Hyundai Kona Electric je 0poskrbela za revolucijo med električnimi vozili. Gre za prvi električni avto na trgu, ki lahko s svojim baterijskim dosegom večini ljudi zadošča za nemoteno dnevno mobilnost.
Baterijska kapaciteta namreč znaša 64 kilovatnih ur (kWh), kar ob primerno umirjeni vožnji zadošča za približno 400 kilometrov dosega. Na testu smo pri mešanem ciklu beležili porabo 15 kWh/100 km, kar vsaj na papirju zadošča za 427 km z enim polnjenjem.
Električno in “klasično gnano” Kono na zunaj ločimo dokaj enostavno. Seveda nimamo izpušne cevi in tanka za gorivo. Sprednja maska je zaprta – zaradi boljše aerodinamike. K nizkemu zračnemu uporu prispevajo še zaprta platišča. Tudi aerodinamika je pomemben faktor pri doseganju večjih številk baterijskega dometa.
Razlike imamo tudi v notranjosti. Z domiselno zasnovano sredinsko konzolo upravljamo “menjalnik”, pa tudi odlagalnih površin je tu na pretek.
Ste tudi vi med tistimi, ki so mnenja, da so električni avtomobili dolgočasni? V njih vidite zgolj “zelene eko zombije”, s katerimi večino časa namesto vožnje “kofetkamo” ob polnilnicah?
Polagamo vam na srce, da se karakter vožnje električnega avtomobila izplača preizkusiti. Prav mogoče je, da vas bo sama vožnja presenetila. Zaradi ugodnih specifik (zajeten in instanten navor, razmeroma velika moč motorja, dobro razporejena teža ter nizko težišče) je večina električnih vozil za vožnjo vsaj zelo zabavna, lahko pa tudi precej športna.
Seveda je pomembno, da električni avtomobil pri vsakodnevni uporabi vozimo z veliko mero predvidevanja. Izogibati se moramo naglih pospeševanj in sunkovitih zaviranj, pametno pa moramo ravnati tudi s klimatsko napravo. Ampak treba je poudariti, da to velja za vse avtomobile, električni tukaj niso naredil nobene revolucije in zato so bojazni, da nas bo pozimi zeblo v noge, odveč.
Za nas dela tudi učinkovita rekuperacija, katere moč prilagajamo z obvolanskima ročicama. V poenostavljenem smislu to pomeni, da avto samodejno zavira, ampak ne s klasičnimi zavorami, pač pa s posebnim sistemom, ki deluje po principu dinama na kolesu.
Baterija se v vsakem primeru slej ko prej izprazni in potem smo pri tistem “bolečem” delu – polnjenju. Pomembno je, da se zavedate, da avta verjetno niti ne boste polnili vsak dan, razen če delate res ogromno kilometrov.
Vtičnica na vozilu se nahaja v nosu. Na hitri polnilnici bo z močjo do 100 kW šlo tudi v manj kot eni uri, doma (največ 7,2 kW) pa seveda bistveno dlje.
Med tokratnim testom smo informacije zbirali tudi iz prve roke. Za nekaj komentarjev o avtomobilu smo poprosili enega prvih lastnikov tega Hyundaijevega električnega avtomobila v Sloveniji.
Kako ste se odločili za nakup električne Kone?
Claudio K.: “Avto je k naši hiši prišel aprila 2019. Moj oče si je že dolgo želel električni avto. Prvi pogoj za nakup je bil, da avto doseže relacijo Novo mesto-Izola in nazaj z enim polnjenjem. Ko je oče izvedel, da Kona razpolaga s tovrstnim dosegom, se je takoj odločil za nakup.”
Ali Kono uporabljate kot prvi avtomobil? Koliko kilometrov približno delate?
Claudio K.: “Kono uporabljamo kot prvi družinski avtomobil, kar pomeni, da z njim naredimo okoli 20 tisoč kilometrov na leto.”
Ali se vam investicija v električni avtomobil izplača?
Claudio K.: “Če se investicija v nakup električnega avtomobila posamezniku izplača, je odvisno od več dejavnikov. Vsak mora preračunati, koliko kilometrov bo povprečno delal, koliko bo lahko polnil doma in koliko na javnih polnilnicah. Pri nas je vse skupaj nekoliko lažje, saj imamo doma tudi sončno elektrarno, prek nje pa polnimo tudi našo Kono.”
Cena električne Kone je bistveno višja od običajne, a dejstvo je, da sta tudi avtomobila med seboj precej različna. Če za konec pustimo ob strani vse tipične lastnosti električnega vozila, bi tokrat želeli še posebej izpostaviti precej boljši občutek v vožnji.
Hyundai Kona Electric
- Cena vstopnega modela (brez dodatne opreme): 24.990 evrov
- CENIK
- Elektromotor: 3-fazni sinhroni
- Največja moč: 150 kW/204 KM (2.850-6.000 vrt./min)
- Največji navor: 395 Nm (1.000-2,850 vrt./min)
- Baterija: litij-ionska polimerna
- Kapaciteta baterije: 64 kWh
- Napetost baterije: 356 V
- Število modulov baterije: 5
- Pogon: dvokolesni, na prednji par
- Prenos: 1-stopenjski reduktor z diferencialom
- Največja hitrost: 167 km/h
- Pospešek do 100 km/h: 7,6 s
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 15 kWh/100 km
- Električni doseg z enim polnjenjem pri mešanem ciklu: 427 km
- Prostornina prtljažnika: 332–1.114 l
- Dolžina vozila: 4.180 mm
- Širina vozila: 1.800 mm
- Višina vozila: 1.570 mm
- Medosna razdalja: 2.600 mm
- Masa vozila: 1.760-1.818 kg
- Največja moč polnjenja (enofazna izmenična napetost): 7,2 kW
- Največja moč polnjenja (trofazna izmenična napetost): 11 kW
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.