S Fordom KA+ … na morje!
Sam sicer nisem imel sreče, da bi to kdaj doživel (svoje otroštvo sem bolj ali manj preživel ob Golfu tretje generacije, ki je bil že “resen avto”), a večkrat sem bil priča zgodbam o “romantičnih” potovanjih, ko se je cela družina z vso pripadajočo prtljago stlačila v fička in odpeljala na dopust.
Danes, ko je vsak družinski karavan premahjen, si le stežka predstavljamo, da bi se do otoka Krka odpeljali s tako majhnim avtomobilčkom. A včasih se je živelo bolj potrpežljivo, predvsem pa bolj preprosto.
Prav takšen je Ford KA+. Preprost.
Malo pred odhodom na krajši zgodnjepoletni oddih v Istri sem se razveselil klica slovenskega uvoznika vozil Ford, ki mi je na novinarski preizkus ponudil svojega prenovljenega malčka. Ta je, mimogrede, drugi testni avtomobil v zgodovini našega novorojenega medija – po Kii Sportage, ki jo predstavljamo tukaj.
Nemudoma me je prešinila misel o odhodu na dopust s tem avtomobilom. Hočeš nočeš gre za najmanjšega predstavnika Fordove družine in takoj sem začel tuhtati, kako bom vanj stlačil vso nujno in malo manj nujno prtljago – kovčke, nahrbtnike, dve kitari, za povrh pa še napihljivega samoroga.
Ford Ka+ je v svoji biti podrejen učinkoviti in preprosti mobilnosti. Gre namreč za globalni model, nizkocenovnika, ki skuša ugajati manj zahtevnim kupcem po vsem svetu. Lahko bi rekli tudi, da gre za Fiesto za manj zahtevne.
Iz zgodovine: Ford Ka je bil prvič predstavljen 11. septembra 1996 kot najmanjša in najcenejša pridobitev za Fordovo modelno paleto. Ka (danes s plusom) še vedno uresničuje svoje poslanstvo, četudi je postal nekoliko večji in bolj odrasel. Velika razlika v primerjavi s prvo generacijo je na področju dizajna, saj je sodobni Ka precej manj poseben kot nekoč.
Zunanji videz vozila je danes podrejen predvsem funkcionalnosti. Vozilo je oblikovano tako, da za “najnižjo ceno” zagotavlja kar največ prostora. Kljub vsemu je Ka+ ličen in povsem simpatičen avtomobil. Še posebej dopadljiva je njegova osvežena maska (zdaj ima nekoliko več kroma), ki sovpada s trenutnimi Fordovimi smernicami.
Veliko pozornosti smo namenili prostoru na zadnji klopi (Ka+ sprejme 5 potnikov). Ka+ prinaša dobre novice, saj je prostora tako za noge kot glavo v izobilju – tudi za osebe višjih rasti. Kljub vsemu je tri odrasle potnike na zadnjo klop dokaj težko, vsekakor pa neudobno posesti. Za dva medtem ni problema. Tudi ko gremo na morje.
Ka+ je nenavadno razkošen z odlagalnimi mesti. Še posebej zanimivo je, da nudi zelo veliko število takih, ki zaradi svoje oblike velikodušno sprejmejo plastenke, kar je še posebej razveseljivo v poletni vročini na daljših poteh. Prtljažni prostor ima prostornino 270 litrov, kar za odhod na dopust na prvo žogo zveni precej premalo. A v praksi nismo zaznali kakšne posebne prostorske stiske, seveda pa smo v obzir vzeli danosti vozila takšne velikosti. Ko smo samoroga napihnili, smo ga pač privezali na streho. 🙂
Testni avto je bil dodobra založen z opremo, ki je zajemala domala vse kar potrebujemo za lagodno vsakdanjo uporabo, pa tudi za daljše poti. V vročih popoldnevih nas je razveselilo odlično delovanje zmogljive klimatske naprave, v sproščenem počitniškem vzdušju pa tudi zelo dober zvočni sistem.
Na našem testnem krogu smo izmerili porabo 5,8 litra, kar je za 1,2-litrski atmosferski trivaljnik (85 KM) zelo dobra številka, saj gre za mešano in relativno dinamično vožnjo, ki vsebuje tudi avtocesto. Če vzamemo zgolj “mestne” številke, so te v primerjavi s konkurenco še nekoliko boljše. No, za daljše poti (sploh ko je avto bolj naložen) bi bil morda boljša izbira 1,5-litrski dizel s 95 “konji”. Močnejših motorjev Ford za zdaj ne ponuja.
Ford KA+ torej nagrajuje tiste, ki si želite preprost in zanesljiv avtomobil za razmeroma nizko ceno. Ni najlepši, ne najsodobnejši ali najbolj razkošen, a je zlahka izjemno prijeten partner mladih tudi na daljših poteh. V mestni gneči pa tako ali tako “raztura”. Če želite nekoliko več imidža, pa ima Ford vselej pripravljeno Fiesto.
Ford KA+ Ti VCT
- Cenik
- Cena testnega vozila brez dodatne opreme: 11.640 evrov
- Cena testnega vozila z dodatno opremo: 15.590 evrov
- Motor: 1195 ccm, atmosferski, trivaljni
- Največja moč: 63 kW/85 KM (5500-6500 vrt./min)
- Največji navor: 107 Nm (4250 vrt./min)
- Pogon: dvokolesni, na prednji par
- Menjalnik: petstopenjski ročni
- Končna hitrost: 179 km/h
- Čas pospeška 0-100 km/h: 13,5 s
- Izmerjena poraba na testu pri mešanem ciklu: 5,8 l/100 km
- Izpust CO2: 114 g/km
- Prostornina prtljažnika: 270/1029 l
- Dolžina vozila: 394 cm
- Širina vozila: 170 cm
- Višina vozila: 152 cm
- Masa praznega vozila: 1066 kg
Vse rezultate meritev porabe goriva na Avtoportretovem testnem krogu lahko preverite TUKAJ.
Za vsa dodatna vprašanja o vozilu smo na voljo na Facebook profilu @Avtoportret.si ter Instagram profilih @Avtoportret.si in @LukaGregoric. Vabljeni tudi h komentiranju prispevka.