Prva Puma je na ceste zapeljala leta 1997 kot majhen športen avto. Ampak Ford je Pumo obudil zgolj zaradi privlačnega imena, ne pa da bi hotel klicati spomine na prvo generacijo. Gre namreč za precej drugačen avto. Avto, ki sledi današnjim trendom in željam na trgu. Če bi majhen, nišen športni avto za proizvajalca verjetno predstavljal čisti prestiž, gredo kompaktni križanci danes za med. Poglejmo, kako je s tem v primeru Pume.
Želje po višjem položaju sedenja in odmiku od tal, so pripeljale do SUV-jev. A ti so praviloma manj aerodinamični in težji od klasičnih kombilimuzin. No, zdaj je tu tretja pot.

Puma ni SUV, ampak CUV – “crossover utility vehicle“. Gre za vozilo, ki višji odmik od tal združuje z bolj aerodinamično, oziroma kupejevsko obliko, s tem pa vsaj deloma izniči pomanjkljivosti SUV-jev.

Tudi po zaslugi tega dejstva je Puma za svoj segment nadpovprečno varčen avto. Na našem testnem krogu smo zabeležili porabo 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Oblika Pume je kompaktna in dinamična, zato bi na prvi pogled rekli, da je avto zelo skromen na področju prostornosti. A zunanjost je varljiva.
Že res, da smo pred testom z zanimanjem spremljali Fordove strokovnjake, ki so z zlaganjem najrazličnejših okornih predmetov obljubljali veliko prostora v Pumi, a takšne prostorske razkošnosti vseeno nismo pričakovali. Ko govorimo o prostornosti, je najbolje pogledati skozi oči mlade družine: V prtljažnik lahko s pomočjo enega metra širine povsem zlahka spravimo povprečen otroški voziček. Otroci (pa tudi odrasli) se medtem tudi na zadnji klopi nikakor ne bodo počutili utesnjeno.

Pogosto slišimo, da določen avto nagovarja ljudi z aktivnim življenjskim slogom, a te trditve so pogosto brez prave osnove.

No, pri Pumi nam je zelo všeč, da se poleg nadpovprečne prostornosti nikakor ne boji tudi kakšnih blatnih škornjev. Govorimo o Fordovem Megaboxu. Gre za velik dodaten predal v dnu prtljažnika, ki na dnu skriva poseben čep. Potem, ko predal zamažemo z blatom, lahko čep preprosto odstranimo, predal pa speremo z vodo. V praksi se je to pokazalo kot zelo uporabno in praktično.

Fordova vozila že kar pregovorno ponujajo veliko za tiste, ki si od svojega vozila želijo več na področju vozne dinamike. Tudi Puma ima mesto med najbolj športnimi, ali če hočete, igrivimi avtomobili, ki so ta hip v ponudbi. Naš testni primerek je s 114 kilovati oziroma 155 “konji” trenutno še najbolj zmogljiv v ponudbi – vsaj dokler na trg zapelje čistokrvno športna različica z oznako ST.
Všeč nam je predvsem dejstvo, da se Fiesta po zaslugi čvrsto nastavljenega podvozja in odzivnega volana pelje precej podobno Fiesti ali Focusu. Na področju dinamike si v tem segmentu trenutno preprosto težko želimo več.

A ker Puma nikakor ni poceni avto, smo želeli, da nas prepriča tudi s svojim x-faktorjem. Že sama vožnja je bolj uglajena po zaslugi skoraj nezaznavnega delovanja sistema start-stop. Tega omogoča blaga hibridna tehnologija z majhno baterijo, ki jo polnimo z rekuperacijo ob zaviranjih.
V praksi to pomeni, da motor ugasne že nekoliko pred samo zaustavitvijo, ob ponovnem speljevanju pa že kar težko slišimo, kdaj se vklopi nazaj. Nekoliko prilagajanja zahteva zgolj sistem rekuperacije, ki ima le eno, fiksno stopnjo. Občutite ga kot blag pojemek vsakič, ko spustite stopalko za plin.

No, avto že z obliko spominja na kakšnega Jaguarja, nekateri so rekli celo Poscheja. Prednji žarometi v polni led tehnologiji imajo enak svetlobni podpis kot Fordov superšportni model GT. V našem primeru pa paket zelo lično zaokrožujejo tudi detajli paketa ST-line.

Še skok v notranjost, kjer so zadeve precej podobne Fiesti, ampak z izjemo novega digitalnega zaslona pred voznikom. Nanj smo se zelo preprosto navadili, saj je zelo pregleden, uživali pa smo tudi v grafični dodelanosti.

Puma nikakor ni poceni, saj že vstopni model stane več kot 20 tisoč evrov, točno tale pa še dodatnih 10 tisočakov. Avto torej ne kliče po kupcih, ki bi iskali dobro nakupno priložnost, pač pa nagovarja tiste, ki bodo od avta želeli nekaj več.
Da bi našli področje, kjer Puma ni med najboljšimi v segmentu, smo morali biti zares pikolovski. Nekoliko več bi si želeli zgolj na področju zvočne zatesnitve potniške kabine, za ta denar pa boste pri konkurenci dobili tudi samodejni menjalnik, ki ga Puma za zdaj pri nas še ne ponuja.

Če slednjega ne boste preveč pogrešali, je Puma med najboljšimi ali celo najboljša na skoraj vseh področjih, a to še vedno ni avto za vsakogar. V prvi vrsti je namenjena avtomobilskim sladokuscem, ki bodo skrbno in učinkovito načrtovanje Fordovih inženirjev znali ceniti.
Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 114 kW ST-Line X
- Cena vstopnega modela (brez dodatne opreme): 22.990 evrov
- Cena testnega modela (z dodatno opremo): 32.380 evrov
- CENIK
- Motor: 999 ccm, turbobencinski, trivaljni
- Največja moč: 114 kW/155 KM (6.000 vrt./min)
- Največji navor: 240 Nm (2.500 vrt./min)
- Pogon: dvokolesni, na prednji par
- Menjalnik: 6-stopenjski ročni
- Največja hitrost: 205 km/h
- Pospešek 0-100 km/h: 9,0 s
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 5,5 l/100 km
- Prostornina prtljažnika: 401–1.161 l
- Dolžina vozila: 4.186 mm
- Širina vozila: 1.805 mm
- Višina vozila: 1.554 mm
- Medosna razdalja: 2.588 mm
- Posoda za gorivo: 45 l
- Masa vozila: 1.205 kg
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.
[…] novodobno mačko smo sicer že preizkusili, tokrat pa smo sedli za krmilo ekskluzivne različice Gold Edition. Njen naziv in barvno […]