Višji odmik od tal, višji položaj sedenja, kompaktne mere in eko pogon. Danes so to želje velikega števila kupcev, a izbira takšnih vozil za zdaj še ni prav velika.
Eden prvih, ki so kupcem ponudili tak paket, je Hyundai s Kono hibrid. Na prvi pogled gre za povsem običajno Kono, a ta pod površjem skriva pogon, ki smo ga že prej spoznali v hibridnem Ioniqu.
Za tiste, ki na področju e-mobilnosti še niste čisto domači: Hyundai Kono za zdaj ponuja le kot klasičnega hibrida, ne pa še kot priključnega. To pomeni, da boste na tem vozilu zaman iskali vtičnico za priklop na polnilni kabel. Baterija Kone se polni izključno prek rekuperacije električne energije ob zaviranju.
Kapaciteta baterije hibridne Kone tako ni velika. Znaša zgolj 1,56 kilovatne ure. Na elektriko boste tako večinoma speljevali, obračali, parkirali in nežno križarili pri nižjih hitrostih. Ampak pozor: Ob pametni rabi hibridne tehnologije, te, na prvi pogled zanemarljive ugodnosti postanejo ključne za nižanje stroškov mobilnosti.
Pomembno je predvsem, da ste pri vožnji racionalni. To ne pomeni vožnje po polžje, pač pa kar največ predvidevanja, mehkobe, pa tudi dinamike v vožnji, ko je to potrebno. Pomembno je, da pridobite izkušnje, kdaj avto vklopi bencinski motor. Tako boste lahko učinkovito prilagodili pospeševanja ali hitrost križarjenja, da boste več vozili zgolj na električno energijo. Pametno, oziroma čim manj, morate tudi silovito zavirati.
Kona je vso tehniko hibridnega pogona podedovala od Ioniqa. Poleg elektromotorja avto poganja tudi 1,6-litrski bencinski motor. Ko s polno močjo delujeta oba hkrati – pa to še zdaleč ni vedno – razpolagamo s 104 kilovati, oziroma 141 “konjskimi močmi”.
Če tako želite, je lahko Kona povsem zadovoljivo dinamična. A nas je bolj zanimala ekonomija, oziroma poraba goriva. Na našem testnem krogu smo pri mešanem ciklu izmerili 4,6 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je približno dva litra manj od klasične bencinske različice. Ob preudarni vožnji boste lahko največ pridobili v mestu in ob tekoči vožnji pri hitrostih do 90 kilometrov na uro.
Preudaren, ali če hočete – pameten, je tudi sam avto. Sistem prepoznava naklon poti: Ob približevanju spustu sistem poveča delovanje elektromotorja, saj bomo lahko baterijo ob spustu napolnili, pred približevanjem vzponu, pa sistem poveča delovanje bencinskega motorja in tako napolni baterijo, da lahko ta poskrbi za manjšo porabo med vzpenjanjem.
Pomembno je le, da v navigacijo, ki jo upravljamo prek zaslona na dotik, vnesete cilj poti. Tako bo avto lahko vedel, kako vam pomagati, saj misli, vsaj za enkrat še ne bere. Mimogrede, zaslon v Koni je boljši od večine tekmecev.
Do zdaj ste najbrž že opazili, da Hyundai s hibridno Kono ni eksperimentiral. Zunaj in znotraj je avto enak klasični različici. Edina razlika so posebna ALU platišča, ki pri ostalih različicah niso na voljo.
Kona hibrid je namenjena tistim, ki pogledujete proti električnim vozilom, a zanje še niste pripravljeni plačati praviloma precej višje cene. Za primerjavo: Kona hibrid je cenovno bližje klasični različici, kot pa popolnoma električni Koni. Od klasične je dražja za približno 7.000 evrov, od popolnoma električne pa je cenejša vsaj za 9 tisočakov. A moramo dodati, da gre za električno različico z manjšo izmed dveh razpoložljivih baterij. Če si želimo večji doseg, bo cenovna razlika narasla že na 11.000 evrov.
Iščete torej avto, ki ponuja višji odmik od tal, višji položaj sedenja, kompaktne mere in eko pogon? Kona hibrid ponuja skoraj enako izkušnjo od klasične različice s privlačnim dodatkom manjše porabe.
Hyundai Kona hibrid 1.6 GDI 6DCT Impression
- Cena vstopnega modela (brez dodatne opreme in 2.000 evrov popusta): 22.990 evrov
- Cena testnega modela (brez dodatne opreme in 2.000 evrov popusta): 26.900 evrov
- Cena testnega modela (z dodatno opremo in 2.000 evrov popusta): 28.640 evrov
- CENIK
- Motor: 1580 ccm, bencinski, štirivaljni
- Največja moč benc. motorja: 77,2 kW/105 KM (5700 vrt./min)
- Največji navor benc. motorja: 147 Nm (4000 vrt./min)
- Elektromotor: 3 fazni sinhroni s permanentnimi magneti
- Največja moč elektromotorja: 32 kW/43,5 KM
- Največji navor: 170 Nm
- Baterija: litij-ionska polimerna
- Kapaciteta baterije: 1,56 kWh
- Napetost baterije: 240 V
- Število celic baterije: 4
- Pogon: dvokolesni, na prednji par
- Menjalnik: 6-stopenjski robotizirani z dvojno sklopko
- Največja hitrost: 160 km/h
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 4,6 l/100 km
- Prostornina prtljažnika: 378–1.316 l
- Dolžina vozila: 4.165 mm
- Širina vozila: 1.800 mm
- Višina vozila: 1.565 mm
- Medosna razdalja: 2.600 mm
- Posoda za gorivo: 38 l
- Masa vozila: 1.451-1.528 kg
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.