Opel je leta 1936 na trg poslal družini prijazen in cenovno dostopen kompakten avtomobil – Kadett. S svojo samonosilno jekleno karoserijo in majhno maso je bil pionirski. A ustanovitelj sodobnega kompaktnega razreda je bil dejansko Opel Kadett A iz leta 1962. Velik prtljažnik, dovolj prostora za štiri osebe, živahen motor in nizki stroški uporabe so bili ključ do uspeha. Pravi avtomobil za čas “nemškega gospodarskega čudeža”.

Opel je med letoma 1962 in 1965 izdelal skoraj 650.000 teh vozil. Po podatkih o registracijah vozil se po slovenskih cestah še danes vozi dobrih 400 tovrstnih legend, najstarejši Kadett pri nas pa sega v leto 1937.

Opel Kadett A: avto za čas nemškega gospodarskega čudeža

Po vojni je Opel prestrukturiral svojo paleto modelov. V letih gospodarskega čudeža je bilo veliko povpraševanje po praktičnih in cenovno dostopnih avtomobilih. Leta 1962 je Opel v Bochumu zgradil popolnoma nov proizvodni obrat, namenjen prav modelu Kadett A. Prvi povojni Kadett je s tekočega traku zapeljal oktobra 1962.

Novi Kadett je bil odličen primer lahke konstrukcije. Limuzina je tehtala le 670 kg, karavan, ki je sledil kmalu zatem, pa le 720 kg. Poleg tega je bil Kadett cenovno izjemno dostopen, v ceniku je bila takrat ob osnovnem modelu cena 5075 nemških mark (DM).

Inženirji so poskrbeli, da je bila proizvodnja čim bolj preprosta. Karoserijo je sestavljalo samo 12 glavnih delov; stranske plošče so bile izdelane iz enega samega kosa jeklene pločevine. Prednja os je bila s krmiljenjem združena v en sam montažni del – kar v tistem času še zdaleč ni bilo samoumevno. Nizki stroški vzdrževanja Kadetta A so bili tudi posledica njegove zasnove. Zaradi sklopov vzmetenja in krmiljenja, ki niso zahtevali vzdrževanja, avtomobil ni potreboval mazalnikov. Stroški servisa in rezervnih delov so bili nadvse natančno izračunani. Servisni pregled na 10.000 kilometrov je vključno z materialom je takrat stal le približno 30 nemških mark.

Eleganten, prilagodljiv, inovativen

Kadett je ponujal vse prednosti, zaradi katerih so bila vozila v šestdesetih letih prejšnjega stoletja zaželena: elegantno obliko, izjemno prilagodljivost, inovativne tehnologije in praktične lastnosti. Linija z okrasno letvijo pod stranskimi okni je bila nizka, velike steklene površine so zagotavljale dobro vidljivost. Notranji prostor je navdušil voznike, ki so prej vozili majhne avtomobile. Z avtom so lahko udobno potovale štiri osebe.

Poleg tega je bil pokrovček odprtine za dolivanje goriva na zunanji strani, kar je bila inovacija, ki bi jo v tistem času zaman iskali pri kakšnem drugem nemškem proizvajalcu. “V prtljažniku ne bo nikoli smrdelo po bencinu,” je pisalo v oglasu, pomežik pa je bil usmerjen proti Wolfsburgu. Prostoren prtljažnik je bil rezerviran izključno za prtljago. “Opel Kadett, na kratko: O.K.,” je zapisala Oplova oglaševalska ekipa.

Motor spredaj in pogon na zadnji kolesi: zabavna vožnja, nevtralno vodenje

S sodobnim, vodno hlajenim in spredaj nameščenim motorjem ter zadnjim pogonom je Kadett nudil še več prednosti. Štirivaljni motor s 993 kubičnimi centimetri je prvotno razvil moč 40 KM (29 kW) in je od leta 1963 poganjal tudi novi model Kadett Caravan. Živahen motor s kratkim hodom batov je navdušil s spontanim prenosom moči in prožnostjo ter Kadettu omogočil, da je dosegel največjo hitrost 120 km/h. 1,0-litrski motor S z 48 KM (35 kW), ki so ga prvič uporabili v novem kupeju leta 1963, je dosegel celo 130 km/h. “Kadett se v ovinkih in na slabem asfaltu nenavadno dobro drži svojega voznega pasu,” je pisalo v sodobnem prodajnem katalogu. Uravnotežena porazdelitev mase in nova zadnja os sta prispevali k nevtralnemu in varnemu vodenju.

Avto, prostoren kot minibus: prvi Caravan

Pomembna prednost Kadetta A je bila, da je bilo mogoče na isti platformi izdelati celotno družino modelov z limuzino, kupejem in karavanom. Na avtomobilskem salonu v Ženevi leta 1963, približno šest mesecev po premiernem prikazu limuzine, je Opel predstavil Kadett A Caravan, prvi nemški karavan kompaktnega razreda. Priljubljena dodatna oprema je bila otroška sedežna klop, obrnjena nazaj, ki je omogočala sedenje do šestim osebam. Opel je hitro postal vodilni na trgu v tem segmentu. Do sredine šestdesetih let je bil skoraj vsak drugi karavan v Nemčiji Oplov izdelek. Od takrat je bil avto kot kombi – ‘car-a-van’ – del vsake nove generacije Kadettov in Aster.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here