Peugeot je v enem najbolj priljubljenih segmentov, kjer vlada neusmiljena konkurenca, vrgel karte na mizo. Predstavili so novo generacijo modela 208 in vanj vložili domala vse svoje znanje. Rekli so “to je to kar znamo, to je to kar zmoremo”. Bo to dovolj, da ga slovenski voznice in vozniki postavijo pred Clia?
Serija “200” je za Peugeot izjemno pomembna. Od leta 1929 je bil med kupci najbolj priljubljen model 206, ki je bil izdelan v več kot 8 milijonih primerkov, slovenski kupci pa so si jih privoščili več kot 23 tisoč.
Vsem modelom iz serije “200” je skupno, da je zanimiv dizajn ena izmed prioritet. A verjetno še nobeden med svojimi vrstniki ni izstopal tako zelo kot prav tale.
Novi 208 izgleda odlično – z boka, od zadaj in od spredaj. Predvsem maska je tista, ki daje avtu drzen karakter in tega je nezgrešljivo prevzel od kralja živali. Tega, ki se nahaja v samem logotipu. Samo poglejte ta dva čekana.
Pri vozilu z nivojem opreme Allure smo pogrešali žaromete v polni LED tehnologiji, a ti so na voljo šele z višjim nivojem GT line. Ti svetijo precej bolje in ponoči nudijo več varnosti, obenem pa z dodatnimi svetlobnimi detajli poskrbijo še za večjo privlačnost vozila.
K dinamičnemu in kompaktnemu videzu vozila prispevajo tudi mere. Novi 208 je od predhodnika daljši, širši in nižji.
Notranjost vozila je za ta segment vozil zasnovana izjemno domiselno, da ne rečemo futuristično. Gre za bogastvo oblik, detajlov in različnih materialov. Tudi odlagalnih mest je v izobilju.
Izstopa predvsem osrednji predal pod stikali, ki ga lahko priročno odprete in na vratca postavite mobilni telefon. Lahko ga opremite tudi s funkcijo indukcijskega polnjenja. Je pa zanimivo, da je Peugeot v notranjosti uporabil toliko klavirske plastike, sploh na površine, ki se jih moramo dotikati. Na pogled sicer zelo lepo, a pripravite se na stalno brisanje prahu in prstnih odtisov.
Srce notranjosti predstavlja 3D zaslon pred voznikom, ki informacije prikazuje v dveh nivojih. Gre za zelo privlačno in pregledno rešitev. Prikazane informacije lahko po želji prilagajamo, zaslonu pa zaradi zanimivega koncepta ne zamerimo niti nekoliko počasnega delovanja.
Naš testni avto je bil opremljen s 7-palčnim osrednjim zaslonom na dotik, ki ne predstavlja vrha Peugeotove ponudbe. Tako je povsem korekten, a nič posebnega. Najboljša funkcija je, da ga lahko povežemo s storitvami Apple Car Play in Android Auto.
Na področju prostornosti novemu 208 ne gre kaj dosti oporekati. Po številkah za konkurenti nekoliko zaostaja. Recimo prtljažni prostor je s 311 litri za skoraj četrtino manj prostoren od Clia. A to so zgolj številke in v praksi na področju prostornosti posebnih pomanjkljivosti nismo zaznali. Morda še najbolj na zadnji klopi, kjer bodo tri visokorasle osebe pač težko sedele. A to je glede na segment povsem normalno.
Če v tem segmentu Fiesto označimo kot športno, Peugeot 208 pač to ni. Pravzaprav je nasprotno. Gre verjetno za najbolj udoben avtomobil tega segmenta. Podvozje je zasnovano zelo mehko in odlično požira cestne neravnine, ali pa hitrostne ovire.
In ko smo že pri vožnji, nikakor ne moremo mimo vozniškega položaja, ki ga narekuje Peugeotov značilni i-Cockpit. Ta med vozniki vedno deli mnenja. Z njim imajo težave predvsem višjerasle osebe, saj volan hitro konča med koleni. Merilnike namreč gledamo nad volanskim obročem in ne vmes, kakor to velja v primeru ostalih avtomobilov.
Sam sem kljub specifiki uspel poiskati vozniško pozicijo, ki mi je všeč. A treba je dodati, da bolj takrat, ko avto uporabljamo za vsakodnevne opravke, za športno vožnjo pa bi si želel volan nekoliko višje.
Karakter vozila tako ne more biti športen, je pa vseeno živahen. Predvsem zahvaljujoč lahkotnosti vožnje, ki jo omogočata majhna masa vozila in prožen 1,2-litrski turbobencinski motor.
Trivaljnik je s šeststopenjskim ročnim menjalnikom na voljo s 100 “konjskimi močmi”, ki za dinamiko tovrstnega vozila povsem zadostujejo. Na voljo je sicer tudi različica s 130 “konjskimi močmi”, a le s samodejnim menjalnikom, kar pa bo vaš avto podražilo za vsaj 1800 evrov.
Pohvaliti moramo še ročni menjalnik, ki najboljši v segmentu in s tem vsekakor prava izbira. Hodi so primerno kratki, prestavno razmerje optimalno, še bolj pa nas je navdušila mehkoba prestavljanja, ki je zelo tekoče in preprosto.
Dodajmo še podatek o porabi goriva, ki je v primeru našega testnega vozila znašala 5,8 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar avto na našem testnem krogu uvršča v zlato sredino med primerljivimi vozili.
Na področju asistenčnih sistemov je 208 povsem v koraku s časom in po naprednosti prekaša tudi marsikaterega predstavnika višjih segmentov. Za varnost voznika in potnikov je tako dobro poskrbljeno, morda malo manj le za kakšno cvetlično korito na parkirnem prostoru, saj je kakovost vzvratne kamere precej slaba.
Cena našega testnega vozila znaša dobrih 17.000 evrov, približno dva tisočaka ceneje pa bo šlo v primeru Peugeot financiranja. Vstopni 208 je sicer na voljo za 13.500 evrov.
Pod črto, Peugeot je v natrpan segment pripeljal vročega tekmeca, ki navdušuje z drznim slogom, udobjem v vožnji in naprednimi tehnologijami. Brez posebne pomanjkljivosti 208 tako že žanje nagrade. Nedavno je tako postal Evropski avto leta 2020. Za prikaz glavnega razloga za zmago, pa bi morali našemu testnemu vozilu pridružiti še dva modela. Čeprav bo največ kupcev poseglo po takšnih, bencinskih, pa je 208 na voljo tudi v dizelski in za nameček še v popolnoma električni različici. Po našem mnenju je ravno moč izbire za različne potrebe voznikov tista, ki temu modelu napoveduje dolgo in svetlo prihodnost. Priporočamo!
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 STT Allure
- Cena osnovnega modela (1.2 PureTech 75 STT Active): 13.500 evrov
- Cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 16.825 evrov
- CENIK
- Motor: 1199 ccm, bencinski, trivaljni
- Največja moč: 74 kW/100 KM (5500 vrt./min)
- Največji navor: 205 Nm (1750 vrt./min)
- Pogon: dvokolesni, na prednji par
- Menjalnik: 6-stopenjski ročni
- Največja hitrost: 188 km/h
- Pospešek do 100 km/h: 9,9 s
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 5,8 l/100 km
- Prostornina prtljažnika: 311 l
- Dolžina vozila: 4055 mm
- Širina vozila v predelu kljuk/zložena/razprta zunanja ogledala: 1,745/1,765/1,960 mm
- Višina vozila: 1430 mm
- Medosna razdalja: 225,0 cm
- Masa vozila: 1102 kg
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na:
Facebook profilu @Avtoportret.si,
Instagram profilu @Avtoportret.si ter
Instagram profilu @LukaGregoric.
Vabljeni tudi h komentiranju prispevka spodaj.