Če bi nas po doslej zbranih izkušnjah in kilometrih z vozili znamke Alfa Romeo povprašali o najopaznejših lastnostih, bi najprej zagotovo poudarili zapeljivo in elegantno obliko ter vrhunsko vozno dinamiko – že pri osnovnih in ne le pri športnih različicah. In verjetno bi nam hitro pritrdili tudi lastniki teh vozil.

Navdušenci celo pravijo, da so to “avtomobili z dušo”, ki vozniku dajo nekaj več in so narejeni za ustvarjanje dobrih spominov, ne pa zgolj za vožnjo med točkama A in B.

Ker so Alfini modeli v zadnjem desetletju postali “ogrožena vrsta” (do nedavnega sta bila v salonih le Giulia in Stelvio), je zanimanje javnosti za vsak nov model toliko večje, pričakovanja javnosti pa kljub modelski suši ostajajo visoka.

Na našem testu smo preverili, koliko tistega pravega “italijanskega duha” se skriva v najnovejšem modelu znamke Alfe Romeo, ki sliši na ime Tonale.

Oblikovno Tonale na cesti zagotovo izstopa, kar so nam tekom testa konstantno potrjevali odzivi mimoidočih.

Tonale je prvi model Alfe Romea, ki ponuja vsaj delno elektrificiran pogonski sklop. Govorimo o blagem hibridu, ki po zaslugi elektromotorja z močjo 15 kilovatov omogoča speljevanje (in vožnjo z zelo nizkimi hitrostmi – npr. v območjih umirjenega prometa) le na električno energijo, ob želji po močnejših pospeških pa pomaga bencinskemu motorju.

Oblikovni zgled – Alfa Romeo Sprint Zagato

Oblikovalci so se pri oblikovanju sprednjega dela zgledovali po kultnem modelu Alfa Romeo SZ, ki so ga izdelovali med letoma 1989 in 1991. Potrjujemo, da jim je ponovno uspelo ustvariti avtomobil, ki na cesti privablja poglede. Priznamo, da je tudi nas videz prepričal – predvsem z bogastvom detajlov, ki zgovorno pričajo o svojih koreninah in so bili vselej del avtomobilov Alfe Romea. V mislih imamo na primer male značke – italijanske trobojnice, ki jih najdemo tako na zunanjih ogledalih, kot tudi v kabini. Poseben vtis pustijo še velika, 20-palčna platišča z značilnim in prepoznavnim dizajnom.

Tonale je tudi prvi model Alfe Romea, ki je na voljo izključno z LED žarometi. Ti so lahko opcijsko tudi matrični.

Značilen vtis pušča tudi notranjost. Kabina je po našem mnenju privlačno oblikovana, materiali so za ta segment nadpovprečno kakovostni, enako pa velja tudi za ergonomijo. Volanski obroč zaradi velikih prestavnih ročic (ti sta enaki kot pri Giulii in Stelviu) kliče po kakšnem uživaško odpeljanem ovinku.

Precej uporabnega prostora je tudi pod dvojnim dnom prtljažnika.

Prostora je za udobno potovanje oseb povprečne višine dovolj tudi v drugi vrsti, vozniki z družinami pa bodo veseli 500-litrskega prtljažnika, ki se je tekom našega testa izkazal za prostornejšega, kot bi glede na atraktivno obliko avtomobila pričakovali na prvi pogled.

V dobi velikih zaslonov ostaja Tonale sorazmerno klasičen. Vse ključne funkcije vozila so še naprej na voljo preko fizičnih tipk, medtem pa je 10,25-palčni zaslon osrednjega sistema ravno prav velik za dobro preglednost, intuitiven in zares bliskovito odziven. Izkušnja z njim je na las podobna tisti iz novega Fiata 500, pri katerem nas je ta zaslon že uspel povsem prepričati.

V fizični obliki ostaja tudi gumb za menjavo voznih programov DNA, ki ga poznamo že iz ostalih Alfinih modelov.

Kot edini minus pri osrednjem zaslonu izpostavljamo dejstvo, da Tonale še ne ponuja uporabniškega vmesnika v slovenskem jeziku.

Notranjost je nadpovprečno “športno” zasnovana.

Med testom smo se “spopadali” s spomini na vožnjo z modeloma Giulia in Stelvio, ki sta po našem mnenju še naprej najbolj dinamična v svojih segmentih. Tako smo si zastavili vprašanje, ali se Tonale poleg značilnega videza tudi pelje kot prava Alfa.

Preizkusili smo blago hibridno različico z 1,5-litrskim bencinskim motorjem, ki razvije 96 kW (130 KM), z njim pa sodeluje še elektromotor.

Glavna ugotovitev je, da se Tonale od klasične športnosti znamke precej odmika. Že po prvih kilometrih nam je namreč postalo jasno, da pogonski sklop ne sledi dinamični obliki, in da veliki obvolanski ročici ob pritisku prestave ne zamenjata tako hitro in odločno kot pri samodejnem menjalniku v modelih Giulia in Stelvio. V primeru modela Tonale in naše pogonske opcije gre namreč za bolj “umirjen” 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik in ne (bliskovito odzivno) 8-stopenjsko ZF-ovo tehniko.

Zanimiva je tudi odločitev inženirjev za izredno mehko krmiljenje. Tudi v dinamičnem načinu (tedaj volan sicer nudi nekaj več povratne informacije) je krmiljenje lahkotno kot v kakšnem Fiatu 500, v katerem ima voznik na voljo način “city” – torej način, ki je z mehkim sukanjem primeren predvsem za mestno vožnjo.

In tako nam je Tonale na testu ponudil boljšo urbano izkušnjo, kot pa suverenost v zavojih, s čimer, roko na srce, v resnici dobro sledi potrebam in željam trga. Uporabniki pač s tovrstnimi vozili veliko časa preživijo ob vožnjah po vsakodnevnih opravkih in tovrstna vožnja pravzaprav najbolj ustreza tudi Tonalejevemu pogonu.

Nekoliko zaspan pogonski sklop se najbolje počuti ob uglajeni vožnji.

Ob pritisku stopalke za plin voznika namreč pričaka povprečno odziven pogon, ki mu priganjanje v nobenem primeru ne pristoji. Poraba goriva je na našem testnem krogu znašala 6,5 l/100 km. Če bi primerjali učinkovitost, blagi hibrid prinaša predvsem prednosti za mestno vožnjo. Po zaslugi pametnega režima delovanja (s speljevanjem na elektriko in jadranjem – torej samodejnim prestavljanjem v prosti tek) lahko prav ob racionalni urbani vožnji uporabnik prihrani vsaj nekaj decilitrov sto prevoženih kilometrov.

Če potegnemo črto, so inženirji Alfe Romea ustvarili avtomobil, ki se bo najbolje počutil v lastništvu vozniško umirjenih uporabnikov, ki so jim preprosto všeč estetsko dovršeni avtomobili. Ti uporabniki bodo lahko koristili prednosti novih tehnologij, udobja v vožnji in ščepca italijanske romantike, ki je nedvomno ostal.

A potrebno je vedeti, da je to Alfa Romeo nove dobe, ki v široki koncernski družbi prinaša nove sinergije in drugačno filozofijo. To je torej Alfa kot je doslej še nismo poznali in prepričani smo, da bo kot takšna marsikomu še bolj všeč.

Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid DCT7 130 Speciale

  • Cena vstopnega modela (s serijsko opremo): 31.490 evrov
  • Cena testnega modela (z dodatno opremo): 37.500 evrov
  • CENIK
  • Motor: 1.469 ccm, turbobencinski, štirivaljni
  • Največja moč: 96 kW / 130 KM (5.250 vrt./min)
  • Največji navor: 240 Nm (1.500 vrt./min)
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Menjalnik: 7-stopenjski dvosklopčni
  • Največja hitrost: 195 km/h
  • pospešek 0-100 km/h: 9,6 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 6,5 l/100 km
  • Prostornina prtljažnika: 500-1.550 l
  • Dolžina vozila: 4.528 mm
  • Širina vozila: 1.841 mm
  • Višina vozila: 1.601 mm
  • Medosna razdalja: 2.636 mm
  • Posoda za gorivo: 55 l
  • Masa vozila: 1600 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj