Če si želite (ali bolje rečeno – če ste pripravljeni plačati) za avtomobil, ki vam bo s kakovostjo ponudil vrhunske občutke ob vožnji, obenem pa bo zelo privlačno izgledal, potem nadaljujte z branjem.
Tako je, plačati.
“Dober dan” – nahajamo se v premijskem avtomobilskem segmentu, kjer BMW serije 1 pri nas konkurira predvsem Audiju A3 in Mercedes-Benzu razreda A. Testni avtomobil – kot novoletna jelka okrašen/založen z dodatno opremo – je ob dvolitrskem turbodizlu, šeststopenjskem ročnem menjalniku in štirikolesnemu pogonu stal dobrih 47 evrskih tisočakov. Zagotovo številka ob kateri bo marsikdo privzdignil obrv.
A potrebno je povedati, da bo le malokateri kupec v resnici posegel po tako bogato opremljeni različici “enkice”, pa tudi štirikolesni pogon seveda ni nujna izbira. Povrh vsega je bil testni avtomobil še vizualno začinjen s paketom s paketom Sport Line Shadow, ki prinaša temna sprednja žarometa in enoti zadnjih luči v LED tehnologiji, črn okvir ledvičk ter še dodatno množico oblikovnih elementov v črni barvi. “Top” za fotografe in zunanje občudovalce, saj je “enkica” v tej izvedbi zelo privlačna, a peljali se zaradi tega v praksi ne boste nič bolje. Na ta račun lahko na primer prihranite skoraj štiri tisočake. Če vam ti ne predstavljajo težav, jih morda raje investirajte v BMW-jev izvrsten osemstopenjski samodejni menjalnik, ki je po mojem okusu najboljši med primerljivimi na trgu ta hip.
Le redko ima torej voznik možnost preizkusiti tako zajetno opremljen avtomobilski “bonbonček”.
Najprej je tu dvolitrski turbodizelski štirivaljnik (150 KM), ki prepriča s svojo varčnostjo in odzivnostjo. Za začetek – na našem testnem krogu porabe goriva smo porabili zgolj 5,7 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov, kar pomeni, da je prav ta “testna enkica” zdaj na vrhu naše lestvice med primerljivimi vozili. Če pomislimo, da štirikolesni pogon nizki porabi ni ravno v prid, bi ob njegovi odsotnosti po vsej verjetnosti zabeležili še nekoliko nižji rezultat. A omenjeni agregat navduši tudi s tem, ko ponuja visoko mero vozne dinamike. Pa saj to vendar ob BMW-jev vseh oblik pričakujemo, če ne celo zahtevamo. Motor je zelo prožen in ravno prav zmogljiv za vsakodnevne cestne izzive. Z zajetnim navorom razpolaga že v nizkem območju motornih vrtljajev in s tem omogoča uglajeno ter nezahtevno vožnjo.
Testni primerek je bil opremljen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je izjemno natančen in omogoča prijetno ter preprosto prestavljanje. Za goreče ljubitelje “klasike” med opcijami prestavljanja je to pravo merilo v svojem segmentu. Če predvidevate, da boste z avtomobilom delali več mestnih kilometrov, bi vam priporočil izbiro samodejnega menjalnika, pri večji količini relacijske vožnje pa kar ostanite pri ročnem, saj bo avtomobil na ta način precej cenejši in še vedno zabaven za vožnjo.
Če smo doslej pogledovali proti področju racionalnosti, naj zdaj izpostavimo še drugi del naslova testa. Vozniški sladokusci pač ne moremo mimo izvrstnih voznih lastnosti BMW-jeve “enkice”, ki so najboljše med kombilimuzinami na trgu. Četudi v primeru našega testnega avtomobila ni šlo za katero izmed bolj športno ustrojenih različic tega avtomobila, je ta vseeno ponudil zvrhano mero vozniških užitkov. Krmiljenje je izjemno natančno in v BMW-jevem slogu tradicionalno zelo čvrsto. Povratne informacije za voznika je v izobilju, s tem pa smo lahko zares natančni pri dinamični vožnji. Podvozje je precej športno umerjeno, a cena pri udobju v vožnji ni previsoka. Štirikolesni pogon bo v zahtevnejših razmerah za vožnjo dobrodošel, a v resnici za večino voznikov ni nujna izbira, saj le poredko pridemo v situacije, ko ga polno izkoriščamo.
Odličnim voznim lastnostim mora nujno botrovati tudi odlična pozicija sedenja za volanom, ki vozniku nudi prave občutke. Če slednjo kakšna avtomobilska znamka zares zna in zmore zagotoviti, potem je to BMW. Preizkušena “enkica” ni bila izjema, saj lahko sedež in volanski obroč zares optimalno nastavimo. Pozicija je po želji zelo športna, saj lahko sedež potisnemo zelo nizko. Tudi bočne opore je v izobilju, zato boste pri dinamični vožnji za volanom zelo trdno v sedlu.
Notranjost vozila na drugi strani ne nudi kakšnih posebnih oblikovnih, ali pa tehnoloških presežkov. Vse je zelo klasično in inteligentno umeščeno. Ostaja značilen občutek utesnjenosti, ki je za večino ljubiteljev BMW-ja ena najboljših lastnosti vozil te znamke. Korak naprej pri BMW-ju čakamo na področju multimedijskega sistema, kjer je Mercedes-Benz z razredom A zdaj korak spredaj. Sistem je na splošno povsem korekten (dobro odziven in preprost za uporabo), a v primerjavi z Mercedesom zdaj izpade že nekoliko minimalistično.
Minimalističen pa bo moral biti tudi vaš življenjski slog, če bi “enkico” želeli uporabljati za družinske namene. Prostornost je pač področje, kjer sta glavna konkurenta tega modela korak spredaj. A resnici na ljubo – za denar, ki ga zahteva ta avtomobil, trg (pa tudi že sam BMW) ponuja številne alternative. Konkretno s številko – prtljažni prostor ima ob postavljeni zadnji klopi 360 litrov uporabnega volumna. Tudi na zadnji klopi prostora ni ravno v izobilju, zato v primeru potrebe po več za začetek poglejte k BMW-jevi seriji 3.
Če si torej želite (ali bolje rečeno – če ste pripravljeni plačati) za avtomobil, ki vam bo s kakovostjo ponudil vrhunske občutke ob dinamični ali potovalni vožnji, obenem pa bo zelo privlačno izgledal, potem ste na pravem mestu. V nasprotnem primeru pač kupite Golfa.*
*Ali kateri koli primerljiv model cenovno nižje pozicioniranih znamk.
Ključni podatki testnega vozila [BMW 118d xDrive]:
Cena osnovnega modela (118d xDrive): 32.650 evrov
Cena testnega modela z dodatno opremo: 47.413 evrov
Motor: 1.995 ccm, turbodizelski, štirivaljni vrstni
Moč: 110 kW/150 KM (4.000 rpm)
Navor: 320 Nm (1.500-3.000 rpm)
Pogon: Štirikolesni
Menjalnik: Ročni, šeststopenjski
Končna hitrost: 210 km/h
Čas pospeška 0-100 km/h: 8,4 s
Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 5,7 l/100 km
Prostornina prtljažnika: 360/1.200 l
Medosna razdalja: 2.690 mm