Priljubljenost križancev (tudi na slovenskem trgu) ne pojenja. Javnost namreč ceni trendovski videz avtomobila v kombinaciji z večjim odmikom od tal, ki omogoča lažje vstopanje in boljšo preglednost. A v primeru nekaterih križancev ima privlačen videz očitno prednost pred praktičnostjo in tedaj se pogosto vprašamo o smiselnosti izbire takšnega modela. A naj že takoj razjasnimo – pri Citroënovem križancu C4 X je bilo drugače.
C4 X, ki zapolnjuje prostor v modelni paleti med modeloma C4 in C5 X, je na slovenske ceste zapeljal na pomlad preteklega leta. Gre za »mešančka«, ki s sprednje strani do B-stebrička prevzema podobo in značilnosti modela C4, dodano črko X pa upravičuje na podaljšanem zadku.
Ne le vizualna, temveč tudi prostorska nadgradnja
Tovrstna oblikovna rešitev v prvi vrsti prinaša prostorske spremembe, kjer C4 X stopa korak dlje od bratskega modela C4. V drugi vrsti je za ta segment nadpovprečno veliko prostora – tako za kolena, kot za glavo – tudi za potnike višje rasti, a glavna razlika med C4 X in C4 se pokaže pri večjem prtljažniku. Ta je v primeru C4 X s 510 litri prostornine razkošen kar se tiče velikosti, je pa dostop zaradi limuzinske zasnove vozila (C4 X je namreč 4-vratni avtomobil) do njega nekoliko otežen.
Boljša je tudi aerodinamika: Po zaslugi spremenjene oblike zadka je v primerjavi z modelom C4 količnik zračnega upora nižji za 0,03 in znaša 0,29. Vozne lastnosti se (tudi po zaslugi enake medosne razdalje) med modeloma ne razlikujejo.
Najprej udobje in potem vse ostalo
Udobna vožnja je ena glavnih značilnosti Citroënovih avtomobilov, zato smo imeli tudi tokrat na tem področju visoka pričakovanja. Moramo priznati, da nas C4 X ni razočaral.
K visoki meri udobja pripomore predvsem vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki, ki zelo učinkovito blaži neravnine na cestišču, kar lahko zelo hitro opazite tako pri vožnji prek hitrostnih ovir v mestu, kot tudi pri vožnji na kakšni bolj dotrajani izvenmestni cesti. Veseli tudi, da vožnja kljub mehkobi ni okrnjena zaradi pretiranega nagibanja karoserije in zagotavljanje tega kompromisa je točno tisto, pri čemer so Citroënovi inženirji med najboljšimi.
Piko na i pri udobni vožnji pa postavijo sedeži, ki so po zaslugi za 15 milimetrov debelejše pene skoraj podobni kakšnemu udobnemu domačemu naslanjaču. Seveda čvrste bočne opore na ta račun ne pričakujte, a mi menimo, da je odločitev za tovrstno obliko sedežev pri tem avtomobilu povsem na mestu.
Vidljivost naprej je zaradi višjega položaja sedenja boljša kot pri klasičnih kombilimuzinah, prav tako je zaradi večjega odmika od tal bolj preprosto vstopanje. Sami bi si za še večjo priročnost želeli zgolj nekoliko nižjega pragu, saj se ta (predvsem ob hitenju) hitro umaže.
Pričakovano oblika zadka modela C4 X terja davek pri vidljivosti skozi zadnje steklo, saj je ta (tudi zaradi umestitve tretje zavorne luči) precej okrnjena.
Prostorna in kakovostna kabina
Uporabljeni materiali v potniški kabini so večinoma nadpovprečno kakovostni in na ta način lepo dopolnjujejo dober občutek ob vsakodnevni (tudi zahtevnejši) uporabi tega avtomobila. Trde plastike namreč ni veliko oziroma je ta oblikovana tako, da ne izpade ceneno. Tudi C4 X (žal) ni izjema pri (preveč) široki uporabi črne plastike visokega sijaja (“piano” plastike), ki je seveda pravi magnet za nabiranje prahu. Sami smo tako tekom testa imeli krpo za brisanje prahu vselej na dosegu roke.
Hvalimo še število odlagalnih površin, ki jih zares ne manjka in “elegantno” sprejmejo manjše izdelke, kot so mape, pijača, telefon, parkirni listki, drobiž in ostale malenkosti.
Naš testni avtomobil tokrat ni bil polno opremljen, pač pa je bil nabor dodatne opreme zelo racionalno odmerjen in na ta način dobra simulacija tipične izbire slovenskega kupca.
V naboru opreme tako velja pohvaliti predvsem področje povezljivosti – brezžična povezava z Android Auto in Apple CarPlay bi po našem mnenju morala preiti celo v serijsko opremo vseh novih modelov, saj bistveno zviša raven preprostosti in priročnosti uporabe sistema, sploh pri telefoniranju, upravljanju multimedijskih vsebin in uporabe zemljevidov.
Pozdravljamo uporabniški vmesnik v slovenskem jeziku, dobrodošla pa so tudi fizična stikala za večino ključnih funkcij vozila – pogrešali smo le gumb za hitri izklop sistema Start-Stop. Zanj je namreč potrebno “skočiti” v meni, kjer je ta funkcija sicer na vrhu seznama, a se nam kljub temu to zdi odvečen korak.
Sami bi se ob konfiguraciji vseeno odločili še za zimski paket, ki ob doplačilu 450 evrov prinaša ogrevano vetrobransko steklo ter ogrevane prednje sedeže.
Učinkovit pogonski sklop
Pod pokrovom testnega primerka se skriva 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, ki razvije 96 kW (130 KM). Za vsakodnevno vožnjo je to po naših izkušnjah več kot dovolj – tudi pri avtocestnih hitrostih in prehitevanju.
V resnici gre namreč za vozilo, od katerega posebno dinamične vožnje skozi zavoje ni pričakovati in je tipični uporabniki niti ne bodo zahtevali, pa četudi C4 X ponuja športni način, ki poveča odzivnost stopalke za plin.
C4 X nagovarja k umirjeni vožnji – tudi po zalugi 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki je po zaslugi skoraj nezaznavnega (a počasnega) prestavljanja naravnan predvsem na uglajeno vožnjo. Na testu smo ob kombinirani vožnji dosegali povprečno porabo dobrih 6 l/100 km.
Citroen C4 X 1.2 Puretech EAT8 PLUS
- Cena vstopnega modela: 21.850 evrov
- Cena testnega modela z dodatno opremo: 26.250 evrov
- KONFIGURATOR
- Motor: 1199 ccm, turbobencinski, trivaljni
- Največja moč: 96 kW/130 KM (5.500 vrt./min)
- Največji navor: 230 Nm (1.750 vrt./min)
- Pogon: dvokolesni, na prednji kolesni par
- Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
- Največja hitrost: 200 km/h
- Pospešek do 100 km/h: 9,4 sekunde
- Prostornina prtljažnika: 510 l
- Dolžina vozila: 4.600 mm
- Širina vozila: 1.800 mm
- Višina vozila: 1.525 mm
- Medosna razdalja: 2.670 mm
- Posoda za gorivo: 50 l
- Masa vozila: 1.377 kg
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si, @LukaGregoric in @zan_osim. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.