Prva generacija Fabie je nadaljevala zgodbo modelov Favorit in Felicia iz 90. let. Na to je nakazovalo tudi ime, saj so snovalci želeli, da ohranijo začetnico “F”.

Prva generacija je bila zgrajena na platformi PQ24 in je bila v primerjavi s predhodnimi modeli zasnovana povsem na novo.

“Dobili smo osnovne dimenzije in tehnične speficikacije, ki jih je narekovala platforma. Naša naloga je bila, da zasnujemo sodoben, a še vedno relativno konzervativen majhen avto,” se načrtovanja prve Fabie spominja Vaclav Capouch, ki je bil tedaj koordinator Škodine oblikovalske ekipe. Na koncu je ekipa zasnovala tri alternativne dizajne – poleg Capouchovega dizajna, sta svoja prispevala tudi Belgijec Luc Donckerwolke in Brazilec Raul Pires.

An early sketch by Václav Capouch
Ena prvih skic Vaclava Capoucha
A sketch of the first-generation FABIA by Luc Donckerwolke
Skica Luca Donckerwolkeja
A sketch by Raul Pires showing the FABIA’s future lines
Skica Raula Piresa

Vsi trije dizajni so predvidevali nekoliko bolj zaobljene linije od končne različice, med seboj pa so si bili po idejni zasnovi precej podobni.

Pri Škodi so želeli naprej razvijati vse tri vizije in pri tem spodbujati notranjo tekmovalnost. Oblikovalci so morali zasledovati tudi oblikovalski jezik Octavie, ki je luč sveta ugledala nekoliko prej.

A sketch of the rear of ŠKODA FABIA by Raul Pires
Skica zadka (Raul Pires)
A sketch of the grille and rear by Raul Pires
Skica prednjega in zadnjega dela (Raul Pires)
In Raul Pires’s initial design FABIA was much more rounded.
Piresov dizajn je bil na začetku precej bolj okrogel
One of the first visions of the ŠKODA FABIA by Raul Pires
Ena prvih Piresovih študij

Za zmagovalno različico, ki je šla v nadaljnji razvoj, je poskrbel oblikovalec Raul Pires, a oblika vozila je vedno delo večih oblikovalcev (posamezne dele – luči, kljuke, odbijače, platišča – so priskrbeli individualni oblikovalci).

V tem času so pri Škodi že razmišljali o nastopanju v svetovnem rally prvenstvu WRC, zato je morala dolžina vozila presegati štiri metre. Pri običajni različici temu ni bilo tako, zato so pri športni različici RS spremenili prednji odbijač in s tem avto nekoliko podaljšali.

Daniel Petr and his design of a WRC version of the FABIA
Za obliko WRC dirkalnika je poskrbel oblikovalec Daniel Petr
A sketch by Daniel Petr of a GTi version, not an RS
Športna različica je v zgodnji fazi še nosila oznako GTi
Daniel Petr made his sketch of a cabriolet version
Petr je narisal tudi Fabio kabrioleta, čeprav je vedel, da avto ne bo šel v proizvodnjo

Kasneje sta se kombilimuzini pridružili še limuzinska in karavanska razlčica. V koncernu so razmišljali tudi o Fabii z Volkswagnovo značko, ki bi bila na voljo zgolj na mehiškem trgu, a do realizacije ni prišlo.

Prva generacija Fabie je bila na voljo v treh karoserijskih različicah
Prva generacija Fabie
Notranjost prve generacije

Škoda je medtem začela z razkrivanjem četrte generacije:

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj