Prvo generacijo Kone je Hyundai predstavil pred dobrimi šestimi leti, ko se je ta v prodajno ponudbo korejskega proizvajalca vpisala kot njihov prvi predstavnik segmenta B-SUV. Jeseni smo na slovenske ceste pospremili drugo generacijo, ki stavi na izstopajoč videz in tehnološko naprednost.
Čeravno je malih križancev na trgu že za »malo poplavo« in smo zato v novo Kono sedli brez večjih pričakovanj, nas je ta pozitivno presenetila v skoraj vseh pogledih. A naj takoj izpostavimo dejstvo, da smo tokrat preizkušali z opremo izjemno bogato založeno Kono – cena testnega modela je namreč znašala slabih 40 tisočakov. Kaj torej nudi Kona z vrha ponudbe?
»Odštekana« je in to ji pristoji
Hyundaijevi oblikovalci z drznimi potezami na drugi generaciji njihovega najmanjšega križanca zagotovo niso varčevali. K futurističnemu videzu največ pripomoreta sprednji in zadnji LED trak, ki se raztezata čez celotno širino avtomobila, potem pa so tukaj še zajetni blatniki, ki vozilo optično povečajo.
Priznamo, ko smo novo Kono prvič videli v živo, smo bili glede videza dokaj skeptični – prepričani smo bili, da bo ta delil mnenja in spodbudil veliko »gostilniških debat«. A po nekaj dneh vožnje lahko brez dvoma rečemo, da smo se motili. V našem primeru zahvaljujoč tudi športnim bombončkom opreme N-line je veliko mimoidočih avto dodobra premerilo in ga v skoraj vseh primerih tudi pohvalilo.
Daljša in širša – torej prostornejša
V dolžino je nova generaija daljša za skoraj 15 centimetrov in širša za 2,5 centimetra. Za šest centimetrov je daljša tudi medosna razdalja.
Edini logični in tudi v praksi potrjen sklep je, da je prostora za večino uporabnikov več kot dovolj. V drugi vrsti bodo udobno sedeli tudi višjerasli potniki, prtljažnik pa z 466 litri (30 % več kot prej) sprejme veliko prtljage. Na tej točki lahko omenimo, da je nova Kona po našem mnenju povsem primerna tudi za družinsko rabo.
Kakovostna in prostorna kabina
Voznikovo okolje moramo najprej pohvaliti – kabina je prostorna, na otip za ta segment zelo kvalitetna in zvočno dobro zatesnjena. Večkrat smo imeli občutek, da sedimo v avtomobilu višjega cenovnega razreda.
Veseli smo bili predvsem obilice fizičnih gumbov, s katerimi lahko voznik upravlja vse ključne lastnosti vozila. Prav tako hvalimo skoraj stoodstotno odsotnost tako imenovane »piano black plastike«, zaradi česar so površine bolj “odporne” na prah.
Edina malenkost, ki jo na tem področju Koni zamerimo, je zasnova odlagališč na sredinskem grebenu. Teh je sicer dovolj, a so vse neoblazinjene in obdane s trdo plastiko. Če denimo v naslon za roko tako kot jaz radi odlagate ključe, boste ob vožnji zaradi ropota pogosto zavijali z očmi.
Več kot zadovoljni smo bili na drugi strani z ergonomijo ter odzivnostjo infozabavnega sistema, ki nas je prepričal tudi z brezžično povezljivostjo z Android Auto oziroma Apple CarPlay.
Preobčutljivi asistenčni sistemi
Testna različica je bila bogato opremljena. Načeloma vsi asistenčni sistemi delujejo dobro in zanesljivo, pohvaliti moramo predvsem sistem za zadrževanje vozila znotraj voznega pasu, radarski tempomat in kameri na bočnih ogledalih, ki se aktivirata ob vklopu smernika in na digitalni instrumentni plošči prikažeta sliko mrtvega kota.
Po privzetih nastavitvah so ob zagonu vozila vsi asistenčni sistemi vklopljeni, izklop pa terja kar nekaj tapkanja po meniju. To nas ne bi tako zmotilo, če ne bi bili eni izmed sistemov dokaj nadležni – pri tem imamo v mislih predvsem sistem za nadzor voznikove pozornosti.
Sistem je namreč zelo občutljiv in tako voznika ves čas spremlja zoprno piskanje – zaradi zaznave nezbranosti voznika, ko je ta le za trenutek usmeril pogled kam drugam kot naravnost skozi vetrobransko okno.
Učinkovit pogonski sklop
Pod pokrovom testne različice v sožitju z elektromotorjem, ki premore 32 kW moči, deluje 4-valjni bencinski motor. Nazivna moč znaša 104 kW (141 KM), kar je bilo v večini praktičnih primerov tekom našega testa povsem dovolj.
Glede na bolj športen videz po zaslugi opreme N-line bi si vsaj v športnem načinu želeli več odzivnosti na volanu in pri pospeševanju, a pri slednjem je to močno pogojeno z delovanjem 6-stopenjskega robotiziranega menjalnika z dvojno sklopko, ki je bolj kot dinamični vožnji prilagojen nezaznavnemu (udobnemu) delovanju.
A kar je najpomembnejše – hibridna tehnologija deluje zelo prepričljivo in praktično nezaznavno, zato je vožnja nadvse udobna in učinkovita. Tekom našega testa smo ob mešani vožnji (precej je bilo tudi avtoceste) zabeležili povprečno porabo 5,5 litrov na sto prevoženih kilometrov.
Pod črto
Nova Kona s hibridnim pogonom nas je v večini primerov povsem prepričala. Čeprav se na prvi pogled zdi 40 tisočakov za vozilo tega segmenta nekoliko pretirana vsota, lahko povemo, da bo uporabnik za ta denar dobil nadpovprečno količino dobre vsebine.
Hyundai Kona 1.6 GDI HEV Impression N-line
- Cena vstopnega modela (hibrid): 32.400 evrov
- Cena testnega modela z dodatno opremo: 39.390 evrov
- Cenik
- Motor: 1.580 ccm, bencinski, štirivaljni
- Elektromotor: 32 kW (43,5 KM)
- Skupna moč: 104 kW (141 KM)
- Največji navor: 147 Nm (4.000 vrt./min)
- Pogon: dvokolesni, na prednji kolesni par
- Menjalnik: robotiziran z dvojno sklopko, 6-stopenjski
- Največja hitrost: 165 km/h
- Pospešek do 100 km/h: 11,2 s
- Prostornina prtljažnika: 466 litrov
- Dolžina vozila: 4.350 mm
- Širina vozila: 1.825 mm
- Višina vozila: 1.570 mm
- Medosna razdalja: 2.600 mm
- Posoda za gorivo: 38 l
- Masa vozila: 1.564 kg