Testirali smo novinca na slovenskih cestah – model Ford Tourneo Connect v atraktivni izvedbi Active. Pa da kar takoj razčistimo, zakaj se vam zdi oblika že znana.

Ta model je nastal v sodelovanju Forda s Volkswagnom. Avtomobilska giganta sta namreč leta 2019 pričela s svojim sodelovanjem in od tedaj izmenjujeta znanje in tehnologijo na področju gospodarskih vozil, električnih vozil na splošno in še na nekaterih drugih projektih (npr. pri avtonomnih vozilih). Cilj sodelovanja Forda in Volkswagna je skupno 8 milijonov proizvedenih gospodarskih vozil vključujoč poltovornjake in kombije.

Prvi sad združevanja, ki nosi Volkswagnovo značko, tehnologijo zanj pa je zagotovil Ford, je novi Amarok, ki je tesno soroden novemu Fordovemu Rangerju. V obratni smeri pa je Volkswagnu Caddyju tesno soroden novi Tourneo Connect.

Racionalnost ne zahteva kompliciranja pri razlikovanju modelov

Tourneo Connect je torej potniški kombi, ki se od Caddyja razlikuje le vizualno. Ford mu je namreč svoj pečat odtisnil predvsem s pomočjo maske z značilnimi vizualnimi potezami za to znamko. Nekaj sprememb je sicer tudi na zadku in v notranjosti, a gre zgolj za majhne kozmetične popravke, ali bolje rečeno, zamenjane logotipe.

Ker so tovrstna združevanja na avtomobilskem trgu vse bolj pogosta, je prav zanimivo opazovati, kako se določena znamka loti spreminjanja svojih vozil. Moč je opaziti, da se vozila bolj razlikujejo med seboj v segmentih, kjer večjo vlogo odigrajo čustva. Kjer je nakup bolj racionalen, pa je teh sprememb manj. In seveda, Tourneo Connect nastopa v segmentu, kjer racionalnost pokončno vlada nad vsemi ostalimi dejavniki.

No, pa ne bi rekel, da bi pri tem avtomobilu čustva veljalo povsem izklopiti. Pravzaprav je nasprotno. Danes je kampiranje in mikro avtodomarstvo velik trend. In tako je Tourneo Connect s podaljšano medosno razdaljo kot nalašč, da si v njem uredite zasilno prenočišče, ali pa odpeljete družino na prijeten in udoben izlet – tudi tisto družino, ki je prostorsko bolj zahtevna; Torej trije otroci na zadnji klopi se bodo počutili povsem v redu.

No, če boste na izlet odšli le v dvoje, si lahko ob podrti zadnji klopi zadaj zagotovite kar 226 centimetrov dolgo ravno površino, kjer si lahko na primer pripravite udobno ležišče.

Dodajmo še velikanski prtljažni prostor: Prostornina ob postavljeni zadnji klopi znaša celo več kot 1.700 litrov in to pomeni, da boste le stežka našli bolj prostorsko radodarno vozilo, ki bo še znosno za vsakodnevno uporabo. No, to pa razložimo v nadaljevanju, saj ta avtomobil namreč v atraktivni modri barvi in s paketom opreme Active vabljivo kliče na uživaška potepanja. Na uživaški oddih. Pravzaprav sem bil med testom deležen številnih vprašanj in velikega zanimanja prav vsakega mimoidočega, ki so mu tovrstni interesi blizu.

Združene moči na področju tehnike

Tourneo Connect je tehnično popolnoma enak Caddyju. Modela si delita motorje, menjalnike in podvozje. Tako so kljub oznakam ecoboost in ecoblue tu motorji, ki jih običajno vozimo v modelih z oznakami TSI in TDI. Na voljo sta namreč 1,5-litrski bencinski motor s 84 kilovati in 2,0-litrski turbodizelski motor z 90 kilovati moči.

V našem primeru je šlo za dvolitrski turbodizelski motor z 90 kilovati moči, ki se je izkazal z izjemno učinkovitostjo. V družbi dvosklopčnega 8-stopenjskega menjalnika DSG smo narmeč na našem testnem krogu zabeležili porabo goriva 5,8 l/100 km, kar je za vozilo teh dimenzij izvrsten podatek.

Ko govorimo o dimenzijah moramo namreč najprej izpostaviti, da smo preizkušali različico s podaljšano medosno razdaljo (L2), ki prinaša več prostora v notranjosti, pa tudi sama višina vozila je dokaj zajetna (skoraj 186 cm). A zajetne mere se pri zračnem uporu ne poznajo preveč – pravzaprav gre v primeru tega avtomobila za najbolj aerodinamičen model v tem segmentu. Količnik zračnega upora namreč znaša 0,30 in tu lahko naredimo še eno kljukico s področja racionalnosti.

Odsotnost davka na (zajetno) embalažo

Prostora je v tem avtomobilu resnično v izobilju. Najpomembnejše je dejstvo, da to velja predvsem za zadnjo klop in prtljažni prostor, s tem pa to vozilo ponudi vrhunsko družinsko alternativo SUV-jem, ki so praviloma prostorsko dokaj skopi. Če želite, lahko Tournea Connect opremite še s šestim in sedmim sedežem, a pri tem je potrebno vedeti, da bo praktičnost vozila tedaj okrnjena.

In kaj je najboljše? Ta zajetna “embalaža” uporabniku ne zaračuna “davka”, ki bi se odražal v nerodnosti vozila za vsakdanjo uporabo. Če povem povsem preprosto – iz lastne izkušnje – Tournea sem povsem preprosto vsak dan bočno parkiral na ozkem parkirišču pred blokom in tudi najbolj “občutljivi” sosedje se niso nikakor pritoževali, da bi ta avtomobil zasedel preveč prostora.

Pa tu ne gre le za manevriranje, preglednost in lahkotnost vozila, pač pa tudi za značilen “avtomobilski” občutek za volanom. S tem mislim na ugotovitev, da se Tourneo Connect ne pelje kot kakšen kombi (pa čeprav manjši), pač pa povsem primerljivo z večino udobnih osebnih avtomobilov. Če ga na tem mestu na primer primerjam še z enim Fordovim družinskim prvakom Galaxyjem, za njim prav nič ne zaostaja.

Uporabniška izkušnja z voznikovega mesta je identična kot pri VW Caddyju. Vsi sistemi so spremenjeni le kozmetično, pa še to le do nivoja spreminjanja barvne sheme in malenkost drugačne razporeditve grafičnih elementov. Tudi pri Fordu je moja glavna kritika neosvetljen drsnik na dotik pod osrednjim zaslonom, kjer spreminjamo glasnost in temperaturo klimatske naprave. Upravljanje z njim ponoči je namreč precej zahtevno in uporabnik mimogrede zgreši ukaz.

Kaj pa terenska vožnja? Če vam pride prav, je s tem modelom na voljo tudi štirikolesni pogon (sicer le z ročnim menjalnikom), a seveda to ni kakšen terenski robustnež. Nekaj robustnosti sicer doda paket opreme Active z dodatnimi plastničnimi zaščitami in poldrugim centimetrom večjo oddaljenostjo od tal.

V zadnjem času vse bolj pogrešamo prostorsko razkošne, družinske avtomobile – enoprostorce, karavane … In tako Ford Tourneo Connect torej predstavlja precej bolj praktično družinsko alternativo velikim SUV-jem, v različici Active pa ponuja celo nekaj terenskega duha.

Preberite tudi:

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 3,5
Prostornost: 5
Varčnost: 5
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4
Zvočna zatesnitev: 4
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4,5
Užitek pri dinamični vožnji: 3,5

Skupna ocena: 4,3

Zakaj kupiti: Vrhunska družinska prostornost v kombinaciji z lahkotnimi voznimi lastnostmi.

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate.

Ford Tourneo Connect L2 2.0 TDCi EcoBlue 122 AT7

  • CENIK
  • Največja moč: 90 kW/122 KM
  • Največji navor: 320 Nm
  • Menjalnik: 8-stopenjski dvosklopčni
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Največja hitrost: 186 km/h
  • Poraba goriva na testnem krogu: 5,8 l/100 km
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 1.720 l
  • Dolžina vozila: 4.868 mm
  • Širina vozila: 1.855 mm
  • Višina vozila: 1.836 mm
  • Masa vozila: 1.655 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev (z zavoro): 1.400 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev (brez zavore): 750 kg
  • Rezervoar za gorivo: 50 l

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj