SUV-jem lahko očitamo pomanjkanje prostora, okornost in nerodnost za uporabo. Enoprostorcem lahko očitamo pomanjkanje privlačnosti, sloga, prestiža …
Kaj pa če vam pokažemo avto, ki vse to ponuja?
Test si lahko v spodnjem prispevku ogledate tudi v video obliki:
GLB je v resnici ljudski Mercedes. No, ampak trditev, da je avto, ki stane 67 tisoč evrov, ljudski, seveda potrebuje nekaj razlage.
Možnosti za prihranek
Gre kajpak za veliko denarja. A ceno lahko še precej znižamo. Mi za začetek ne bi izbrali paketa AMG-line, ki prinaša na primer bolj agresivno zunanjost in trše športne sedeže v notranjosti. Namesto tega bi izbrali klasično podobo GLB-ja, ki je po našem mnenju bolj prefinjena. Na ta račun bi prihranili skoraj štiri tisočake.
In potem so tu še nekateri dodatki. Izpostavljamo predvsem paket Energizing Plus, ki nas na voznika blagodejno deluje z različnimi programi ventilacije, gretja sedežev in navodil za razgibavanje. No, ne dvomimo, da bo to voznikom na dolgih poteh koristilo, a sami tu vidimo naslednjo priložnost za prihranek dobrih treh tisočakov.
Z nekoliko manj zahtevnosti tako pridemo v bolj znosno cenovno območje in ob upoštevanju gigantskih podražitev vozil na splošno, je GLB lahko celo racionalen nakup.
Za ljubitelje klasike in racionalnega odločanja
GLB se požvižga na kupejevske linije zadka. To je sedemsedežnik, ki ima visoko dvignjeno streho, da tudi otrokoma v zadnji vrsti ne bi bilo neudobno. Višina osebe, ki sedi zadaj, je sicer omejena na 168 centimetrov – preprosto zato, ker je to višina lutke uporabljene pri “crash testu”.
Zadaj do 168 centimetrov visoka oseba sedi povsem udobno. Prostora je dovolj, svetlobe zaradi velikih oken prav tako. Prav vsak potnik ima na voljo svojo USB vtičnico. Bo pa na račun sedmih sedežev skorajda izginil ves prtljažni prostor, zato sta dva dodatna sedeža v GLB-ju zgolj kompromis in ne dokončna rešitev. Tiste, zares velike družine, ki si lahko privoščijo tudi prestiž, imajo v ponudbi Mercedesa še boljšo rešitev za le nekaj tisočakov višjo ceno – razred V.
Učinkovit dolgoprogaš, a tudi okreten v mestu
GLB ni le družinski, ampak tudi primeren avto za poslovneže. Na dolgih razdaljah boste uživali v zelo mehko nastavljenem podvozju. Avto tudi pri avtocestni vožnji umirjeno “pluje” kot kakšna ladja v bonaci. Samodejni menjalnik je serijski.
Komfortni način ponudi največ potovalnega užitka, pa čeprav lahko v športnem načinu vozimo tudi razmeroma dinamično. Bistvena razlika je predvsem v trših ali mehkejših nastavitvah blažilnikov, ki nudijo res občutno in dobrodošlo razliko.
Na našem testnem krogu smo zabeležili porabo 5,9 litrov na sto kilometrov pri mešani vožnji. Razlog za soliden dosežek tiči v dejstvu, da GLB ni težkokategornik, ampak je razvit bolj po okusu evropskih kupcev in evropskih ulic.
Pred konkurenco pri asistenčnih sistemih
Pri asistenčnih sistemih je posebno dobrodošel sistem polsamodejne vožnje, ki ga tvorita adaptivni tempomat in “lane centering”. Pri vožnji po avtocesti avto vozi skoraj brez vmešavanja voznika. In to velja tudi za prehitevanja, saj voznik le vklopi smerokaz, avto pa vozni pas popolnoma samodejno zamenja. Pri nočni vožnji boste hvaležni tudi za pomoč matričnih žarometov, ki z dolgim snopom samodejno osvetljujejo cestišče, brez da zaslepijo nasproti vozeče voznike.
Prihrankov na področju asistenčnih sistemov nikakor ne priporočamo, saj vsi upravičijo dodaten finančni vložek.
Področja, kjer GLB ne bi bil vsaj zelo dober, nismo našli
Naj bo to pri digitalni tehnologiji, pametni varnostni tehniki, pogonu ali udobju. Celo na zahtevnem terenu je GLB s pomočjo stalnega štirikolesnega pogona dokaj zmogljiv, če vam le ne bo škoda velikih in dragih platišč.
GLB je klasični mestni terenec, a odlično mu pristoji tudi naziv terenski družinski avto. Če je kakšen izmed prestižnih Mercedesov še lahko ljudski, potem je to ta.
Zdravo koliko cena