Renault Megane v svoji četrti generaciji že nekaj let navdušuje uporabnike z uresničevanjem svojega poslanstva – biti manjši, dostopen družinski avtomobil, ki obenem zna prepričati z drznejšim videzom, razmeroma naprednimi tehnologijami ter udobjem.
Megana smo v naši ekipi preizkusili že v domala vseh različicah: kombilimuzinski, karavanski Grandtour, kupejevski GrandCoupe ter športnih GT in RS. Eden najbolj priljubljenih modelov pri nas torej generalno gledano ne predstavlja neznanke, zato pa smo še bolj z zanimanjem začeli s preizkušanjem novosti, ki jo je tokratni testni primerek skrival pod pokrovom motorja.
A o slednji v nadaljevanju testa. Za začetek poglejmo kakšno mero svežine je Megane uspel ohraniti po treh letih od prvega nastopa na trgu.
Za facelift kot kaže še ni potrebe
Vizualno je avtomobil (očitno) še vedno korak pred večino tekmecev. Tu se opiramo na izsledke Avtoportretove “mini-raziskave”, ki smo jo izvedli med ženskim delom naše ekipe. Dekleta so praktično v en glas zatrdila, da gre še vedno za enega najlepših avtomobilov v tem razredu – ob boku precej mlajše, nove Mazde 3. Za piko na i poskrbijo žarometi z unikatnim LED podpisom, ki so po njihovem mnenju precej bolj atraktivni kot “lučke” pri kakšnem Golfu, pa tudi novem Focusu. Pri moškem delu ekipe je bolj preprosto. “Lajkamo” široke koloteke, agresivno masko in zadnji odbijač opreme GT Line, avto pa je tudi precej nizek, kar botruje k športnosti.
Zanimivost: Dizajn je bil vedno eden izmed zaščitnih znakov modela Megane. Že prva generacija je za tisti čas ponudila veliko oblikovalske svežine, mirne vesti pa bi zatrdili, da so bile naslednje oblikovno zelo drzne. Se spominjate, kako smo se čudili drugi generaciji? To je bila tista z “ritko”. 🙂 Že leta 2002 nam je Renault pripravil to presenečenje … 😉
Zaščitni znak je udobje
Potniška kabina je orientirana k udobju (nekoliko drugače bi bilo, če bi bil testni avtomobil tudi znotraj v opremi GT Line). Megane postreže z mehkima in zelo dobro oblikovanima prednjima sedežema. Ob podobno orientiranih karakteristikah podvozja bi lahko zatrdili, da je Megane izvrsten potovalnik, ki nudi sproščujočo in udobno vožnjo – sploh v kombinaciji z novim motorjem, ki je lahko zelo tih in uglajen. Megane lahko blesti kot služben avtomobil, s katerim bi zaposleni delali večje število kilometrov na dnevni ravni, ali pa kot družinski. Dovolj prostora je tudi na zadnji klopi. No, če želite še nekaj več prtljažnika, je tu seveda karavan.
“Infotainment” zaslon na dotik je sicer razmeroma velikih dimenzij, pa tudi zelo lepo grafično dodelan, a v primerjavi z novejšimi izdelki zdaj nekoliko prepočasen. Pogrešamo vrteči gumb za uravnavanje glasnosti in še kakšno bližnjico za nadzor delovanja klimatske naprave. Pri omenjenem sistemu glasnost in dodatne nastavitve klimatske naprave namreč nastavljamo na robu zaslona na dotik. Na kakšni neravni cesti je zadeti majhno površino z znakom + ali – nekoliko težavneje. K sreči že pri novem Cliu, ki bo pri nas predstavljen jeseni, opažamo nekoliko drugačno, še bolj uporabniku prijazno zasnovo osrednjega sistema.
Kako se obnese novi 1,3-litrski “turbobencinar”?
Generalno gledano se je motor na testu odrezal odlično. Prepričal nas je z ekonomičnostjo, zmogljivostjo in uglajenostjo. Podpiramo tudi kombinacijo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je zelo dober in z njim prestavljamo gladko ter natančno.
Podvozje v tem razredu vozil ne sodi med športno orientirane. Megane kot rečeno precej bolj prepriča s svojim udobjem, kot pa športnim značajem. Spet, za družinsko poslanstvo seveda pravi pristop. Všeč nam je tudi možnost prilagajanja odzivnosti stopalke za plin in trdote volanskega obroča.
Več o naši izkušnji z novim 1,3-litrskem motorjem z oznako 140 TCe pa v spodnjem kratkem videoprispevku:
Renault Megane je torej vsestransko uporaben avtomobil, ki so ga francoski ustvarjalci zasnovali tudi z mislijo na ugajanje estetskemu očesu. Za zelo solidno ceno – testni model (brez dodatne opreme) je na voljo že za manj kot 20 tisočakov – dobite družinsko “delovno mulo”, ki je navdahnjena tudi s ščepcem drznosti in športnega duha. TCe 140? Priporočamo! 😉
Renault Megane GT Line 140 TCe
- Cenik
- Cena testnega vozila (140 TCe, ročni menjalnik, zunanjost GT Line) brez dodatne opreme: 19.640 evrov
- Motor: 1332 ccm, turbobencinski, štirivaljni vrstni
- Največja moč: 103 kW/140 KM (5000 vrt./min)
- Največji navor: 240 Nm (1600 vrt./min)
- Pogon: dvokolesni, na prednji par
- Menjalnik: šeststopenjski ročni
- Končna hitrost: 201 km/h
- Čas pospeška 0-100 km/h: 10,4 s
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 5,5 l/100 km
- Izpust CO2: 114 g/km
- Prostornina prtljažnika: 372/1162 l
- Dolžina vozila: 435,9 cm
- Širina vozila: 181,4 cm
- Višina vozila: 144,7 cm
- Medosna razdalja: 266,9 cm
- Masa praznega vozila: 1180 kg
- Volumen rezervoarja za gorivo: 47 l
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.
Za konec pa še simpatična prigoda s testa. 😉