Ozadje Pume je znano: Ob prelomu tisočletja so pri Fordu predstavili majhnega športnega kupeja, ki so ga izdelovali do leta 2002, nato pa se je na to ime pozabilo. 17 let kasneje je na ceste zapeljal istoimenski model, ki pa s predhodnikom nima veliko skupnega – Puma je sledila trendu in postala kompaktni križanec, ki sloni na enaki platformi kot Fiesta in želi konkurirati Peugeotu 2008, Škodi Kamiqu, Nissanu Juku, Mazdi CX-30 in ostalim predstavnikom segmenta.

Fordovo novodobno mačko smo sicer že preizkusili, tokrat pa smo sedli za krmilo ekskluzivne različice Gold Edition. Njen naziv in barvno kombinacijo vozila so pri Fordu izbrali s pomočjo sledilcev na družbenih omrežjih. Na končni produkt je vplivalo 275.000 glasov ljubiteljev avtomobilizma.

S Pumo smo se odpravili proti Primorski, kjer smo se naužili lepih razgledov in zavitih cest.

Doslej najbolj posebno Pumo krasijo detajli v tako imenovani barvi Gold Aurora, ki se po našem mnenju odražajo v ravno pravšnjem razmerju drznosti in uglajenosti. Zunaj izstopata vzporedni črti na motornem pokrovu, ki se nadaljujeta do konca strehe, in vpadljiva 18-palčna platišča. V kabini najdemo šive v zlati barvi in barvno skladne zaključke zračnikov – ti pridejo še posebej do izraza v kombinaciji s karbonskimi dodatki, ki jih prinaša oprema ST-Line. Da sta “zlatdizajn in oblika eden glavnih Puminih adutov, nam potrjuje obračanje glav mimoidočih, ki ga je večkrat spremljal še kakšen pozitiven komentar.

Zlati dodatki v kabini niso zelo vpadljivi, zato izpadejo elegantno s pridihom drznosti.

Na testu smo imeli različico z litrskim Ecoboost motorjem. Ta s pomočjo blago hibridne tehnologije razvije 114 kW (155 KM) moči, ki jo na prednji kolesni par prenaša prek 7-stopenjskega samodejnega menjalnika. S tem motorjem ter čvrstejšim podvozjem se Puma ne boji “zariti svojih krempljev” v kakšen dinamično odpeljan ovinek in je znotraj svojega segmenta eden bolj dinamičnih modelov. Nekaj nagibanja v zavojih je vseeno prisotnega (vendarle ne gre za športno različico ST), menjalnik pa je občasno nekoliko obotavljajoč, zato bi bolj neposredne vozniške izkušnje željnim morda celo raje priporočili 6-stopenjski ročni menjalnik. Pohvaliti moramo učinek dodatnega elektromotorja, po zaslugi katerega je pospeševanje učinkovitejše, poraba pa ob preudarni in premišljeni vožnji nižja kot bi bila sicer – v tem primeru lahko ta zlahka pade pod 6 l/100 km.

Čeprav gre za križanca, se dobro znajde tudi ob dinamični vožnji.

Počutje v kabini je prijetno, vožnja pa udobna. Pumo smo odpeljali na izlet na Primorsko z začetkom ter zaključkom na Gorenjskem, v sklopu katerega smo z nekaj ovinki opravili slabih 350 kilometrov. Po vožnji nismo bili prav nič utrujeni. Zvočna zatesnitev je dobra, prostora pa je tako v prvi kot tudi v drugi vrsti dovolj – pravzaprav še več, kot bi ga v tem segmentu pričakovali. Prtljažnik premore 456 litrov, od česar 80 litrov doprinese “MegaBox”, zabojnik pod pokrovom dvojnega dna, ki je praktičen predvsem zato, ker ga lahko enostavno speremo in nato odpremo čep, voda pa odteče.

Prtljažnik z MegaBoxom je Pumina odlična prostorska rešitev.

Info-zabavni sistem je dovolj intuitiven za udobno in varno uporabo, ima pa nekoliko “lanski” dizajn ter se občasno (predvsem ob zagonu) odziva počasneje kot bi želeli. Osrednji zaslon se lahko segreje do te mere, da uporaba ni več udobna, a v kolikor svetlost zaslona nekoliko znižamo, je ta težava odpravljena. Veseli smo tudi digitalne instrumentne plošče in prisotnosti fizičnih gumbov za vse ključne funkcije. Od asistenčnih sistemov izstopajo aktivni tempomat v kombinaciji s sistemom za ohranjanje voznega pasu, sistem za zaznavanje vozila v mrtvem kotu in sistem za samodejno zaznavanje ter prikazovanje prometnih znakov. Predvsem v hladnejših jutranjih urah smo poleg gretja sedežev cenili tudi možnost gretja volana ter razvajanje s strani zvočnega sistema Bang & Olufsen. Pogrešali smo 2-področno kilmatsko napravo, nekoliko nelagodna pa je tudi pozicija zadnje kamere, ki se zaradi nizkega položaja v deževnem vremenu hitro umaže in postane praktično neuporabna.

Kabina je preprosta, a praktična in udobna.

Če povzamemo, Puma obvlada mnoge aspekte in nima večjih pomanjkljivosti – vsestranskost je njena prvina. Če torej želite avto, ki je kompakten in okreten, se ne boji niti kakšnega dinamično odpeljanega ovinka, hkrati pa je dovolj prostoren, udoben in praktičen za vožnjo na dopust, potem vas Puma ne bo razočarala.

Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV ST-Line X Gold Edition

  • Cena vstopnega modela (s serijsko opremo): 34.060 evrov
  • Cena testnega modela (z dodatno opremo): 35.640 evrov
  • CENIK
  • Motor: 999 ccm, turbobencinski, trivaljni
  • Največja moč: 114 kW / 155 KM (6.000 vrt./min)
  • Največji navor: 240 Nm (2.500 vrt./min)
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Menjalnik: 7-stopenjski samodejni
  • Največja hitrost: 205 km/h
  • pospešek 0-100 km/h: 8,9 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 5,9 l/100 km
  • Prostornina prtljažnika: 456-1.216 l
  • Dolžina vozila: 4.186 mm
  • Širina vozila: 1.805 mm
  • Višina vozila: 1.554 mm
  • Medosna razdalja: 2.588 mm
  • Posoda za gorivo: 45 l
  • Masa vozila: 1280 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

2 KOMENTARJI

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj