Četrta generacija Forda Focusa je luč sveta uzrla že leta 2018, leto kasneje pa je Fordov predstavnik segmenta C osvojil tudi laskavi naziv slovenski avto leta – slovensko javnost je torej že prepričal. Lani smo na slovenske ceste pospremili osveženega Focusa in na tokratnem testu se sprašujemo, kako opazen je korak naprej v primerjavi s predhodnikom?
Gremo po vrsti. Čeprav na prvi pogled opazimo le prestavljen logotip s pokrova motorja na masko, se pod “lupino” skriva več izboljšav – ne zgolj vizualnih. Prva so zagotovo serijski LED žarometi, ki so ob doplačilu dobrega tisočaka lahko tudi matrični.
Testirali smo športno začinjeno različico ST-Line, po zaslugi katere je avtomobil videti bolj dinamično. Čeprav značko opreme najdemo le na boku, Focus ST-Line svojo karizmo izkazuje predvsem s privlačnimi platišči, ST-Line odbijači, zadnjim difuzorjem ter športnim vzmetenjem.
V kabini kraljuje Sync 4
Najbolj opazen napredek po prenovi je brez dvoma v kabini. “Sladkorčki” opreme ST-line, med katere v notranjosti sodijo športen volan, črna stropna obloga in sedežne prevleke z rdečimi šivi, voznikovo okolje dodatno začinijo, a “glavni biser” kabine je zagotovo 13,2-palčni zaslon na dotik, ki ga poganja Fordov najnovejši operacijski sistem Sync 4.
Fordov infozabavni sistem Sync 3 je namreč že pošteno načel zob časa – odzivnost ter dizajn preprosto nista mogla parirati konkurenci. To se zdaj spreminja. Novi sistem je v primerjavi s prejšnjim “kot noč in dan” – odzivnost je boljša, po zaslugi največjega osrednjega zaslona v segmentu pa je na višjem nivoju tudi preglednost. Zelo dobrodošla je tudi možnost brezžične uporabe funkcij Apple CarPlay in Android Auto ter možnost posodobitev preko oblaka.
Manj fizičnih gumbov zahteva kompromise
Prenovljena sredinska konzola je tako terjala žrtvovanje nekaj fizičnih gumbov. Upravljanje klimatske naprave je zdaj prestavljeno na spodnjo pasico osrednjega zaslona. Dostop do funkcij sicer ni zahteven, a vseeno od voznika zahteva več pozornosti kot fizična stikala.
Zmotilo nas je, da je po pritisku gumba za izbiro voznega programa tega še vedno potrebno izbrati s tapkanjem po zaslonu, saj se s pritiskom na gumb sam po sebi ne zamenja, temveč le odpre izbirni meni. Ko program izberemo, moramo še enkrat tapniti na “domov” ali “nazaj” na zaslonu, da se vrnemo na domačo ali pred tem uporabljeno konfiguracijo sistema, saj se s časom to ne zgodi samodejno. Menimo, da takšen način upravljanja od voznika po nepotrebnem zahteva preveč pozornosti in za tako preprosto funkcijo zahteva preveč korakov.
Na področju udobja Focus ne izstopa. Sedeži so sicer udobni, a se pri daljši vožnji (na kakršni se bo Focus verjetno znašel redko) pojavi želja po kratkem počitku s sprehodom. V drugi vrsti je prostora dovolj tudi za višjerasle osebe, prtljažnik pa s prostornino 375 litrov pade v povprečje segmenta (za primerjavo, Golfov prtljažnik ima prostornino 380 litrov). Čeprav so materiali v potniški kabini nadpovprečno kakovostni, so na armaturni plošči prisotne plastične obloge, ki znajo v hladnih jutrih tudi “zakašljati”.
Skromen in varčen pogon, ki voznika ne pusti ravnodušnega
Pod pokrovom testnega modela se skriva 1,0-litrski turbo trivaljnik, ki mu pomaga še blago hibridna tehnologija. Seveda ne govorimo o športnem pogonu, lahko pa trdimo, da bo skromni prostornini navkljub motor poskrbel za nasmešek na obrazu tudi pri ljubiteljih ovinkov – motor z močjo 92 kW (125 KM) ne daje občutka podhranjenosti, poleg tega pa ob višjih vrtljajih poskrbi za povsem všečno zvočno kuliso.
Izkušnja v hitrih zavojih je boljša tudi zaradi športnega podvozja (ST-line), precej nizkega položaja sedenja in ročnega menjalnika, ki bi ga priporočili predvsem tistim kupcem, ki jim občasno zadiši tudi dinamična vožnja.
Čeprav je Focus prepričljiv že, ko pride do dinamične vožnje, se celo še bolj izkaže, ko govorimo o varčnosti. Z blago pomočjo elektromotorja smo pri kombinirani vožnji brez pretirane previdnosti vzdrževali porabo goriva pod 6 l/100 km, ob dodatni pazljivosti in izogibanju mestni vožnji pa boste zlahka dosegli porabo dobrih 5 l/100 km.
Focus po našem mnenju ostaja eden najboljših avtomobilov svojega segmenta, ki bo kupca prepričal s svojo preprostostjo in učinkovitostjo. V kolikor bi želeli nekoliko več prostora in se spogledujete s Fordi pa priporočamo, da se ozrete za karavanskim Focusom ali pa celo Pumo, ki ima podobno cenovno umestitev, a (zaenkrat še) ne nudi najnovejšega sistema Sync 4. Kje boste sprejeli kompromis, pa se morate odločiti sami.
Ford Focus 1.0 EcoBoost ST-Line, blagi hibrid
- Cena vstopnega modela ST-Line brez dodatne opreme: 28.940 evrov
- Cena testnega modela z dodatno opremo: 30.350 evrov
- Doplačilo za samodejni menjalnik: 1.120 evrov
- CENIK
- Motor: 999 ccm, turbobencinski, trivaljni
- Največja moč: 92 kW/125 KM (6.000 vrt./min)
- Največji navor: 210 Nm (2.000 vrt./min)
- Pogon: dvokolesni, na prednji kolesni par
- Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
- Največja hitrost: 200 km/h
- Pospešek do 100 km/h: 10 sekund
- Prostornina prtljažnika: 375 l
- Dolžina vozila: 4.378 mm
- Širina vozila: 1.825 mm
- Višina vozila: 1.452 mm
- Medosna razdalja: 2.700 mm
- Posoda za gorivo: 52 l
- Masa vozila: 1.349 kg
[…] Test: Ford Focus (2023) – preprost, a učinkovit […]
[…] Test: Ford Focus (2023) – preprost, a učinkovit […]