Na začetku dobe avtomobilizma je električni pogon uporabljalo kar nekaj proizvajalcev, a so ga kaj hitro opustili v prid naftnemu gorivu. Peugeot ga je začel preučevati že leta 1902 na dostavnih vozilih. Izdelanih je bilo nekaj primerkov, vendar so projekt ukinili.
Prvo električno vozilo znamke Peugeot iz leta 1941, se je imenovalo VLV (Véhicule Léger de Ville) oziroma lahko mestno vozilo. Med drugo svetovno vojno, ko je bilo treba zaradi racionalne rabe bencina poiskati alternativne vire energije, je bil Peugeot edini večji proizvajalec, ki je bil zainteresiran za tovrstni pogon. Model VLV so proizvajali v Parizu, od junija 1941 do februarja 1943 (377 primerkov).
Peugeot je v 70. in 80. letih prejšnjega stoletja združil moči z družbama Alsthom in EDF (Electricité de France) in električni pogon ponudil skupaj s prototipi Peugeot 104 (štirje kupeji in trije kombiji) in nato še za gospodarska vozila Peugeot J5 in J9. Leta 1983 je stekel nov program skupaj z modelom Peugeot 205, ki je bil plod sodelovanja skupine PSA in družbe SAFT (baterije). Peugeot 205 je najavljal začetek “serijskega programa Peugeot 106”. Ob tem so poskusili vpeljati edinstvene in celovite storitve: strankam omogočiti dostop do voznega parka električnih vozil Peugeot 106 prek samopostrežnega sistema. Tako je decembra 1993 stekla operacija “50 električnih vozil v La Rochelle”.
V letih od 1990 do 2010 je Peugeot predstavil nekaj električnih konceptnih vozil: ION (prvi takoimenovani koncept) leta 1994, TULIP in Touareg leta 1996, izvirni koncept BB1, predstavljen v Frankfurtu leta 2009 in koncept EX1 iz leta 2010, ki ima 6 mednarodnih hitrostnih rekordov, doseženih na dirkališču v Montlhéryju in na Kitajskem.
Na samem začetku 20. stoletja se je začel avtomobilizem soočati z velikimi spremembami. Prodajni izbor znamke Peugeot bo 50-odstotno elektrificiran v letu 2020, 100-odstotno pa do leta 2025.
Devet mesecev po začetku prodaje novega Peugeota e-208 so v razstavnih salonih znamke na voljo elektrificirani modeli e-208, e-2008, 508 HYBRID in 3008 HYBRID4 v izboru osebnih vozil; e-Expert, e-Traveller in v kratkem še e-Boxer v izboru gospodarskih vozil.
Peugeot VLV (1941)
Peugeot je leta 1941, sredi nemške okupacije in soočen s pomanjkanjem, predlagal edinstveno alternativo za takratni čas: VLV za Véhicule Léger de Ville oziroma “Lahko mestno vozilo” je bil majhen električni avtomobil. To je bilo prvo električno vozilo znamke Peugeot v izvedenki mini kabriolet z dvema ločenima sedežema. Varčno vozilo za mestno rabo je bilo namenjeno za zadovoljevanje zahtev po prevoznem sredstvu tistih, katerih vozilo je bilo zaseženo ali ki svojega vozila niso mogli voziti zaradi pomanjkanja racionaliziranega in zelo dragega goriva. VLV je bil zasnovan kot “motorno kolo” s širokim prednjim in ozkim zadnjim kolotekom s pogonom na električno energijo prek baterij, ki so bile nameščene v prednjem prtljažniku. Električni motor brez diferenciala je poganjal zadnji kolesi. Njegov doseg je bil med 70 in 80 km pri hitrosti največ 35 km/h. Uporabljali so ga večinoma poštni delavci ali zdravniki. Od leta 1941 do 1943 so v pariški tovarni La Garenne proizvedli 377 primerkov.
Peugeot 106 ELECTRIC (1993)
Peugeot je v juliju 1995 začel tržiti električna vozila za fizične osebe. Ponujal jim je model “106 ELECTRIC”. Pred tem komercialnim lansiranjem so opravili eksperiment, ki je bil izveden v sodelovanju z družbama EDF in Communauté de Villes de La Rochelle od konca leta 1993 do konca leta 1995. V tem času so fizične osebe, poklicni uporabniki in lokalna uprava preizkušali petindvajset vozil “106 ELECTRIC”. V letih od 1990 do 2003 so proizvedli 2.798.246 primerkov modela 106, med katerimi tudi 3542 električnih modelov od leta 1993 do 2003.
Peugeot Ion Concept (1994)
Peugeot Ion je bil javnosti predstavljen na avtomobilskem salonu v Parizu leta 1994. Raziskovalno vozilo, ki je bilo razvito in zasnovano izključno za mesto, je predstavljalo skupek prilagojenih in izvedljivih rešitev, zasnovanih tako, da najbolje ustrezajo pričakovanjem in zahtevam strank iz urbanega okolja. Vozniku in tudi potnikom je ponujalo raven udobja in opreme, ki je bila proti koncu 20. stoletja še vedno futuristična za avtomobile serijske proizvodnje. Vse funkcije so bile zasnovane in umeščene tako, da so omogočale enostavno bivanje: dvoje širokih vrat je odpiralo dostop do vseh štirih sedežev, funkcija za dostop s polnimi rokami, predvajalnik zgoščenk, prostoročni telefon, LCD zaslon in površine za otroške video igrice. Peugeot Ion Concept, ki je v dolžino meril 3,32 metra, v širino pa 1,60 metra, je poganjal električni motor na enosmerni tok z močjo 20 kW in napajanjem prek nikelj-kadmijevih baterij.
Peugeot TULIP (1996)
Vozilo za brezplačni, individualni in javni mestni promet ali TULIP (Transport Urbain Libre, Individuel et Public) je luč sveta ugledalo leta 1996 v želji po boljšem sobivanju mesta, avtomobila in okolja. Koncept TULIP je bil predstavljen skupaj z mrežo vozil za najem v mestu in za javno uporabo, centralno postajo za upravljanje, rezervacije, mobilno vzdrževanje in izdajo računov.
Peugeot Touareg (1996)
Na avtomobilskem salonu v Parizu leta 1996 so predstavili hibridno terensko vozilo, ki je imelo na hrbtišču zadnjih sedežev nameščene nikelj/kadmijeve hidridne baterije. Njegov električni motor je razvil 35,5 kW moči. Deloval je ob pomoči enovaljnega motorja v vlogi generatorja, ki je omogočal samodejno polnjenje baterij in zagotavljal 300 kilometrov dosega s 15 litri goriva.
Peugeot e-doll in Peugeot Bobslid (2000)
Leta 2000 je Peugeot na svojem razstavnem prostoru avtomobilskega salona v Parizu na ogled postavil štiri konceptne avtomobile s futurističnim dizajnom. Ustvarili so jih na temi “leta 2000” in “urbane mobilnosti”. Med temi štirimi koncepti, ki so jih poimenovali “City Toyz” sta imela dva električni pogon: e-doll in Bobslid.
Konceptno vozilo Peugeot e-doll za tri potnike sta poganjala dva električna motorja, povzeta neposredno iz električnega skuterja Peugeot Scoot’elec.
Peugeot Bobslid pa je bil koncept vozila na 100 % električni pogon s tremi sedeži (en sredinski in dva zadaj). Poganjalo ga je 40 električnih motorjev, razporejenih na štiri pogonska kolesa, namesto volana pa je imel “joystick”.
Peugeot BB1 (2009)
Na salonu v Frankfurtu leta 2009 je Peugeot predstavil koncept BB1. Vozilo na električni pogon, ki je na zgolj 2,5 metra dolžine lahko prepeljalo štiri osebe, je bilo ultra lahko (600 kg), s karoserijo iz karbonskih vlaken. Njegova litij-ionska baterija je že takrat omogočala približno 100 kilometrov dosega, kar je zadostovalo za uporabo v urbanem središču, vključno s storitvami za deljenjem avtomobilov.
Peugeot EX1 (2010)
Leta 2010 je znamka Peugeot za proslavitev svoje 200-letnice zasnovala 100 % električnega konceptnega roadsterja z dvema sedežema in futurističnim slogom. Koncept EX1 je od 0 do 100 km/h pospešil v zgolj 2,24 sekunde, najvišjo hitrost 260 km/h pa je razvil v 5,1 sekunde. Njegove zmogljivosti so bile rezultat natančne aerodinamike, ultra lahke zgradbe in dveh električnih motorjev, ki sta skupno razvila najvišjo moč 250 kW (340 KM), razporejeno po vseh štirih pogonskih kolesih. Zahvaljujoč peresno lahki zgradbi iz karbonskih vlaken je konceptno vozilo Peugeot EX1 na legendarnem dirkališču Montlhéry in tudi na Kitajskem podrlo šest svetovnih rekordov, ki jih je odobrila Mednarodna avtomobilistična zveza.
Peugeot e-2008 (2019)
Novi SUV Peugeot e-2008 je svetovno premiero doživel na avtomobilskem salonu v Cantonu leta 2019. Omogoča 320 kilometrov dosega (po preizkusnem postopku WLTP), 100 kW (136 KM) in 260 Nm navora.
Več teh legendarnih vozil je razstavljenih v muzeju Musée de l’Aventure Peugeot v Sochauxju. Na ogled bodo do 31. januarja 2021. Tam boste tudi izvedeli, da si je Peugeot že leta 1917 zamislil hibridni pogon za električne kombije, katerih karoserijo je zasnovalo podjetje Janoir leta 1926 in tudi za prototipe, ki so bili zasnovani na modelu 202 leta 1940, a ti projekti žal nikoli niso doživeli preboja na trg.