V zadnjem obdobju je povpraševanje po majhnih mestnih avtomobilih nekoliko upadlo – še posebej po tistih, ki jih poganja bencin. Ob vzponu križancev so jim precejšen kos pogače na trgu namreč odščipnili tudi vse bolj priljubljeni mestni avtomobili z električnim pogonom. Eden izmed redkih “malčkov” z motorjem na notranje izgorevanje tako ostaja Hyundaijev najmanjši predstavnik – i10.
Na tokratnem testu smo se torej vprašali, kako smiseln in privlačen je danes še lahko nakup malčka z motorjem na notranje izgorevanje.
»Tu pred Kodžakom bo vreji zglejal«
Poglede mimoidočih smo tokrat lovili tudi po starem mestnem jedru štajerske prestolnice. Zapeljali smo se na Trg svobode, kjer med mariborskim gradom in Frančiškansko cerkvijo stoji tudi spomenik narodnoosvobodilnega boja, ki mu Mariborčani zaradi podobnosti gologlavemu detektivu Kojaku pravimo kar »Kodžak«. Spomenik, ki je delo Slavka Tihca, je bil postavljen leta 1975, v njem pa so vdolbeni presnetki razglasov o streljanju talcev in upornikov, ki so bili ubiti med drugo svetovno vojno.
Lokacije seveda nismo izbrali zgolj zaradi tega, ker se ob spomeniku jasno vidi majhnost avtomobila, temveč je to tudi okolje, kjer se bo v rokah kupcev najpogosteje znašel – v mestnih središčih. Mnogi sprehajalci so se za avtom obračali, nekateri pa so se med fotografiranjem tudi ustavili in nas povprašali po ceni, kar je nezanemarljiv pokazatelj, da je zanimanje za tovrstne avtomobile v javnosti še kako prisotno, hkrati pa tudi to, da je Hyundaiju pri modelu i10 več kot očitno uspelo ohraniti privlačen videz, h kateremu vsekakor pripomore tudi dvobarvna karoserija.
Tretja generacija Hyundaija i10 je na ceste sicer zapeljala leta 2019. Čeprav je bil i10 letos posodobljen, se njegov videz bistveno ni spremenil in po našem mnenju za to niti ni bilo posebne potrebe. Če nekaj dobro narediš že na začetku, to zahteva le minimalne izboljšave in tako i10 ostaja eden najbolj atraktivnih predstavnikov svojega segmenta.
Presenetljivo prostoren in udoben
Čeravno gre za malčka, ki v dolžino meri le dobre tri metre in pol, nas je pri njem presenetila ravno prostornost. Visok sem dobrih 185 centimetrov in seveda težko trdim, da je bil položaj za volanom brezkompromisno izvrsten. Kljub temu pa se tekom testa nikakor nisem mogel pritoževati, da bi mi bilo neudobno, čeprav je bila moja pot večkrat tudi daljša in sem v avtomobilu preživel kar nekaj časa – tudi na avtocesti. Položaj za volanom je za avtomobil te vrste razmerova visok in pokončen.
Še večje presenečenje pa predstavlja dejstvo, da sem tudi za voznikov sedež (nastavljen po moji meri) uspel sesti brez mučnega tiščanja kolen v sedež pred sabo. Seveda se je enačba izšla v tretji tretjini vozila – prtjažniku. Ta pri 252 litrih res ne predstavlja prostorskega presežka, poleg tega pa je njegova dostopnost nekoliko otežena. Polica namreč ni pritrjena na prtljažna vrata, zato vselej zahteva ročno dvigovanje.
Čeprav je testni primerek s končno ceno prilezel do dobrih 18 tisočakov, moramo priznati, da kupec za to ceno pravzaprav dobi »veliko avta«. Hvalimo predvsem nabor dodatne opreme, ki vključuje številne zelo koristne asistenčne sisteme. Izpostavljamo sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, sistem za preprečevanje trka z zaznavanjem peščev in kolesarjev in sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Osrednji sistem podpira povezljivost s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto, digitalna instrumentna plošča pa je od prenove serijska.
Pravzaprav je kar malce nenavadno videti tako bogat nabor opreme v avtomobilu, ki je po drugi strani zasnovan na dokaj preprost način. O tem priča veliko trde plastike v potniški kabini, pa recimo odsotnost osvetlitve v drugi sedežni vrsti in ob ogledalih. No, če smo povsem pošteni, mu mi tega nikakor ne zamerimo, saj se s svojimi pozitivnimi lastnostmi več kot odkupi.
Ali je 83 »konjev« dovolj?
Vozili smo izvedenko z 1,2-litrskim bencinskim štirivaljnikom, ki razvije 61,8 kW moči (83 KM). Seveda zmogljivosti avtomobila težko primerjamo z nekaterimi električnimi malčki, ki so lahko tudi zelo zmogljivi (predvsem imajo bistveno bolj zajeten navor), a po našem mnenju je “konjenica” pod motornim pokrovom odmerjena zelo smiselno in temu avtomobilu povsem zadostuje.
Pričakovano je ta avtomobil še najmanj primeren za avtocestna križarjenja, kjer smo seveda pogrešali odsotnost šeste predstave, ki bi povišala stopnjo udobja in zmanjšala hrup v kabini, pa tudi prehitevanja zahtevajo kar nekaj “predpriprave” in vrtenja motorja v rdeče območje.
Tekom testa smo ob umirjeni vožnji dosegali povprečno porabo 5,8 l/100 km, naše poti pa so obsegale tako vožnjo po mestu, regionalnih cestah in avtocestah.
Pod črto
Pri Hyundaiju so tako v svoj najmanjši model uspešno zapakirali vse, kar bi si uporabnik preprostega vozila lahko želel – preprost, varčen in zadovoljivo odziven pogon, nekatere izmed sodobnih varnostnih tehnologij, udobno in presenetljivo prostorno kabino ter uporabniku prijazen infozabavni sistem.
Hyundaija i10 bi tako priporočili nezahtevnim voznikom, ki jim avtomobil služi kot sredstvo za prihod s točke A do točke B in občasno do točke C, pri čemur sta točki A in B znotraj istega mesta, točka C pa je lahko kakšen oddaljen kraj, na primer primeren za enodnevni izlet. Prav tako je ta malček primerna izbira za mlade voznike, ki se v nakup podajajo z nekoliko višjim budžetom in se želijo izogniti nepredvidljivosti rabljenih vozil.
Hyundai i10 1.2 Premium
- Cena vstopnega modela (litrski trivaljnik) brez dodatne opreme: 13.950 evrov
- Cena testnega modela z dodatno opremo: 18.020 evrov
- CENIK
- Motor: 1.197 ccm, bencinski, štirivaljni
- Največja moč: 61,8 kW/83 KM (6.200 vrt./min)
- Največji navor: 118 Nm (4.200 vrt./min)
- Pogon: dvokolesni, na prednji kolesni par
- Menjalnik: petstopenjski ročni
- Največja hitrost: 171 km/h
- Pospešek do 100 km/h: 12,6 s
- Obračalni krog: 7,1 m
- Prostornina prtljažnika: 252 l
- Dolžina vozila: 3.670 mm
- Širina vozila: 1.680 mm
- Višina vozila: 1.480 mm
- Medosna razdalja: 2.425 mm
- Posoda za gorivo: 36 l
- Masa vozila: 1.057 kg
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si, @LukaGregoric in @zan_osim. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.