Ko je leta 2007 na trg zapeljal prvi Qashqai je to pomenilo, da je Nissan iznašel nov segment. Zainteresirana javnost je hitro ugotovila, da so zadeli v polno. Leta 2014 je nastopil čas za vpeljavo nove generacije.
Danes – že šest let kasneje – je ta še vedno dovolj konkurenčna in kakovostna, da se vsaj na večini področij še lahko primerja s tekmeci v natrpanem segmentu. S tem Qashqai kljub daljši prisotnosti na trgu od večine konkurentov ostaja eden najbolje prodajanih družinskih avtomobilov pri nas.
Qashqai je na področju dizajna za silo še v koraku s trendi, sploh različice s polnimi LED žarometi. Na našem testnem vozilu so hočeš-nočeš izstopala tudi velika aluminijasta dvobarvna platišča.
V sicer kakovostno izdelani notranjosti se voznik in potniki počutijo udobno in prijetno, a ta nikakor ni več blizu tistih najmodernejših. Zvočna zatesnitev kabine je zadovoljiva. Bolj kot piš vetra nas je na trenutke (sploh ob močnejšem priganjanju) zmotil močnejši ropot dizelskega motorja. To je opazno predvsem zaradi narave delovanja brezstopenjskega/CVT menjalnika X-Tronic, ki motor ob močnejšem priganjanju dlje drži v visokem območju vrtljajev, kot smo tega vajeni pri klasičnih samodejnih menjalnikih. A to je pač zakonitost tovrstnih menjalnikov.
“Infotainment” ni več med najmodernejšimi, saj se nekateri tekmeci lahko pohvalijo s precej bolj naprednimi sistemi kot Qashqai. Uporabniška izkušnja nekoliko šepa zaradi slabše odzivnosti in neintuitivnosti. Tudi umestitev samega zaslona na dotik je nižja, kot danes narekujejo avtomobilski trendi. Verjamemo pa, da bo to lahko komu tudi všeč.
Kupci lahko glede na svoje potrebe izberejo bencinski ali dizelski motor, šeststopenjski ročni ali samodejni brezstopenjski menjalnik CVT X-Tronic ter dvo- ali štirikolesni pogon.
Testni Qashqai je bil opremljen z novim 1,7-litrskim turbodizelskim motorjem dCi s 110 kW, oziroma 150 KM, ki je nadomestil 1,6 litrskega turbodizla (1,5-litrski ostaja v ponudbi). Motor ni med najtišjimi ali najbolj uglajenimi na trgu, a verjamemo, da sicer nekoliko bolj robustnemu karakterju Qashqaija celo dobro pristoji. Tokrat smo ga preizkušali v navezi z brezstopenjskim menjalnikom X-Tronic in štirikolesnim pogonom.
Komplet je hvaležen za uporabo predvsem z vidika same (ne)zahtevnosti vožnje, saj zaradi odsotnosti prestavljanja, pa tudi samih prestav, zgolj preprosto dodajamo količino plina, kolikor se nam to pač zahoče. Na drugi strani je pogon povprečen, ko pridemo do področij ekonomije in zmogljivosti.
Na našem testnem krogu smo zabeležili končno porabo 7,0 l/100 km, kar je za vozilo teh mer in mase zadovoljivo, a nekateri konkurenti zmorejo še bolje. Za liter “nafte” bolj varčen je tudi Qashqai z ročnim menjalnikom in brez štirikolesnega pogona.
Medtem je zmogljivost vozila podpovprečna. Sodelovanje 1,7-litrskega turbodizla in CVT menjalnika je dokaj ležerno. Tudi ob silovitem pritiskanju stopalke za plin ne “dogaja” prav veliko. Drži, da danes številke o “konjskih močeh” niti niso več pretirano zgovorne, a tokrat ne moremo mimo dejstva, da smo od 150 “vrancev” pod pokrovom testnega Qashqaija pričakovali nekoliko več.
Vozne lastnosti Qashqaija so povsem korektne in nekoliko “nagnjene” na stran udobja, sicer pa je vožna prijetna in sproščujoča. Na zaviti regionalki v zavojih ne bo preveč nagibanja. Če imate radi zares mehko blaženje, pazite zgolj na izbor platišč, saj je pri večjih dimenzijah in bolj nizkoprofilnih pnevmatikah malce več tresenja in poskakovanja.
Nissan je v zgodovini dokazal, da je mojster na področju štirikolesnih pogonov. Tudi v Qashqaiju ta deluje povsem zadovoljivo. Gre za novost v ponudbi Qashqaija, ki prej kombinacije dizelskega motorja, samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogona ni ponujal.
Žal testni Qashqai ni bil opremljen z Nissanovim naprednim sistemom za pomoč pri vožnji ProPilotom. Sistem smo sicer bežno že preizkusili na drugem vozilu in zbrali močno pozitivne vtise. Sistem namreč zelo dobro upravlja z radarskim tempomatom (drži distanco) ter “lane assistom” (drži vozni pas). Po potrebi (če ni odziva voznika) Qashqai s pomočjo tega sistema tudi samodejno varno ustavi.
Najbolj prepoznaven in prodajan Nissanov model v svojem segmentu še vedno zaseda visok tržni delež. Qashqai tako ostaja preverjena izbira. Navduši s svojim prijetnim karakterjem in udobjem, leta pa so ga nekoliko načela predvsem v notranjosti, kjer že nestrpno pričakujemo Nissanove nadaljnje korake. Če želite preverjeno in zanesljivo izbiro, za zdaj še priporočamo, da ga dodate na spisek želja.
Nissan Qashqai 1.7 dCi 150 X-Tronic 4WD Tekna
- Cena vstopnega modela (1.3 DIG 140 Visia) brez dodatne opreme: 20.900 evrov (3.950 dodatnega popusta na vozila iz zaloge)
- Cena testnega modela (1.7 dCi 150 X-Tronic 4WD Tekna) brez dodatne opreme: 33.050 evrov (3.950 dodatnega popusta na vozila iz zaloge)
- Cena testnega modela (1.7 dCi 150 X-Tronic 4WD Tekna) z dodatno opremo: 34.210 evrov (3.950 dodatnega popusta na vozila iz zaloge)
- CENIK
- Motor: 1749 ccm, turbodizelski, štirivaljni
- Največja moč: 110 kW/150 KM (4.600 vrt./min)
- Največji navor: 340 Nm (1.750 vrt./min)
- Pogon: štirikolesni
- Menjalnik: brezstopenjski (CVT)
- Največja hitrost: 193 km/h
- Pospešek do 100 km/h: 11,2 s
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 7,0 l/100 km
- Prostornina prtljažnika: 430 l/1.569 l
- Dolžina vozila: 4.394 mm
- Širina vozila: 1.806 mm
- Višina vozila: 1.590 mm
- Medosna razdalja: 2.646 mm
- Posoda za gorivo: 55 l
- Masa vozila: 1.580 kg
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na:
Facebook profilu @Avtoportret.si,
Instagram profilu @Avtoportret.si ter
Instagram profilu @LukaGregoric.
Vabljeni tudi h komentiranju prispevka spodaj.