Po štirih letih bo Slovenija znova imela predstavnike na tekmovanju Six Days Enduro, ki bo letos potekal v Bergamu in njegovi okolici. V Italijo se je odpravila slovenska mladinska reprezentanca v postavi Gal Hauptman, Nik Podobnik in Nace Jelenc, fante pa bo vodil, jih usmerjal in jim skušal čim bolj pomagati v okviru dovoljenega in pravil Toni Podobnik. Mlade slovenske voznike čaka izjemno napornih in težkih šest dni dirkanja po različnih trasah, ki bodo od njih terjale maksimalno zbranost in vožnjo brez večjih napak, sicer se jim lahko hitro pripeti kakšna nepričakovana težava, ki potem nemalokrat vodi v odstop.
“Pred nami je Pokal narodov v enduru, za kar med enduro vozniki velja tekmovanje Six Days. Želim si, da pridemo do konca in da ne bomo imeli kakšnih okvar ali padcev, seveda pa ciljamo tudi po dobrih rezultatih. S fanti smo dobro pripravljeni. Marsikaj bo odvisno od razmer za tekmovanje. Napovedane so tudi visoke temperature ozračja, kar pomeni, da zna biti zelo pestro,” je povedal Hauptman, sicer najizkušenejši med slovensko trojico, ki bo letos dopolnil 21 let.

Najmlajši, 17-letni Jelenc, ima podobne želje kot Hauptman.
“Želja je, da nam vsem zdržijo motorji brez okvar, pa da ne bomo udeleženi v brezvezne padce in da ne bo poškodb. Če se bomo dobro peljali, potem tudi dober rezultat ne bi smel izostati. Pričakujem zelo suhe proge, kar pomeni, da se bo zagotovo precej kadil prah, ker so tam že nekaj časa visoke temperature. Vroče nam bo,” je pred dirko na enem od zadnjih treningov z nasmehom na obrazu pripovedoval Jelenc, ki ima tako kot Hauptman in Podobnik letos za seboj že tri odpeljane dirke evropskega prvenstva v enduru.

“Pripravljali smo se tudi skozi evropske dirke. Na začetku sezone smo imeli dve na Portugalskem in potem še eno na Madžarskem, kjer so bile razmere dokaj podobne tistim, kakršne pričakujemo zdaj, saj je bilo zelo vroče in suho. Glavni cilj nas vseh je, da pridemo v cilj ob koncu tekmovanja, saj je to ena najtežjih dirk in priti do konca je uspeh. Želim si tudi, da ne bi imeli okvar ali poškodb. Ne bo lahko, saj bo po progah vozilo ogromno število voznikov, zato bodo speciali verjetno proti koncu tekmovanja močno zdelani in uničeni, kar pomeni, da bo zelo naporno,” pa je svoje misli pred odhodom na prizorišče v Italijo z nami delil 20-letni Podobnik.

Tekmovanje Six Days Enduro 2025 se bo začelo v nedeljo, 24. avgusta, končalo pa v petek, 29. avgusta, ko bodo v Bergamu tudi slovesno razglasili najboljše v posameznih kategorijah s podelitvijo priznanj, nagrad in pokalov.
Na mivki v Arnhemu
Slovenski dvojec Tim Gajser in Jan Pancar v elitnem motokros razredu MXGP čaka nov zahteven preizkus. Po dirki v Uddevalli, kjer je bil Pancar na koncu uvrščen pred Gajserja, ki se je po poškodbi rame vrnil na motokros steze, bosta oba voznika tudi na VN Nizozemske verjetno v igri za visoka mesta. Gajserju se nekoliko pozna, da je bil dolgo časa odsoten z motokros terenov, vendar je kljub temu še vedno mojster obvladovanja motorja na tekmah, na katerih je poleg sebe potrebno kontrolirati tudi tekmece, progo in hitro spreminjajoče razmere na stezi. Ker bo podlaga na progi Motorportpark Gelderland Midden mehka mivka, bodo razmere na stezi zopet sila spremenljive in bo spet potrebno paziti, kje izbirati linije za hitro vožnjo in prehitevanje.

Pancarju mehka podlaga ni pri srcu, vendar je letos v Lommlu že dokazal, da se zna na mivki peljati izvrstno, saj je v drugi vožnji za številne poznavalce najtežje dirke v sezoni v cilj pripeljal na 6. mestu. Štiri dirke pred koncem sezone ima Pancar le deset točk manj od lanskoletnega izkupička, ko je zbral 287 točk, in če ne bo kakšne smole, bo že pred potjo proti vzhodu na zadnje tri dirke svetovnega prvenstva, to vsoto gladko presegel.

V razredu MX2 bo na štartni rampi znova tudi Jaka Peklaj. Na Švedskem pretekli konec tedna si je privozil prvi dve točki v tej sezoni, kar za 18-letnega voznika, ki je član AMD Šentvid pri Stični, zagotovo pomeni dodatno vzpodbudo, da tudi na Nizozemskem iz sebe in motorja iztisne čim več ter se v ostri in neizprosni konkurenci tekmecev vnovič približa dvajseterici, ki prinaša točke za skupni seštevek svetovnega prvenstva.
Prva vožnja dirke za VN Nizozemske v Arnhemu v razredu MXGP bo v nedeljo, 24. avgusta 2025, ob 14.15, druga pa se bo začela ob 17.10. Vožnji v razredu MX2 bosta uro pred vožnjama v elitnem razredu MXGP. Vožnji v razredu MX2 bosta na sporedu uro prej.
Dvojni program na Vranskem
Mini cestno hitrostne motocikliste v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem čaka četrta dirka sezone za točke državnega prvenstva. Preizkušnjo bodo organizirali prizadevni člani AMD Domžale, ki se nadejajo številčne udeležbe voznic in voznikov, ki se potegujejo za čim več točk in čim boljša mesta v sedmih kategorijah za državno prvenstvo v letu 2025. Prav vseh si še nihče ni nabral tolikšne prednosti, da bi lahko povsem lagodno prišel na dirko in računal, da se mu bo vse izteklo, kot si želi v lovu na naslov državnega prvaka. Zelo zanimivo bo najbrž v razredu minimoto open, v katerem bo prvič po naslovu evropskega podprvaka na domačih tleh vozil Kai Zupan Vehabović (ŠD Oktani). Tudi v razredu miniGP 10 se bo moral Matija Kodarin (GAS Vrtejba) verjetno pošteno potruditi, če bo želel zadržati vodstvo pred zadnjima dvema dirkama, saj bo Maroko Cvetko (ŠD Oktani) zagotovo sila motiviran. Največ voznic in voznikov gre pričakovati v razredu supermoto, v katerem bo s “tarčo” na hrbtu vozil Nejo Habjan (GAS Vrtejba). Tudi v preostalih razredih bo zanesljivo napeto in zanimivo in morda bi se lahko razmerja moči znala po dolgem poletnem premoru nekoliko spremeniti.
Tekmovanje se bo v nedeljo, 24. avgusta, začelo s prvimi treningi ob 8 uri in 30 minut, prva vožnja za točke državnega prvenstva pa je predvidena ob 13 uri in 30 minut. Če ne bo zapletov med vožnjami, gre pričakovati, da se bo dirka končala okrog 18. ure s slovesno podelitvijo priznanj in nagrad za najboljše v posameznih kategorijah.
Medtem, ko bodo mini cestno hitrostni motociklisti na Vranskem drveli po asfaltni stezi, pa se bodo v neposredni bližini AMZS Centra varne vožnje na četrti preizkušnji sezone pomerili tudi voznice in vozniki triala. Tudi tu bo organizacija v rokah članov AMD Domžale, ki načrtujejo pet sekcij, s katerimi bo potrebno opraviti v štirih krogih v časovnem oknu štirih ur, da bodo rezultati šteli za končno razvrstitev. Veliko oči bo najbrž uprtih v ta hip najboljšega trial voznika med Slovenci Lovra Setnikarja.

Mladi član AMD Lukovica se je zelo izkazal na zadnjih dveh tekmah evropskega pokala, ki sta bili na Švedskem in na Češkem. V mladinski konkurenci med evropskimi vrstniki pred zadnjo dirko sezone zaseda izvrstno 4. mesto. Marsikdo se lahko od 13-letnika veliko nauči že samo z gledanjem in opazovanjem, kako se loteva posameznih sekcij oziroma ovir, zato ga bo sila zanimivo videti na delu na domači preizkušnji, v kateri bo vozil v nazahtevnejši kategoriji T1.
Začetek četrte dirke državnega prvenstva Slovenije v trialu je v nedeljo, 24. avgusta, predviden ob 10. uri, voznice in vozniki pa morajo nato do 14. ure opraviti z vsemi petimi sekcijami v štirih krogih. Po koncu tekmovanja bo po kratkem premoru tudi slovesna razglasitev rezultatov ter podelitev pokalov in nagrad najboljšim.













































