Pester tretji septembrski konec tedna bo v soboto, 20. septembra, v Krškem zaznamovala zadnja finalna dirka evropskega prvenstva parov v speedwayu za mlade voznike od 12 do 16 let na 250 kubičnih motorjih. Slovenijo bosta znova zastopala Sven Cerjak in Gregor Zorko, za taktiko pa bo skrbel vodja slovenske reprezentance Gregor Arnšek. Slovenija je na prvih dveh preizkušnjah, ki sta bili konec junija v Gdansku na Poljskem in sredi avgusta v Slangerupu na Danskem, osvojila tretje oziroma četrto mesto in skupno zaseda četrto mesto. Vendar je drugo mesto v skupnem seštevku še vedno dosegljivo. Prvi Poljaki so bržčas nedosegljivi, Nemci in Danci, ki zasedajo trenutno drugo oziroma tretje mesto, pa so še vedno realno ulovljivi in jih je moč ob izvrstnih vožnjah pred domačim občinstvom na stezi na stadionu Matije Gubca, ki jo Cerjak in Zorko zelo dobro poznata, tudi prehiteti. Slovenski dvojec bo vozil v skupini A, v kateri bodo ob Sloveniji tekmovali še Češka, Poljska, Estonija in francosko-slovaški par. V skupini B bodo dirkali pari iz Danske, Nemčije, Velike Britanije, Švedske in Ukrajine.

Kompletna slovenska reprezentanca, ki jo vodi Gregor Arnšek (v sredini), pozna domačo progo v Krškem kot lastni žep.

Na stadionu Matije Gubca bodo v soboto, 20. septembra, v vlogi organizatorja člani AMD Krško. Uradni trening bo ob 16. uri, prva vožnja pa je predvidena ob 19.15. Po koncu tekmovanja bo sledila še slovesna razglasitev rezultatov in podelitev pokalov najboljšim reprezentancam.

Dvojni spored v Mačkovcih

Motokros steza v Mačkovcih bo prihajajoči konec tedna gostila kar dve preizkušnji Elf državnega prvenstva Slovenije v motokrosu. Po odpovedih dirk na radizelski progi in dveh preizkušenj, ki sta bili načrtovani na progi v Škednju, so vozniki po dolgem premoru zagotovo lačni in željni dirkanja ter dokazovanja. Na tej progi je letos sicer že potekala dirka. Maja so se člani AMD Štefan Kovač, ki bodo tudi tokrat v vlogi organizatorja, potrudili in dobro pripravili progo, na kateri lahko tudi tokrat pričakujemo ostre boje za čim boljša mesta in čim več točk za skupni seštevek v posameznih kategorijah.

V nobeni po polovici odpeljanih dirk ni še nič odločenega. Marsikdo lahko z dobrimi vožnjami nadoknadi zaostanek za vozniki, ki so trenutno v skupnem seštevku na mestih, ki prinašajo pokale na koncu sezone. Zato bosta obe preizkušnji lepa priložnost, da se razlika zmanjša ali celo morda izniči. Favoriti se bodo vsekakor morali potruditi, če bodo želeli obdržati prednost pred zasledovalci oziroma jo celo povečati.

Oba dneva bo na progi pestro že od 8. ure, prve vožnje za točke pa so po urniku oba dneva predvidene ob 10. uri in 50 minut. Približno pol ure po koncu zadnje vožnje bo sledila slovesna podelitev priznanj in nagrad za najboljše v posameznih kategorijah. Če ne bo zapletov, bo to okrog 18. ure.

V soboto, 20. septembra, bo po koncu slovesne razglasitve rezultatov od 18.30 do 22.30 na prizorišču vse prisotne zabavala priznana lokalna rock skupina Sončna uprava. Organizatorji se trudijo, da bi vsem iz okoliških vasi na krožni poti z brezplačnimi avtobusnimi prevozi omogočili prihod na progo in nato po koncu prireditve nazaj domov, zato spremljajte objave AMD Štefan Kovač na njihovih komunikacijskih platformah za podrobne informacije v zvezi s tem.

Po 24 letih spet v Avstraliji

Karavana svetovnega prvenstva v motokrosu bo v nedeljo, 21. septembra, vozila zadnjo dirko v tem tekmovanju v letošnji sezoni. To bo dirka za Veliko nagrado Avstralije v Darwinu. Preizkušnja za točke svetovnega prvenstva v motokrosu se tako po 24 letih vrača na avstralska tla, na katerih bosta tudi tokrat slovenske barve zastopala Tim Gajser in Jan Pancar. Gajser se je na dirki na Kitajskem znova povzpel na oder za zmagovalce, prvič po 13. aprilu, ko je slavil zmago v Pietramurati na Veliki nagradi Trentina. Osvojil je drugo mesto in bil v vseh vožnjah tesno za petami zmagovalcu Jeffreyu Herlingsu ter potrdil, da se vrača v formo, s katero nas je navduševal v začetku sezone in pred neprijetno poškodbo rame, ki ga je oddaljila od lova na nov naslov svetovnega prvaka. Pancar se je prav tako dobro odrezal na umetni progi v Šanghaju, čeprav ni bil optimalno pripravljen, saj mu je prehlad malce načel zdravje, svoje pa so dodali še  časovna razlika ter zelo zahtevni vremenski pogoji za vožnjo pri temperaturah krepko čez 30 stopinj Celzija in z visoko vlažnostjo, ki je evropski vozniki niso vajeni. Zdaj se je že prilagodil novim razmeram, ki bodo tudi v Avstraliji od vsakega voznika vnovič terjale ogromno moči in energije. Proga Hidden Valley, ki se nahaja nedaleč stran od morja, bo umetna, glede na visoke temperature pa gre pričakovati, da bo na njej v zraku veliko prahu, čeprav se bodo organizatorji zanesljivo zelo potrudili in jo pošteno zalili.

Jan Pancar (253) je imel nekaj manjših zdravstvenih težav na Kitajskem, a je vseeno iz sebe in motorja iztisnil vse, kar je lahko.

Na štartni rampi bo tokrat več voznikov kot na Kitajskem. Predvsem domačini Avstralci, ki jih ne videvamo pogosto na dirkah svetovnega prvenstva v motokrosu, znajo biti tokrat zelo agresivni in odločni, da tekmecem iz Evrope pokažejo, kaj znajo in česa so sposobni. Zanimivo bo seveda tudi zato, ker bomo dobili tudi novega svetovnega prvaka razreda MXGP. V najboljšem položaju je Francoz Romain Febvre, ki za potrditev prvega mesta v skupnem seštevku teoretično potrebuje še trinajst točk.

Tim Gajser (243) se je na Kitajskem znova prebil na zmagovalni oder.

Prva vožnja dirke za VN Avstralije v Darwinu v razredu MXGP bo v nedeljo, 21. septembra 2025, ob 5.45, druga pa se bo začela ob 8.40 po slovenskem času.

Predzadnjič v sezoni za točke voznice in vozniki kartinga

AMZS Karting in motošportni center v Slovenji vasi bo gostil četrto dirko državnega prvenstva v kartingu. Pripravili jo bodo prizadevni člani AMD Ptuj, ki so letos v začetku junija tu že organizirali dirko. Takrat je voznice in voznike pozdravilo lepo sončno vreme, ki bi bilo lahko morda tudi tokrat zaveznik organizatorjev in tekmovalcev. Predzadnja dirka sezone državnega prvenstva Slovenije v kartingu bi lahko že prinesla tudi kakšno odločitev o naslovu državnega prvaka v posamezni kategoriji. Predvsem Dimitrij Mlakar (AMD Hajdina) ima v razredu DD2 že zelo zajetno prednost, ki bi jo lahko na progi, na kateri veliko trenira in jo pozna kot lasten žep, povečal do te mere, da bi bila zanj zadnja preizkušnja sezone v začetku oktobra v Novem Marofu na Hrvaškem zgolj formalnost. A nikomur ne bo nič podarjenega in favoriti se bodo morali za ohranjanje pozicij v skupnem seštevku brez dvoma močno potruditi in vložiti nemalo energije, če bodo želeli obdržati razliko pred zasledovalci. Tekmovanje za državno prvenstvo Slovenije v kartingu bo potekalo v razredih Rotax Micro Max, Rotax Mini Max, Rotax Junior, Rotax Senior, DD2 in KZ2. Hkrati bodo vozili tudi za pokal SSC in prvenstvo RMCA ter točke prvenstva CEZ (centralno evropske cone). Na sporedu bodo po tri vožnje v vsaki kategoriji, ki se bodo točkovale vsaka posebej. Zmagovalci dneva bodo tisti, ki bodo v treh vožnjah zbrali največ točk.

V nedeljo, 21. septembra, se bodo prosti treningi v AMZS Karting in motošportnem centru v Slovenji vasi začeli že ob 8. uri, potem pa bodo po razporedu organizatorja AMD Ptuj izpeljali tri vožnje v vsakem tekmovalnem razredu. Slovesna podelitev nagrad in pokalov za najboljše, če ne bo kakšnih nepredvidenih zapletov na tekmovanju, je predvidena ob 17. uri.

Konec bo za mini cestno hitrostne motocikliste

Poligon v Vrtojbi bo prizorišče zadnje dirke sezone za voznice in voznike, ki se potegujejo za točke državnega prvenstva Slovenije v mini cestno hitrostnem motociklizmu. Dirko bodo pripravili prizadevni člani društva GAS Vrtejba, ki se ob številnih tekmovalcih nadejajo tudi dobrega obiska gledalcev. Ti lahko na 800 metrov dolgi progi pričakujejo ostre bitke za vsak kvadratni centimeter na asfaltu, saj bo šlo za točke, ki lahko nekomu prinesejo, drugemu pa odnesejo državni naslov. Vozili bodo v razredih minimoto 10, minimoto 14, minimoto open, miniGP 10, mini GP 12, skuter in supermoto. Ker bo dirka štela tudi za državno prvenstvo Hrvaške, hkrati pa je v neposredni bližini italijanske meje, to pomeni, da bodo zagotovo vozili tudi številni vozniki iz tujine, ki bodo brez dvoma močno popestrili ter zaostrili konkurenco v lovu na najvišja mest.

V nedeljo, 21. septembra, se bo na poligonu v Vrtojbi vse skupaj začelo malce pred 9. uro s prostimi treningi in nato kvalifikacijami, prva od skupno dveh voženj za točke v posameznih kategorijah, pa je predvidena ob 13. uri. Po koncu tekmovanja, če ne bo zapletov, bo okrog 18. ure slovesna razglasitev rezultatov ter podelitev pokalov in priznanj za najboljše.

Krševan v Misanu

Misano v Italiji bo na progi Marco Simoncelli gostil peto dirko evropskega prvenstva v cestno hitrostnem motociklizmu. V razredu moto 2 bo tekmoval tudi Enej Krševan, ki letos premierno vozi v evropski druščini v moštvu Ciatti – Boscoscuro, v katerem se je glede na dejstvo, da je novinec, zelo dobro znašel. Po štirih dirkah ima 9 točk in se v skupnem seštevku nahaja na 21. mestu. Za 18-letnega voznika iz Vipave je letošnja sezona pomembna za nabiranje izkušenj ter učenje. Veliko lahko dobi predvsem od moštvenega kolega, Španca Unaija Orradreja, ki je trenutno prvi v skupnem seštevku tega tekmovanja in vozi sila suvereno ter brez večjih napak. Za Krševana bi bila kakršnakoli nova točka na stezi, ki se nahaja približno 20 kilometrov južno od Riminija in manj kot kilometer stran od obale Jadranskega morja, lepa potrditev, da je na dobri poti uveljavitve v tem zahtevnem tekmovanju, ki je sicer zelo na očeh iskalcev nadarjenih voznikov za rekrutacijo v še močnejša prvenstva.

Enej Krševan (64) letos v evropski konkurenci razreda moto 2 pridno nabira dragocene izkušnje.

V nedeljo, 21. septembra, čaka Krševana tokrat le ena vožnja za točke evropskega prvenstva, ki pa bo dolga 17 krogov in se bo začela točno ob 13. uri.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj