V zadnjih letih besedno zvezo zelena mobilnost srečujemo že praktično na vsakem koraku. Običajno je govora o električnih avtomobilih, mikromobilnosti ali souporabi električnih avtomobilov.

Citroën je leta 2020 predstavil rešitev namenjeno tistim, ki živijo v mestih, želijo biti mobilnostno neodvisni od javnega prevoza, hkrati pa za avtomobil ne želijo odšteti 5-mestne vsote denarja.

Obudili so ime Ami in ga nadeli malčku – avtomobilu, ki to pravzaprav ni. Kaj je torej to “čudo”, ki na cesti privablja številne začudene poglede?

Foto: Žan Osim

Majhen, električen in primeren tudi za 15-letnike

Ami je električni mikro avtomobil. To pomeni, da za volan lahko sedejo tudi tisti, ki so dopolnili 15 let in opravili izpit za vožnjo vozil kategorije AM. Ob tem izpostavljamo še dejstvo, da najvišja hitrost znaša le 45 km/h.

Ami je s svojo kompaktno zasnovo (v dolžino meri 2,41 metra, v širino pa 1,39 metra) seveda zelo okreten. Z maso manj kot pol tone in obračalnim krogom 7,2 metra ima voznik občutek, kot da sedi v majhnem avtomobilčku na daljinsko upravljanje. 

Nameščeno baterijo kapacitete 5,5 kWh, ki v teoriji zadošča za dobrih 70 kilometrov dosega, na domači vtičnici (kar je seveda edina možnost) napolnimo v približno štirih urah.

Foto: Žan Osim

Preprosta zasnova za razumno ceno

Glavni prednosti Amija sta preprostost uporabe in dostopnost – cena ob upoštevanju 1000-evrske subvencije znaša 7.500 evrov. Seveda je ob tem treba upoštevati zares minimalistično zasnovo, ki postane smiselna vsakič, ko se spomnimo, da Ami pravzaprav sploh ni avtomobil.

Začnimo na začetku. Ta električni malček voznika ne bo razvajal s klimo – voznik in sovoznik lahko namesto tega zgolj odpreta okna. Prav tako ga ne bo razvajal s številnimi vrhunskimi zvočniki – teh pravzaprav sploh ni, na armaturni plošči je le polička za opcijski bluetooth zvočnik. Hkrati ne ponuja tišine in miru, ki smo ju sicer vajeni v električnih avtomobilih – niti elektromotor ni med najtišjimi.

Foto: Žan Osim

Nadaljujmo. Plastike je na pretek – tudi tedaj, ko govorimo o zunanjosti. Vzvratnega ogledala ni, voznik v kabini pa je zavarovan z železno kletko. Vozilo je v vseh pogledih simetrično z izjemo voznikovih in sovoznikovih vrat, ki so enaka in se zato odpirajo asimetrično – ena naprej, druga pa nazaj.

To še ni vse. Sedeža sta le delno oblazinjena, ročica za smernik se ne vrača v začetni položaj, za zagon motorja in odklepanje pa sta potrebna dva ključa. Amiju je tuje tudi centralno zaklepanje, leva in desna vrata je namreč potrebno odkleniti posebej, a to sploh ni takšen problem, glede na to, da lahko celoten avtomobil obhodimo v le nekaj korakih.

Foto: Žan Osim

Ne ovira na cesti, temveč vaba za poglede in nasmehe

Med našo vožnjo po ljubljanskih ulicah smo opažali, da se mimoidoči avtomobilu nasmihajo, a mi smo prepričani, da so bili številni pogledi in nasmehi le pozitivni. Ami je s svojim videzom namreč zelo simpatičen.

Prav tako je prostora kljub kompaktni zasnovi dovolj, raznih pomagal med vožnjo pa nismo pogrešali. Čeprav to stežka priznamo, smo tudi sami v Amiju uživali morda celo bolj, kot v testnih avtomobilih nabitih z dodatno opremo, ki smo jih sicer vajeni. Zagotovo gre za “igračo” in obenem učinkovito mestno prevozno sredstvo, ki ga bodo tisti, ki jim Amijeve zmogljivosti zadoščajo, znali ceniti.

Foto: Marko Alpner

Citroën Ami

  • Cena vstopnega modela: 8.500 evrov
  • Cena testnega modela: 8.500 evrov
  • Cena s subvencijo: 7.500 evrov
  • CENIK
  • Elektromotor: 6 kW (8 KM)
  • Največji navor: 40 Nm
  • Baterijski paket: 5,5 kW
  • Največja hitrost: 45 km/h
  • Električni doseg (WLTP): 75 km
  • Dolžina vozila: 2.410 mm
  • Širina vozila: 1.390 mm
  • Višina vozila: 1.520 mm
  • Masa: 490 kg

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj