C40 z dodatno oznako Recharge je kupejevskega izpeljanka že od prej poznanega modela XC40. Če je XC40 že nekaj časa na voljo tudi z motorji z notranjim izgorevanjem, pa so C40 pri Volvu namenili izključno električni pogon.

C40 je zgrajen na platformi CMA, kar velja tudi za model XC40 z motorjem z notranjim izgorevanjem. To pomeni, da to ni namensko izdelan električni avto, pač pa gre za konstrukcijski kompromis. Vendar moramo takoj priznati, da tokrat s tem dejstvom nismo imeli nikakršne težave.

C40 se od klasično gnanega XC40 na zunaj razlikuje po zaprti maski. Serijsko je opremljen z LED žarometi, opcijsko pa so na voljo tudi matrični. Naš testni avtomobil je slednje imel. Kot vselej jih tudi v tem primeru toplo priporočamo, saj voznika pri nočni vožnji močno razbremenijo, vidljivost pa je bistveno boljša.

Volvo je z modelom C40 ubral minimalistično pot – nekako zgledujoč po Tesli. Notranjost je tako zelo prečiščena z jasno zastavljenim konceptom in učinkovitimi pripomočki za voznika.

Pozdravljamo predvsem uvedbo Googlovega navigacijskega sistema, ki ga po vzpostavitvi internetne povezave lahko uporabljamo na brezhibno odzivnem vertikalnem zaslonu. Googlovi zemljevidi, ki jih verjetno poznate s pametnih telefonov, so ta hip najbolj natančni, ažurno posodobljeni in nudijo najboljše informacije v realnem času. S tem odpravimo dodatno preverjanje prometne situacije na mobilnem telefonu, če avtomobilskemu navigacijskemu sistemu ne zaupamo preveč.

C40 je tudi prvi Volvov model, v katerem v notranjosti ni več moč naročiti usnjenega oblazinjenja, sicer pa je potovanje z njim nadpovprečno udobno. Pomislekov za potnika na prednjih sedežih ni, zadaj pa kupejevsko spuščajoča streha seveda vzame nekaj prostorskega davka. Kljub prtljažniku s prostorsko radodarnostjo nad našimi pričakovanji si vseeno ne predstavljamo uporabe tega avtomobila za zahtevnejše družinske namene. Za dva uporabnika pa medtem predstavlja pravi luksuz.

Pogonsko ponudbo tvorita dve različici z enim alli dvema elektromotorjema. Tokrat smo preizkusili zmogljivejšo različico z oznako P8. Ta ima po en elektromotor na vsaki osi s skupno močjo 300 kW (408 KM) in posledično tudi pogon na vsa štiri kolesa.

Gre za nadpovprečno zmogljiv avtomobil, ki nudi zares silovite pospeške, za nameček pa se C40 za standarde sicer umirjene švedske znamke sorazmerno dinamično pelje tudi skozi zavoje. Zanimivo je, da je širina pnevmatik spredaj (235 mm) in zadaj (255 mm) različna, a to na vozne značilnosti nima posebnega vpliva.

Kljub športnim tehničnim podatkom pa značilno udobje Volvovih vozil ostaja. To dejstvo je po našem mnenju izjemno pomembno, saj je prav nadpovprečno udobje (mehkoba) v vožnji švedsko znamko najbolj ločilo od ostale premijske ponudbe.

Različica P8 ima tudi največjo razpoložljivo baterijo iz ponudbe. Ta ima uporabno (neto) kapaciteto 75 kWh in nam je tekom testa omogočala povprečno 400 kilometrov dosega z enim polnjenjem, kar pomeni povprečno porabo električne energije okoli 19 kWh na 100 prevoženih kilometrov.

Ti podatki za električni avtomobil tovrstne oblike (vemo, da križanci, četudi so kupejevski, niso najbolj aerodinamični), s tako velikimi in širokimi kolesi ter tako zajetne mase (v vsakem trenutku vozimo vsaj 2.250 kg) predstavljajo zelo ugoden rezultat. Seveda bo kot pri vseh električnih avtomobilih dobršen del uporabe paziti na slog vožnje, svoj delež pa prispevajo tudi temperature. Mi smo tekom testa vozili v ugodnem (blagem) poletnem vremenu, zato v zimskih temperaturah prej pričakujemo električni doseg okoli 300 kilometrov.

Baterijo lahko polnimo z največjo močjo 11 kW na izmeničnem toku in 150 kW na enosmernem.

Novost pri asistenčnih sistemih je sistem “emergency stop assist”, ki vozilo po več opozorilih varno samodejno zaustavi, če se voznik ne odzove. Pomembni asistenčni sistemi so tudi sistem opozarjanja na nalet drugega vozila, samodejno premikanje volana, če spregledamo vozilo v mrtvem kotu ter sistem za samodejno zaviranje ob primeru nevarnosti trka s prečnim prometom pri vožnji vzvratno.

Volvo je na področju asistenčnih sistemov eden najbolj naprednih proizvajalcev in enako v tem segmentu velja za model C40. Asistenčni sistemi kot so zadrževanje vozila na sredini voznega pasu in prilagodljivi tempomat zelo dobro delujejo, zato pa še toliko bolj ne razumemo odločitve proizvajalca, da C40 ne nameni kapacitivnega volana, ki bi zaznaval dotika naših dlani. Tako moramo za nemoteno delovanje asistenčnih sistemov vselej na določen časovni interval narediti droben premik volanskega obroča, kar je na ravninskih avtocestnih odsekih kar nekoliko nadležno, sploh pa s kapacitivnim volanom že razpolagajo številni nižje pozicionirani avtomobili na trgu.

Navkljub nekaj odločitvam, ki bi jih po našem mnenju veljalo sprejeti na drugačen način, pa nobena izmed slednjih ne bi smela odvrniti od končne izbire tega avtomobila. V svetu električnih vozil je danes po našem mnenju le malo tako močnih in dovršenih avtomobilskih paketov. Seveda C40 zahteva nekaj finančnega vložka, a tako je pri domala vseh električnih avtomobilih, le da tokrat večinoma vemo, čemu smo ga vložili. C40 je prestižen kupejevski SUV, ki postreže z vrhunsko zmogljivim pogonom, odlično kakovostjo materialov in obdelavo le-teh ter na koncu še s privlačnim oblikovnim slogom, ki je tekom našega testa naletel na izključno močno pozitivne odzive naključnih in nenaključnih opazovalcev.

Avtoportretove ocene (1 = slabo, 5 = odlično):

Počutje v potniški kabini: 5
Intuitivnost infozabavnih sistemov: 4
Prostornost: 4
Varčnost: 4
Delovanje in naprednost asistenčnih sistemov: 4
Zvočna zatesnitev: 4,5
Udobje pri vsakdanji vožnji: 4,5
Užitek pri dinamični vožnji: 4

Skupna ocena: 4,25

Zakaj kupiti: Zmogljiv in nadpovprečno učinkovit električni pogon v družbi privlačnega oblikovnega sloga

Je vaša izkušnja drugačna?

Zapišite svoje mnenje v komentar ali nam pišite na Avtoportretovih družbenih omrežjih. Se že veselimo debate. 😉👍

Volvo C40 P8 Recharge PRO AWD

  • Cena vstopnega modela po ceniku (brez dodatne opreme): 51.990 evrov
  • Cena testnega modela brez dodatne opreme in s popusti: 71.940 evrov
  • CENIK
  • Motor: 2x elektromotor (po eden na vsaki osi)
  • Pogon: štirikolesni
  • Največja moč: 300 kW (2×150 kW)/408 KM (2x 204 KM) | 4.350-13.900 vrt./min
  • Največji navor: 660 Nm (2x 330 Nm)
  • Baterija: litij-ionska
  • Nominalna kapaciteta baterije: 78 kWh
  • Uporabna kapaciteta baterije: 75 kWh
  • Največja moč polnjenja (DC): 151 kW
  • Največja moč polnjenja (AC): 11 kW
  • Poraba električne energije na testu (mešani cikel): 18,8 kWh/100 km
  • Električni doseg z enim polnjenjem (ob izmerjeni porabi): 399 km
  • Največja hitrost: 180 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 4,7 s
  • Koeficient zračnega upora: 0,319
  • Število sedežev: 5
  • Prostornina prtljažnika: 489-1.205 l
  • Prostornina prednjega prtljažnika: 31 l
  • Dolžina vozila: 4.440 mm
  • Širina vozila: 1.873-2.034 mm
  • Višina vozila: 1.591 mm
  • Medosna razdalja: 2.702 mm
  • Oddaljenost od tal: 171 mm
  • Obračalni krog: 11,4 (od robnika do robnika), 11,8 (od zidu do zidu)
  • Vstopni kot: 20,1°
  • Izstopni kot: 26,6°
  • Prestopni kot: 16,2°
  • Masa vozila: 2.185 kg
  • Maksimalna vlečna obremenitev: 1.800 kg (z zavoro), 750 kg (brez zavore)
  • Maksimalna obremenitev strehe: 75 kg

Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.

Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here