Seat je z novo generacijo modelov našel pravo pot. Skoraj v vsakem razredu ima ta znamka svoj model, ki ga lahko označimo za zelo priljubljenega, če ne celo prodajni hit. A Seat se je zasidral tudi v srca ljubiteljev športnih avtomobilov, kar je predvsem posledica priljubljenosti in prepoznavnosti oznake Cupra.
Cupra je med ljubitelji športnega avtomobilzma našla posebno mesto in zdaj so jo v koncernu poslali na vsaj delno samostojno pot. Še preden je Cupra postala ločena zmanka, so paradnega konja, ki nosi to oznako – Leona – opremili s še več moči pod pokrovom motorja. Glede na oznako najbrž ne rabimo poudarjati, kolikšno je število konjičkov. 🙂
Ne bomo dolgovezili. O značilnostih Leona smo že na dolgo in široko pisali v testu klasične različice. Pri Cupri 300 nas seveda zanima VOŽNJA. 😉
Kako zmogljiv je avtomobil? Kako deluje DSG?
Seveda gre tudi v primeru Cupre 300 za dvolitrski turbobencinski štirivaljnik. 300 “konjskih moči” avtomobil do 100 km/h požene v 5,7 sekunde, končna hitrost pa je omejena na 250 km/h. Moči je več kot dovolj in ne vidimo posebnega razloga še za kakšno močnejšo Cupro, a je Seat v prodajne salone spravil tudi omejeno različico Cupra R, ki v različici z ročnim menjalnikom razvije celo 310 KM.
Motor ni bogve kako glasen, a svoje doda športni izpuh, ki pri določenem številu vrtljajev zelo prijetno “zabrbota”.
DSG menjalnik je preverjena roba. V primeru Leona Cupre gre za šeststopenjsko različico. Menjalnik je zelo hiter in prestavlja gladko ter natančno. V zakup moramo vzeti zgolj nekaj za ta menjalnik značilnega “cukanja” pri speljevanju.
Vozne lastnosti?
300 konjskih moči je precej visoka številka, sploh ko vzamemo v obzir, da je tovrsten avtomobil gnan zgolj na prednji par koles (štirikolesni pogon je rezerviran za karavansko izvedbo/ST). Iskanje trakcije bo (sploh, če avtomobil ne bo obut v res vrhunske, nove pnevmatike) dokaj resen zalogaj, če boste izklopili elektronska pomagala. Če bodo elektronski angeli varuhi ostali z vami, boste lahko priča celi “fešti” utripanja lučk na armaturi, težko pa vam bo avtomobil v tem stanju seveda ponudil prave dirkaške občutke. Kljub temu je vožnja Leona Cupre 300 na limitu vrhunska zabava. Delna zapora diferenciala poskrbi, da avtomobil natančno in silovito zagrize v zavoje. “Torque-steer” ni premočan. Zadek vozila je v zavojih ravno prav živahen.
Kako vznemiljiv je avto? “Fun factor”?
Morda ne tako zelo kot nekateri neposredni konkurenti, sploh Civic Type R, ali pa Focus RS. A za ceno tega dobite zelooo vsestransko uporaben avtomobil, ki ne domuje zgolj na dirkališčih, pač pa ga zlahka uporabljate tudi za vsakodnevne opravke. Za začetek, sedeži niso tako zelo dirkaški in plezanje vanje ne bo zahtevalo posebnega naprezanja. Tudi podvozje ni zelo trdo nastavljeno. Vizualno se Cupra ne odmika veliko od klasične različice Leona. Dirkaški detajli so dokaj konzervativni, a zelo lepo umeščeni in lično oblikovani. Če uspete brzdati svojo desno nogo in stopiti s stopalke za plin, tudi poraba goriva ne bo nebeško visoka. Na našem testnem krogu smo z zmerno vožnjo tako namerili 8,1 l/100 km. S tem se že da živeti … 🙂
Cena?
Cenovno je avtomobil razumno pozicioniran. Glede na svoj status na trgu, predvsem pa leta, je že prav, da v svojem segmentu ni najdražji. Osnovni model Leona Cupre je na voljo za slabih 33.000 evrov, naš (bogato založeni) testni primerek pa je imel ceno 38.908 evrov.
Čeprav se pot Seata bolj pomika proti SUV/crossover segmentu – prišli sta priljubljeni Ateca in Arona, v prihodu je tudi Tarraco – je Leonu še vedno potrebno priznati, da je bil tisti, ki je Seatov preskok v priljubljenosti pričel. Še vedno je stilski in kakovosten “hatchback”, ki ima trdno zasidrano mesto na našem trgu. Cupra je češnja na tej torti in že se veselimo novega modela, ki pride kmalu … 😉
*Bonus: Kakšna je primerjava s predhodnikom?
Na testu smo “združili moči” tudi s Tomažem, lastnikom preteklega modela Leona Cupre. Avtomobila smo postavili bok-ob-bok in ugotovili, da ta športni model dejansko zelo dobro sledi svoji skozi leta oblikovani filozofiji. V praksi nudi odličen “hibrid” med avtomobilom, ki ga bomo želeli zapoditi na track-day in avtomobilom, ki bo v šolo odpeljal naše najmlajše, kar Tomaž na dnevni ravni tudi počne. Novi model je v primerjavi s predhodnikom seveda korak naprej na vseh področjih, a tudi slednji je odlična izbira, ko iščete zelo zmogljiv “hot hatch” za relativno nizke vsote denarja … 🙂
Tomaž, če to bereš, pokliči za kavo! 😀
Ključni podatki testnega vozila: Seat Leon Cupra 300:
Cenik
Motor: 1.984 ccm, turbobencinski, štirivaljni
Moč: 221 kW/300 KM (5.500 rpm)
Navor: 380 Nm (1.800-5.500 rpm)Pogon: Dvokolesni, na prednji par
Menjalnik: Samodejni, dvosklopčni, šeststopenjski
Končna hitrost: 250 km/hČas pospeška 0-100 km/h: 5,7 s
Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 8,1 l/100 kmProstornina prtljažnika: 380 l
Teža: 1.322 kg
Medosna razdalja: 2.631 mm