Clio je na cestah prisoten že skoraj 30 let. Gre za najbolje prodajan francoski avto vseh časov z več kot 15 milijoni prodanih primerkov. Tudi v Sloveniji gre za najuspešnejši model na trgu že vse od leta 1994 – skupaj jih je na naše ceste zapeljalo 24.000. Zdaj je napočil čas za peto generacijo, ki smo jo popeljali na Avtoportretov test.

Pri Renaultu so skušali upoštevati mnenje kupcev, ki so trdili, da je četrta generacija Clia zelo lepa. Zato je netipično za francoskega proizvajalca prišlo do oblikovne evolucije, ne pa revolucije.

testni avtomobil je opremljen tudi z dodatki RS Line

Če novega Clia postavimo ob bok pretekli generaciji, bomo opazili predvsem še nekoliko bolj skladno in kompaktno obliko. Prednja maska zdaj spominja na razred višje rangiranega Megana. Avtomobil je s pomočjo čistih linij in privlačnih detajlov, kot so na primer žarometi v polni LED tehnologiji in bolj številčni kromirani dodatki, sila eleganten.

V notranjosti pa smo priča pravi revoluciji.

Novi so praktično vsi elementi, korak naprej pa opazimo tudi na področjih digitalizacije, kakovosti materialov, prostornosti, udobja in oblikovanja.

hvalimo dvignjen položaj ročice menjalnika, ki je tako zelo priročna

Armatura je zdaj oblikovana nekoliko drugače, na njej pa izstopata dva digitalna zaslona. Prvi iz našega testnega vozila, ki je nameščen pred voznikom, ne predstavlja vrha ponudbe. To pa po drugi strani ne velja za precej večjega, osrednjega.

zaslon lahko povežete tudi s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay

Novi vmesnik R-link je zelo sodoben in nudi precej bolj prijazno uporabniško izkušnjo od prejšnjih različic. Je namreč zelo preprost za uporabo in privlačno grafično dodelan. Pri zahtevnejših opravilih je na trenutke nekoliko počasen, a smo mu to v tem razredu vozil za zdaj še pripravljeni opravičiti.

dizajn vzglavnikov je nov – sedaj so precej ožji

Sedeži našega testnega vozila, ki pripadajo paketu RS Line, so sicer nekoliko bolj športni, oziroma trši, a Clio vseeno ponuja zajetno mero udobja. Kljub nekoliko manjši medosni razdalji je v primerjavi s predhodnikom za potnike zadaj celo bolj prostoren.

pri dizelski različici je prtljažnik zaradi dodatnega Adblue rezervoarja nekoliko bolj plitek

To velja tudi za prtljažnik, ki je zrasel za skoraj četrtino – na 391 litrov. Številka je v tem segmentu celo največja, kar se odraža tudi pri uporabnosti v praksi. Nekoliko nas je zmotil zgolj visok nakladalni rob.

zunanjost Clia je zelo prečiščena – parkirni senzorji in kljuke so povečini dobro skriti

Voznikovo okolje poskrbi za zelo dober občutek med vožnjo. K temu pa pripomorejo tudi izboljšane vozne lastnosti.

Narava le-teh je v novem Cliu izjemno lahkotna in prijetna. Krmiljenje je v primerjavi s predhodnikom bolj natančno in odzivno, a še vedno nekoliko manj od bolj športno orientiranih tekmecev tega segmenta. Clio se pač bolj nagiba k polu udobnih vozil, ki nudijo nezahtevno vožnjo za vsak dan.

1,0-litrski turbo trivaljnik nudi “srednjo” izbiro v paleti bencinskih motorjev

Litrski turbo trivaljnik s 74 kW, oziroma okroglimi 100 “konji” je za ta razred nadpovprečno uglajen in tih. Tresljaji niso preveč moteči, pa tudi zvočna kulisa je razmeroma prijetna. Glede na karakter vozila je motor primerna izbira, saj je zadovoljivo zmogljiv, obenem pa tudi zelo ekonomičen. Poraba goriva je na našem testnem krogu, pri mešanem ciklu, znašala 5,6 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar Clia uvršča med najbolj varčne med primerljivimi vozili.

Hvalimo še nabor asistenčnih sistemov, ki je v primeru novega Clia zares bogat. Za nameček asistenčni sistemi v praksi tudi zelo dobro delujejo in s tem skrbijo za večje udobje, varnost in sproščenost pri vožnji.

cena vstopnega modela je 10.990 evrov (na fotografiji nivo opreme Intens – začetna cena 14.590 evrov)

Clio z nivojem opreme Intens in litrskim “turbobencinarjem” s 100 “konjskimi močmi” je na voljo za 14.590 evrov, naš testni avto pa s kopico dodatne opreme za 17.310 evrov.

Clio torej ostaja poceni avto, ki za nizke vsote denarja ponuja prijetno, varno in ekonomično mobilnost. To slovenski vozniki in voznice cenimo že od prve generacije, še posebej pa Clia znamo ceniti na Dolenjskem. Letošnji slovenski avto leta namreč daje kruh zelo lepemu odstotku lokalnega prebivalstva. Clio, nagrada je zaslužena.

Reanult Clio TCe 100 Intens

  • Cena vstopnega modela (SCe 75 Life) brez dodatne opreme: 10.990 evrov
  • Cena testnega modela (TCe 100 Intens) brez dodatne opreme: 14.590 evrov
  • Cena testnega modela (TCe 100 Intens) z dodatno opremo: 17.310 evrov
  • CENIK
  • Motor: 999 ccm, bencinski, trivaljni
  • Največja moč: 74 kW/100 KM (5.000 vrt./min)
  • Največji navor: 160 Nm (2.750 vrt./min)
  • Pogon: dvokolesni, na prednji par
  • Menjalnik: 5-stopenjski ročni
  • Največja hitrost: 187 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 11,8 s
  • Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 5,6 l/100 km
  • Prostornina prtljažnika: 391 l
  • Dolžina vozila: 4.050 mm
  • Širina vozila: 1.798 mm
  • Višina vozila: 1.440 mm
  • Medosna razdalja: 2.583 mm
  • Posoda za gorivo: 42 l
  • Masa vozila: 1.178 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na:

Facebook profilu @Avtoportret.si,
Instagram profilu @Avtoportret.si ter
Instagram profilu @LukaGregoric.

Vabljeni tudi h komentiranju prispevka spodaj.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj