Skoraj nobena druga znamka ne predstavlja osebne svobode in individualnosti tako kot Porsche. Prve želje strank so se pojavile v petdesetih letih prejšnjega stoletja in postavile temelje današnjemu oddelku Sonderwunsch in Porsche Exclusive Manufaktur.
Od samega začetka je Ferry Porsche svoje športne avtomobile povezoval z vizijo uresničevanja sanj. Danes bolj kot kadarkoli prej obstaja zelo majhna verjetnost, da bosta iz tovarne zapeljala dva povsem enaka Porscheja. A trend prilagajanja se je začel precej neopazno. Na primer: zadnji brisalec za model 356 A Coupé, ki ga je leta 1955 naročil industrialec Alfried Krupp von Bohlen und Halbach, izdelal pa ga je servisni oddelek glavne tovarne v Stuttgartu-Zuffenhausnu.
Kar se nam danes zdi samoumevno, je bilo v tistem času prava eksotika – denimo avtoradio, ki je veljal za prestižen dodatek. Prvi avtomobilski telefoni so bili prava redkost in jih je običajno naročala državna uprava. Tovarna se je na vedno večje povpraševanje po individualizaciji odzvala s širitvijo nabora dodatne opreme, ki je vključevala naslonljive sedeže, ročaje za oprijem, merilnike vrtljajev in prtljažne nosilce.

1962: Zadnji brisalec na modelu 356 B Carrera 2
Industrialec Alfried Krupp von Bohlen und Halbach se ni bil pripravljen odpovedati tej posebni želji, ki je bila takrat prava redkost. Njegov 356 A Coupé iz leta 1955 je bil že opremljen z zadnjim brisalcem, posebej izdelanim zanj. A pri modelu 356 B Carrera 2 iz leta 1962 se je izpolnitev te želje izkazala za izjemno zahtevno, saj je imelo vozilo večje zadnje steklo kot njegov predhodnik. V steklo je bilo treba izvrtati luknjo, da bi naredili prostor za brisalec in njegov motor. Po več počenih steklih med vgradnjo je mehanik Porscheja končno uspel in lahko razglasil uspešno izvedbo.

1968: Reli model 911 2.0
Leta 1968 je bil ta model 911 predelan za preizkušnjo London–Sydney, ki je zajemala več kot 16.000 kilometrov poti skozi Evropo, Bližnji vzhod, Azijo in Avstralijo. Izpuh je bil podaljšan do višine strehe, da bi omogočil prečkanje rek, medtem ko je spektakularen cevasti okvir na zunanjosti nudil zaščito pri prevračanju in trkih z divjimi živalmi. Podpora dirkačem pri različnih projektih – tudi zelo nenavadnih – je bila ena izmed številnih razlogov za ustanovitev oddelka za zasebno dirkanje leta 1973.




1975: Cestna različica modela 917 “Kurzheck”
Predelava modela 917 s kratkim zadkom (“Kurzheck”) za vožnjo po javnih cestah je bila edinstven izziv. Naročilo je prišlo od italijanskega proizvajalca žganih pijač grofa Gregoria Rossija di Montelere, dolgoletnega glavnega sponzorja Porschejevega motošporta. Dirkalnik je bil opremljen z zunanjimi ogledali, smerniki in zadnjim dušilcem zvoka ter je bil končno homologiran v ameriški zvezni državi Alabama, kar je omogočilo tudi registracijo v grofovi izbrani domovini – Franciji. Drugi primerek modela “917 Street” je bil predstavljen nemški stranki leta 1977.
1983: 935 “Street”
Skoraj noben drug unikat, ki ga je ustvaril oddelek Porsche Sonderwunsch, ni tako ujel duha časa kot predelava modela 911 Turbo v dirkalnik 935 za savdskega poslovneža Mansourja Ojjeha, ki je naročil tudi obsežen projekt motorja za Formulo 1 (TAG turbo, ki ga je proizvajal Porsche). Z izbočeno karoserijo (Flachbau), usnjeno notranjostjo v barvi Creme Caramel, lakiranjem v odtenku Candy Apple in lesenimi oblogami je model 935 “Street” postal simbol osemdesetih let.

1989: 959
Majhna serija sedmih vozil Porsche 959, izdelanih za člana katarske vladarske družine, ostaja edinstvena še danes. V sodelovanju z oblikovalci Porscheja iz Weissacha je bil razvit poseben barvni koncept s črtami. Po meri izbrane barve, kot so Sahara Beige, Royal Blue in Silk Green, so bile usklajene z notranjostjo iz bivoljega usnja z vzorcem črt. Izpušna cev, prevlečena s 24-karatnim zlatom, je bila še ena prefinjena želja stranke. Namesto klasičnega Porschejevega grba pokrov motorja, pokrov pesta in notranjost krasijo pozlačeni družinski grbi novega lastnika.


1997: 911 GT2 (993) Coppa Florio
Že sam po sebi je 911 GT2 generacije 993, s skupno proizvedenimi le 193 primerki, prava redkost. A ta poseben GT2, prilagojen po naročilu stranke, je edinstven – deloma zato, ker je edini v svetlo modrem odtenku Coppa Florio (koda 360). Enako barvo imajo tudi robovi platišč Speedline, notranjost pa je dosledno oblečena v usnje. Celotna kabina in voznikov prostor sta oblečena v posebno usnje v barvi Can Can Red – od rozetke za kontaktno ključavnico, stikala za luči, radia, vzvratnega ogledala pa vse do okroglih merilnikov.

2004: 911 Turbo Cabriolet (996)
Pobuda »najbolj osebni avtomobil«, uvedena leta 2004, je imela namen globalno promovirati možnosti prilagajanja vozil pri Porscheju. Eden najbolj spektakularnih primerov je bil 911 Turbo Cabriolet (996), ki je bil sanjski avtomobil švicarskega oblikovalca pohištva in arhitekta Carla Rampazzija – z enakim oranžnim odtenkom tako na zunanjosti kot v notranjosti. Navdih za barvo je bil porcelanast krožnik, kar pravzaprav ni bilo nič nenavadnega, saj so svetovalci Porsche Exclusive v preteklosti kot referenco že prejeli tudi pobarvan kuhinjski element. Do danes pri izbiri barve za stranke velja eno pravilo – meja je le nebo.

2014: Panamera Exclusive Series
Exclusive Manufaktur je nadgradil majhno serijo 100 vozil, temelječih na modelu Panamera Turbo S, predstavljenem na Losangeleskem avtomobilskem salonu leta 2014. Porsche je prvič ponudil dvobarvno prelivno lakiranje, pri čemer je bila spodaj pod kljukami vrat uporabljena barva Deep Black Metallic, ki je kontrastirala s Chestnut Brown Metallic, ki se proti zadku vozila potemni. Vsako vozilo je bilo ročno lakirano, da bi dosegli harmon
ičen preliv barv. Sedeži in druge notranje površine so bili oblazinjeni z italijanskim usnjem Poltrona Frau v barvi Agatha Chestnut Brown. Prvič je bil predstavljen tudi sistem Rear Seat Entertainment System Plus z vgrajeno kamero in DVD-predvajalnikom.

1999–2022: 911 Sport Classic in Classic Club Coupé
Z majhno serijo modelov 911 Sport Classic (992, desno), omejeno na 1.250 vozil, je Porsche Exclusive Manufaktur predstavil drugo izmed štirih zbirateljskih različic iz serije Heritage Design Edition. V tem 911 so znani oblikovalski elementi, barve in materiali iz šestdesetih in začetka sedemdesetih let prejšnjega stoletja dobili sodobno interpretacijo. Izvirni 911 in model 911 Carrera RS 2.7 (1972) sta bila vizualna navdih za različico iz leta 2022, podobno kot za njenega neposrednega predhodnika, 911 Sport Classic, ki temelji na tipu 997 (na sredini slike) in je bil predstavljen leta 2009 v omejeni seriji 250 vozil. Model 911 Classic Club Coupé, edinstven primerek na osnovi generacije 996 in del obnovljenega programa Sonderwunsch, je bil izdelan po naročilu Porsche Cluba Amerike in prodan na dražbi. Skupne značilnosti tovarniškega unikatnega modela in dveh Sport Classic vozil so dvojni oboki strehe, fiksni zadnji spojler v stilu “ducktail” ter dvojne črte, ki se raztezajo čez pokrov motorja, streho in zadnji spojler.

2023: “Ding Yi” Taycan Turbo S
Še eno izjemno in navdihujoče vozilo je nastalo v okviru programa Sonderwunsch v sodelovanju s kitajskim umetnikom Ding Yijem. Navdih za oblikovanje je bila njegova slika Appearance of Crosses 2022-2, katere deli krasijo karoserijo in notranjost avtomobila. Postopek nanašanja je bil zelo zahteven in je zahteval natančne tehnike maskiranja ter inovativne postopke barvanja in tiskanja. Z osnovno globoko modro barvo in vključitvijo umetniških elementov ta športni sedan združuje estetiko in tehnologijo. Ding Yi, priznani predstavnik abstraktne sodobne umetnosti, bi Taycan Turbo S rad uporabljal tudi v Šanghaju, mestu, ki mu pravi dom.

2024: “Boo” 928 S
Za pevca in avtorja pesmi Álvara Solerja je oddelek Sonderwunsch izpopolnil model 928 S, izdelan leta 1981. Notranjost prevladuje usnje v barvi pampa brown, zunanjost pa sije v prilagojeni barvi Soler Yellow Metallic. Zvočni sistem so v sodelovanju z inženirji iz Porschevega razvojnega centra v Weissachu razvili tako, da je popolnoma prilagojen Solerjevemu položaju sedeža in njegovemu okusu – za 360-stopinjski zvočni užitek. Po dokončanju unikatnega primerka je ekipa Sonderwunsch glasbenika presenetila s prav posebnim darilom: kitaro, pobarvano v barvo avtomobila, skupaj z usklajenim kovčkom, oblečenim v enako usnje kot notranjost vozila.