Test: Nissan X-trail 1.3 DIG-T 160 2WD DCT Tekna

Ob vsakem testnem snidenju z X-trailom smo pisali, da gre za pravega terenca. Skoraj za tako robustnega smo ga označili, da bi bil lahko pridevnik “mestni” počasi odveč.

Vsi X-traili, ki smo jih imeli priložnost voziti doslej, so bili opremljeni z razmeroma zmogljivim in robustnim turbodizlom ter (vsaj tako smo si domišljali) za ta avto obveznim štirikolesnim pogonom.

No, v jeseni življenja tega modela je napočil še čas za preizkus zelo “mestne” različice. Pri Nissanu so tudi svojemu velikemu terencu namenili 1,3-litrski turbobencinski motor – v kombinaciji z dvokolesnim pogonom na prednji kolesni par.

O robustnosti na tem mestu pač ne bomo več kaj dosti govorili. Naloga tokratnega testnega X-traila je, da se izkaže kot ugoden partner pri vsakdanjih vožnjah na krajših in daljših razdaljah.

Da kar takoj opravimo z dokaj očitnimi minusi:

X-traila so hočeš nočeš načela leta in to se mu pozna na domala vseh področjih. A to ni nujno vedno slabo. Nekateri vozniki cenimo tudi dobro preizkušeno tehniko, nekoliko manj zasipavanja z novodobnimi tehnološkimi bonbončki ter preprostost vozila.

Pozabite torej na tiste, res najmodernejše tehnologije – tudi take, ki jih že ponujajo nekateri novejši Nissanovi modeli. Pa tudi vozne lastnosti so kar malo “retro”. X-trail se izkaže na drugačen način, če vam je tovrsten način dokazovanja seveda povšeči. Poglejmo:

X-trail je leta 2020 seveda daleč od kakšne oblikovne drznosti, a naš testni model je bil vseeno lepo vizualno začinjen s privlačno zunanjo barvo ter predvsem zanimivo barvo notranjega oblazinjenja.

X-trail | notranjost:

Mnenje o privlačnosti je kajpak vaša stvar. Kar ni razvidno s fotografij, je kakovost materialov, za katero nam lahko verjamete, da je še vedno na zavidljivem nivoju. Materiali so prijetni, a dokaj robustni, kar daje vtis kakovosti in vzdržljivosti. Cenene plastike je zelo malo, več prostora za napredek pa je pri videzu in občutku pri upravljanju najrazličnejših stikal.

Razporeditev elementov v potniški kabini je nekoliko “po starem”. Nekateri boste zagotovo cenili odsotnost lebdečega zaslona na vrhu armature. Zaslon infozabavnega sistema je v X-trailu še vedno na sredini. Tudi pretikanje samodejnega menjalnika je klasično mehansko.

X-trail | prostornost:

Prtljažni prostor je zelo zgledne prostornine. Če vam številka 565 litrov ne pove kaj dosti, naj orišemo, da za prostor ob družinski uporabi vozila ne rabite skrbeti. Priročno je tudi zlaganje zadnje klopi, ki se zlaga po tretjinah. Naložili boste lahko smuči, pa tudi kakšen drug večji in bolj okoren predmet.

Pohvale je vredno tudi področje odlagalnih mest, ki jih je v X-trailu na pretek. Najboljši je osrednji predal pod naslonom za roko, ki je zares dimenzijsko bogat.

Kaj pa prostor na zadnji klopi? Povsem dovolj ga je, tudi za visokorasle osebe. Dovolj prostora bo za noge in glavo zahvaljujoč podrejenosti X-traila prakričnosti in preprosti uporabi. Tu ne boste slišali tiste že “zlajnane”: “zadek se kupejevsko spušča”.

X-trail | pogonski sklop:

Testni X-Trail je bil opremljen z 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem z največ 117 kW/160 KM moči ter 270 Nm navora. Motor je bil tokrat primoran sodelovati s 7-stopenjskim robotiziranim menjalnikom.

Gre za tehniko, ki smo jo že preizkusili v nekaj Renaultovih in Nissanovih manjših vozilih ter tam pridobili nekaj izkušenj. Slednje so botrovale 3 ključnim vprašanjem, ki so se nam porodila pred testom:

Ali je motor dovolj zmogljiv?

Da, popolnoma. X-trail je sicer razmeroma zajeten avtomobil, a nikakor ne sodi med najtežje. S slabimi 1600 kilogrami mase se preizkušeni motor spopade s 160 “konji”. Dovolj, da si lahko privoščimo tudi dinamično vozno izkušnjo. Motorja tudi v želji po močnejšem pospešku ne bo potrebno priganjati v rdeče številke. To dejstvo veliko prispeva k uglajenosti vožnje.

Ali bo poraba previsoka?

Nikakor. Tako bomo rekli (in to bi lahko skoraj posplošili na vsak tovrsten avtomobil): Turbobencinski motor prinaša svojo specifiko ekonomičnosti. Ob zares previdni vožnji je lahko zelo varčen, medtem pa ob težji voznikovi nogi postane tudi izjemno požrešen – sploh v težjem vozilu. Kar se tiče porabe: “sky is the limit”. Gremo še h konkretnim številkam: poraba je še najvišja na avtocesti, saj boste krak slovenske avtoceste po omejitvah prevozili s približno 7 litri na 100 km. V mestu je številka zelo podobna. Na našem testnem krogu (mešani cikel) smo zabeležili za tovrstno vozilo zelo ekonomičen rezultat 7,1 litra na 100 km. Pohvalno.

Ali motor ustreza robustnemu karakterju vozila?

Marsikdo bo rekel da ne, a mu tokrat pač ne bomo pritrdili. 1,3-litrski turbobencinski motor se v X-trailu zelo dobro znajde in mu vdahne celo nekoliko več karakterja kot turbodizel. Omogoča namreč zelo uglajeno/tiho vožnjo – ob nižjih vrtljajih se motorja skorajda ne sliši – po drugi strani pa tudi razmeroma športno izkušnjo, ki (ob malce vozniške domišljije) spominja celo na kakšnega Clia RS zadnje generacije. Vozniki slednjega bi ob preizkusu tovrstnega X-traila zagotovo vedeli, o čem govorimo.

Še beseda o menjalniku: gre za dvosklopčni robotiziran menjalnik s sedmimi stopnjami. Hvalimo prestavna razmerja, ki so na začetku dovolj kratka za primerno pospeševanje, v višjih prestavah pa dovolj dolga za udobno križarjenje. Prestavljanje je ob umirjeni vožnji skoraj nezaznavno, zato bi se kakšen voznik utegnil celo zmotiti, da ima opravka s CVT menjalnikom (brez prestav).

X-trail | vozne lastnosti:

Eno najpomembnejših področij, kjer se X-Trail močno odmika od svojih neposrednih konkurentov, so vozne lastnosti. X-Trail se pelje precej bolj podobno Mercedesu razreda G, ali pa celo Jeepu Wranglerju kot na primer njegovemu manjšemu bratu Qashqaiju. Podvozje je zelo robustno in zelo dobro požira grobe udarce, medtem pa se vseskozi nekoliko tresoče in poskakajoče odziva na blažje neravnine.

Vožnja X-Traila je ukrojena po meri tistih, ki si želimo nekoliko bolj čvrsto poprijeti za krmilo. Teža vozila se občuti, sploh pri bolj dinamični vožnji skozi zavoje in na zaviranjih. Po drugi strani to voznika (pa tudi potnike) navda z občutkom varnosti, ki ga tovrsten avto mora zagotavljati v prvi vrsti.

X-trail | za koga?

X-traila bi težko splošno priporočili, vsekakor pa bo tudi v jeseni svojega življenja uspel prepričati določen odstotek kupcev v svojem segmentu. Kljub temu, da je konkurenca z vidika tehnologij, voznih lastnosti in nenazadnje videza vozila že korak spredaj, bo takšen (bencinsko in na prednji kolesni par gnani) X-trail še vedno utegnil prepričati tiste, ki si želite preprostega, prostornega in varnega sopotnika na vsakodnevnih poteh.

Nissan X-trail 1.3 DIG-T 160 2WD DCT Tekna

  • Cena vstopnega modela s 3.500 eur popusta: 27.800 evrov
  • Cena testnega vozila z dodatno opremo (vključenih 3.500 eur popusta): 35.780 evrov
  • Motor: 1332 ccm, turbobencinski, štirivaljni
  • Največja moč: 117 kW/160 KM (5500 vrt./min)
  • Največji navor: 270 Nm (1800-3250 vrt./min)
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Menjalnik: 7-stopenjski robotiziran DCT
  • Čas pospeška 0-100 km/h: 11,5 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 7,1 l/100 km
  • Prostornina prtljažnika: 565 l
  • Dolžina vozila: 469,0 cm
  • Širina vozila: 183,0 cm
  • Višina vozila: 174,0 cm
  • Medosna razdalja: 270,5 cm
  • Masa praznega vozila: 1581 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj