XCeed je CUV, oziroma “crossover utility vehicle”. Če vam ta kratica ne pomeni prav veliko, naj razložimo, da gre za model, ki mu kljub blagemu terenskemu videzu za osnovo služi kompaktna kombilimuzina.
XCeed si osnovo deli, seveda, s Kio Ceedom, a potrebno je dodati, da si s slednjim oblikovno deli le prednja vrata. Vse ostalo je novo. XCeed je za dobrih 8 centimetrov daljši ter za dobre 4 centimetre višji. Da bi v celoti razumeli njegove prednosti, ga moramo primerjati še s Kiinim SUV-jem Sportagem. V primerjavi s slednjim je nižji za dobrih 15 centimetrov. To pomeni boljšo aerodinamiko in s tem ekonomičnost, razlike pa se kažejo tudi v bolj športnih voznih lastnostih.
Naš testni avto je opremljen z 1,4-litrskim turbobencinskim motorjem, 7-stopenjskim ročnim menjalnikom ter najvišjim nivojem opreme Stream. Paket po ceniku Kie z doplačilom za izbrano barvo ter pripravo vozila znaša slabih 32.500 evrov. A pozor, Kia na plačilo z gotovino ponuja še 5.900, na financiranje pa 8.600 evrov popusta.
Če niste preveč zahtevni z dodatno opremo, je tako zajetno opremljen avto lahko na voljo tudi za manj kot 24.000 evrov. Poglejmo, kaj za ta denar ponuja.
Za začetek prepoznaven in dinamičen slog. Podobnost s Ceedom je spredaj nezgrešljiva, zadaj pa XCeed ponuja povsem svoje oblikovanje. Privlačna je tudi stranska linija, predvsem po zaslugi ličnega detajla na C stebričku.
V notranjosti bo XCeed prepričal predvsem tiste, ki so vam pri srcu bolj robustni materiali in oblikovanje. Veliko je klasičnih tipk, prestavna ročica je s samodejnim menjalnikom povezana mehansko, pa tudi kakšne ambientalne osvetlitve ne pričakujte. Po drugi strani sta volanski obroč in osrednji zaslon z vrha ponudbe, zelo elegantna in prijetna za uporabo.
Osrednji zaslon je med primerljivimi vozili eden najboljših. Je namreč preprost za uporabo, hitro odziven in primerno grafično dodelan. Elemente lahko poljubno razporejamo. Če želite še boljšo uporabniško izkušnjo, se nanj preprosto povežite prek storitev Apple CarPlay ali Android Auto ter koristite znane prednosti, ki jih prinašajo na primer Googlovi zemljevidi. Naš testni avto je opremljen s klasičnimi analognimi merilniki, za doplačilo 390 evrov pa so na voljo tudi digitalni.
Pri kupejevsko oblikovanih vozilih na zadnji klopi pogosto zmanjka nekaj prostora, a pri XCeedu temu ni tako, saj se streha v zadku spusti dokaj strmo. Zadaj bodo odrasle osebe sedele brez težav – v časih brez nevarnih virusov tudi tri hkrati.
Prtljažni prostor ima prostornino 426 litrov, kar je 30 več od Ceeda kombilimuzine, a medtem tudi 200 manj v primerjavi s karavanskim Ceedom SW. Za povprečno vsakdanjo rabo je prostora dovolj, za bolj intenzivne družinske potrebe pa seveda priporočamo, da pogledate h karavanu, katerega prtljažnik je med drugim tudi bolj prilagodljiv.
Poleg 1,4-litrskega štirivaljnika in samodejnega menjalnika smo v različnih XCeedih doslej preizkusili tudi litrski trivaljnik in šeststopenjski ročni menjalnik, a se je prav ta kombinacija izkazala za najboljšo.
Trije očitni razlogi so boljša zmogljivost, kakovost samodejnega menjalnika in najnižja poraba. Motor je s 103 kilovati, oziroma 140 “konji” zelo poskočen, s pomočjo primernih prestavnih razmerij sedemstopenjskega samodejnega menjalnika pa tudi precej varčen. Na našem testnem krogu smo pri mešanem ciklu zabeležili rezultat 6,7 litra na 100 kilometrov. V primerjavi z litrskim trivaljnikom pol litra prednosti pridobi predvsem na avtocestnem odseku.
Pa še eno ključno prednost ima: štirivaljnik je v primerjavi s trivaljnikom precej tišji in bolj uglajen. Manj bo tresljajev, pa tudi zvok je, vsaj za naš okus, precej bolj prijeten. Skoraj nezaznavno delovanje samodejnega menjalnika k prijetni vozni izkušnji le še dodatno pripomore.
Čeprav je XCeed prvenstveno udoben, ga lahko zapeljete tudi precej dinamično. Podvozje je dovolj čvrsto, da se avto v zavojih ne nagiba, krmiljenje pa za povprečnega uporabnika povsem dovolj odzivno. Na zaviti regionalki ali v mestih boste verjetno še bolj od tega cenili dobro blaženje neravnin in udarnih jam in to kljub temu, da je testni avto obut v platišča velikih dimenzij.
Med testom smo prejeli tudi nekaj vprašanj o štirikolesnem pogonu. XCeed ga v ponudbi nima in je tako gnan izključno na prednji kolesni par. Morda bo komu pri manjših terenskih podvigih koristil odmik od tal, ki je v primerjavi s klasičnim Ceedom večji za 44 milimetrov.
XCeed torej združuje skoraj vse lastnosti, ki si jih danes želijo voznice in vozniki. Poleg višje oddaljenosti od tal ponuja tudi dinamično obliko in veliko mero ekonomičnosti. Če dodamo še v primerjavi s konkurenco zelo ugodno ceno, bi moral XCeed skoraj zagotovo končati na vašem spisku avtomobilskih želja.
KIA XCeed 1.4 T-GDi, DCT, EX Stream
- Cena vstopnega modela (1.0 T-GDi, LX Joy) brez dodatne opreme: 24.599 evrov
- Cena vstopnega modela (1.0 T-GDi, LX Joy) brez dodatne opreme in bonus financiranjem: 15.999 evrov
- Cena testnega modela (1.4 T-GDi, DCT, EX Stream) brez dodatne opreme: 31.899 evrov
- Cena testnega modela (1.4 T-GDi, DCT, EX Stream) brez dodatne opreme in bonus financiranjem: 23.299 evrov
- CENIK
- Motor: 1.353 ccm, bencinski, štirivaljni vrstni
- Največja moč: 103 kW/140 KM (6.000 vrt./min)
- Največji navor: 242 Nm (1.500-3.200 vrt./min)
- Pogon: dvokolesni, na prednji par
- Menjalnik: 7-stopenjski robotizirani z dvojno sklopko
- Največja hitrost: 200 km/h
- Pospešek do 100 km/h: 9,5 s
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 6,7 l/100 km
- Prostornina prtljažnika: 426–1.378 l
- Dolžina vozila: 4.395 mm
- Širina vozila: 1.826 mm
- Višina vozila: 1.495 mm
- Medosna razdalja: 2.650 mm
- Posoda za gorivo: 50 l
- Masa vozila: 1.390 kg
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na:
Facebook profilu @Avtoportret.si,
Instagram profilu @Avtoportret.si ter
Instagram profilu @LukaGregoric.
Vabljeni tudi h komentiranju prispevka spodaj.