Nissan je predstavil četrto generacijo modela X-Trail. Po vsem svetu so doslej prodali skoraj sedem milijonov primerkov, kar ga uvršča med najbolj priljubljene družinske avtomobile na svetu.
Nissan je za novo iteracijo X-Traila črpal iz zasnove vseh treh dosedanjih generacij: mišičasta oblika, prilagodljiva uporabnost in zmožnosti štirikolesnega pogona. Novi X-Trail bo na voljo v dveh različicah – s petimi in s sedmimi sedeži.
Pogonski sistem e-power
X-Trail bo drugi model Nissanove ponudbe v Evropi, ki bo opremljen s pogonskim sistemom e‑power. Ta je bil prvikrat uveden leta 2017 na Japonskem v modelu Note.
E-power je sestavljen iz baterije in pogonskega sklopa, ki je kombinacija bencinskega motorja s prilagodljivim kompresijskim razmerjem, električnega generatorja, inverterja in sprednjega elektromotorja z močjo 150 kW. Kolesa žene le elektromotor.
Za izpolnitev večjih zahtev evropskih kupcev je e-power za X-Traila izboljšan. Različica za japonskega Nota je imela 1,2-litrski bencinski motor, ki je polnil baterijo, skupna moč pa je znašala 80 kW (106 KM). Za Evropo je sistem nadgrajen z 1,5-litrskim bencinskim motorjem s prilagodljivim kompresijskim razmerjem in turbo polnilnikom, njegova skupna moč pa znaša 150 kW (204 KM).
Posebnost sistema e-power je ta, da bencinski motor služi samo za generiranje električne energije, kolesa pa poganja izključno elektromotor. To po trditvah Nissana pomeni, da bencinski motor lahko vedno obratuje v optimalnem območju, kar zagotavlja bolj učinkovit izkoristek goriva in manjšo porabo v mestnem okolju.
Medtem ko bo različica X-Traila s sistemom e-power po napovedih predstavljala večino povpraševanja po modelu, bo ta na voljo tudi z 1,5-litrskim motorjem s turbo polnilnikom in prilagodljivim kompresijskim razmerjem, ki poganja kolesa na tradicionalen način. Ima moč 120 kW (163 KM) in 300 Nm navora, na voljo bo le v konfiguraciji z dvokolesnim pogonom, moč na kolesa pa se bo prenašala prek stopnjevanega brezstopenjskega menjalnika Xtronic.
Med upočasnjevanjem se z zajemom in pretvorbo energije ta shranjuje v litij-ionski bateriji. Tako shranjena energija se nato uporablja za napajanje sistemov avtomobila, ko je motor ustavljen, na primer med čakanjem pred semaforjem. Poleg tega lahko med pospeševanjem zagotovi povečanje navora za približno 6 Nm.
Pogonski sistem e-4orce
V novem X-Trailu je v Evropi uveden nov sistem štirikolesnega pogona, ki je zasnovan za delovanje z Nissanovimi elektrificiranimi pogonskimi sklopi. Črka »e« v imenu pomeni, da gre za Nissanov sistem, ki ima pogon izključno z elektromotorjem. Ta sistem bo uveden tudi v električnem križancu Ariya.
Zmogljiv sistem z dvema elektromotorjema ima skupno moč 157 kW (213 KM), zahvaljujoč 94-kilovatnemu elektromotorju zadaj, ki omogoča pospeševanje v sedmih sekundah z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro. Podajanje navora zadaj je po trditvah Nissana kar 10.000-krat hitrejše kot pri mehanskem sistemu štirikolesnega pogona.
Poleg razporejanja navora na prednji in zadnji kolesi ima sistem neodvisno upravljanje zavor za vsakega od štirih koles.
Notranjost
Raziskave odzivov in mnenj kupcev so jasno pokazale, da le-ti dajejo prednost enostavno uporabnim osnovnim funkcijam, zato ima X-Trail klasične gumbe za upravljanje ogrevanja in klimatske naprave, prav tako pa tudi gumbe za upravljanje funkcij osrednjega zaslona, kot sta zvok in navigacija.
Po zaslugi konstrukcijske osnove CMF-C je novi X-Ttrail na voljo tudi s tretjo vrsto sedežev v prtljažniku. Posamezna sedeža, ki se pogrezneta v pod, sta zasnovana za do 160 centimetrov visoke potnike.
Ko zadnja sedeža nista v uporabi, skupna prostornina prtljažnika naraste na 585 litrov (povečanje za 20 litrov).
Izboljšan sistem pomagal za vožnjo ProPILOT
Posodobljen sistem v novem Nissanu X-Trailu lahko zdaj prilagaja hitrost avtomobila glede na dodatne zunanje okoliščine: ko avto na avtocesti zapelje v območje s strožjo omejitvijo hitrosti, je sistem zmožen prebrati prometne znake in upoštevati podatke navigacijske naprave o omejitvi hitrosti na kar avto upočasni na ustrezno hitrost. Sistem lahko podatke iz navigacijske naprave uporabi tudi za prilagoditev hitrosti med približevanjem ovinkom na avtocesti, ki imajo manjši polmer.
Poleg tega lahko sistem ProPILOT z Navi-link zdaj komunicira z X-Trailovimi radarji za mrtvi kot in glede na podatke pomaga s korekcijskim posegom na volanu, da prepreči zamenjavo voznega pasu, če je v območju mrtvega kota drugo vozilo.
Zahvaljujoč novi nadgradnji obstoječega opozorilnega sistema za zaznavanje premikajočih se predmetov (Moving Object Detection alert), ta zavira vse do zaustavitve avtomobila, če je pred njim zaznan premikajoči se predmet. In če med vzvratno vožnjo zazna premikajoče se vozilo ali mirujoči predmet, avtomobil zaustavi.
Še ena posebnost nabora tehnologij za varnost v novem X-Trailu je nova varnostna blazina med prednjima sedežema, ki se sproži v primeru bočnega trka in prepreči medsebojni stik potnikov na prednjih sedežih.