Ob 2. konferenci o lokalni e-mobilnosti so organizatorji pripravili tudi ocenjevanje občin in mest na področju e-mobilnostne razvitosti. V finale so se med tri finaliste uvrstila mesta Celje, Ljubljana in Kranj, med občinami pa Piran, Dobrovnik, Črna na Koroškem in Šentjur.
Pri izboru najboljših mest je sodelovala tudi javnost. Najboljše tri občine je predhodno izbrala strokovna komisija na podlagi poslanih anket.
Med občinami je strokovna žirija Društva Emobility izbrala takole:
Najboljša e-mobilnostna občina v letu 2020 je Piran. Na drugo mesto se je uvrstila občina Šentjur, tretja pa je bila Črna na Koroškem.
Bolj napeto pa je bilo med mesti. Že za finale je bilo kar nekaj dilem: “Izmed petih zelo aktivnih mest, smo morali izbrati tri. Tako sta žal izpadla Novo Mesto in Maribor, ki sta prav tako pokazala na tem področju veliko. Med tremi finalisti se je bilo izredno težko odločiti. Tudi če bi bil vrstni red drugačen, ne bi bilo nič narobe. Vseeno pa je žirija večjo prednost dala že obstoječemu stanju, kot načrtom za prihodnost. Pri načrtih za prihodnost je izstopal Kranj,” je povedal predsednik strokovne komisije Primož Lemež.
Javnost je za najboljšo e-mobilnostno občino izbrala Kranj, Ljubljano so postavili na drugo mesto, Celje pa na tretje. Te glasove so nato prišteli glasovanju strokovne žirije, kjer je bilo napeto predvsem med Kranjem in Ljubljano; na koncu je Ljubljana vseeno “za mišjo dlako” premagala Kranj.
“Če bo Ljubljana v prihodnje hotela obraniti primat v Sloveniji, kar bi se za glavno mesto spodobilo, bo morala več narediti predvsem pri javnem prometu in resno začeti razmišljati o veliko hitrejši uvedbi električnih avtobusov, kot je predvideno zdaj, ter na področju e-dostave v mestno jedro.“
“Celje razmišlja predvsem o polnjenju v večstanovanjskih naseljih, kjer Ljubljana in Kranj še nimata pametne strategije. So pa morda, vsaj kar se tiče uvajanja e-avtomobilov v lasti občine in javnih podjetij, premalo ambiciozni. Začeti z gasilci je sicer super, vendar pa je drugje veliko lažje in ceneje kaj narediti.“
“Kranj pa ima res velike načrte, in če jih bodo vsaj delno uspeli uresničiti, bo Kranj brez dvoma v prihodnje postal e-mobilnostna metropola Slovenije,” je o glasovanju strokovne komisije povedal Lemež.
Maša Švab (Gen-i Sonce) prav tako članica strokovne komisije, je glasovala takole:
1. Mesto: Ljubljana
MOL se je zares izkazala s širokim naborom ukrepov, ki podpirajo trajnostno mobilnost in so širše, kot le neposredna e-mobilnost. V tem obziru je še posebej potrebno poudariti P+R parkirišča, ki so se dejansko transformirala v multimodalna vozlišča, ki podpirajo tako klasično e-mobilnost, kot mikro e-mobilnost ter JPP. Tudi zaprtje širšega dela mestnega jedra, veliko število javnih polnilnih postaj za EV ter najavljeni prvi e-avtobus v letu 2021 so dokaz, da Ljubljana s trajnostno politiko misli resno. Kjer pa še obstaja potencial razvoja je zagotovo oskrba vseh naštetih ukrepov z zeleno električno energijo ter merjenje zmanjšanja ogljičnega odtisa mesta, saj bi slednji zares pokazal, kakšen je učinek ukrepov.
2. Mesto: Celje
MOCE se je izkazala z natančnimi analizami in pripravo celostne prometne strategije, ki jo postopoma implementirajo. Na ta način ima Celje jasno sliko, katere ukrepe potrebuje za znižanje onesnaženosti zraka. Prav tako so verjetno med prvimi, ki širijo e-vozni park tudi med gasilci! Zelo pohvalno!
3. Mesto: Kranj
MOK je predstavila zelo zanimivo vizijo širšega projekta trajnostne poti občine, katerega bo v prihodnje zelo zanimivo spremljati, je pa trenutno v idejni oz začetku izvedbene faze. Zelo pozitiven je pristop, da bo električna energija, ki bo napajala polnilne postaje, proizvedena iz sončne energije in torej tajnostna ter brezogljična.”
Končni vrstni red je bil torej tak: Ljubljana 16 točk, Kranj 14 in Celje 6 točk.