo zadnja ekipa imela 112,5 % časa namenjenega testiranju aerodinamike, prva ekipa pa 90 %. V praksi to pomeni 45 testiranj v vetrovniku na teden proti 36 testiranjem. V sezoni 2022 pa bo razmerje 115% in 70%.
Povsem prenovljeni dirkalniki leta 2022
Lanskega oktobra je F1 predstavila nova pravila in izgled novih dirkalnikov, ki bi morali na steze zapeljati v prihodnji sezoni, vendar je sedaj t. i. nova era prestavljena na 2022. S tem želijo funkcionarji dati ekipam več časa za pripravo konkurenčnega dirkalnika. Cilj novih pravil je bolj enakovredno razmerje na stezi, saj je za vsako tekmovanje potrebna dobra konkurenčnost med ekipami.
Upajmo, da bodo vse te številne spremembe pretresle razmerja moči v sezoni 2022 in bomo lahko takrat spremljali čim bolj enakovredne boje na stezi. Verjetno bomo težko videli boj med Mercedesom in Williamsom za prvo mesto, saj v zadnjih letih vsak zase dominira svoj konec lestvice, ampak pustimo se presenetiti.