Na slovenske ceste je pripeljal Volkswagnov električni SUV – ID.4. Za zdaj izdobave še nekoliko kasnijo, a slovenski uvoznik vseeno načrtuje, da bo po njem že letos (lahko) poseglo okoli 370 kupcev.

Primerljiv z ID.3 in Tiguanom

ID.4 si platformo deli z modelom ID.3, od katerega je daljši za približno 30 centimetrov – predvsem na račun zadnjega previsa. Medosna razdalja je medtem skoraj enaka.

V praksi gre (predvsem dimenzijsko) za električno “različico” Tiguana. Slednji ima zgolj nekoliko večji prtljažnik – predvsem na račun globine, saj ID.4 zaradi baterij nima dodatnega prostora za rezervno kolo.

Notranjost je zelo podobna modelu ID.3. Smer vožnje ponovno izbiramo z velikim vrtljivim gumbom, ki je del t. i. ID kokpita za samim volanskim obročem. Tudi sam volan je identičen kot v modelu ID.3.

Na voljo sta 2 velikosti multimedijskega sistema z 10- ali 12- palčnim zaslonom, ki pa sta med seboj enaka po funkcionalnosti. Na voljo sta tudi povezljivostna sistema Android Auto in Apple CarPlay. ID.4 je mogoče opremiti tudi s projekcijskim zaslnom (na vetrobransko steklo), ki postreže tudi z obogateno resničnostjo.

Prtljažni prostor ima prostornino 543 litrov, ali 1575 litrov ob podrti zadnji klopi. Vrata se odpirajo električno. Za dodaten prostor lahko na streho namestimo tudi strešni kovček in avto obremenimo z največ 75 dodatnimi kilogrami. Mogoča je tudi vleka prikolice – do največje obremenitve 1000 kilogramov.

Posebnost modela ID.4 so skrite kljuke vrat, ki pripomorejo k aerodinamiki in estetiki. Vrata tako odpiramo z električnimi stikali na notranji strani kljuke.

Na zadnji osi modela ID.4 so nameščene bobnaste zavore, a te naj bi zadostovale za celotno življenjsko dobo vozila. Pri Volkswagnu njihovo namestitev zagovarjajo z dejstvom, da električni avtomobil večinoma zavira z elektromotorjem pri rekuperaciji.

ID.4 ponuja tudi električni štirikolesni pogon, v osnovnih različicah pa je pogon na zadnjem kolesnem paru. Odmik od tal znaša 21 centimetrov.

Na voljo sta dve velikosti baterije. Večja ima kapaciteto 77 kWh in omogoča do 522 kilometrov avtonomije po standardu WLTP. Manjša ima medtem kapaciteto 52 kWh in omogoča električno vožnjo do 340 kilometrov.

Največja moč polnjenja večje baterije znaša 125 kW, manjše pa 50 kW. Tudi na izmeničnem toku se največji moči razlikujeta, in sicer 11 kW proti 7,2 kW v korist večje baterije.

Osnovna različica z oznako Pure postreže z največ 109 kW motorne moči, Pure Performance pa s 125 kW (obe sta na voljo pri manjši bateriji). Ob večji bateriji različici Pro in Pro Performance postrežeta s 128 ali 150 kW moči.

ID.4 ponuja vse najnovejše asistenčne sisteme iz Volkswagnove ponudbe. Serijsko sta na voljo “lane assist” in “front assist”, opcijsko pa tudi asistenčni paketi “travel assist”, “side assist” in “emergency assist”. Dodatno lahko kupec izbere tudi sistem za samodejno parkiranje, kamero za vzvratno vožnjo in 360-stopinjski pogled okoli vozila. Za dodatno varnost serijsko skrbi tudi dodatna sredinska varnostna blazina med prednjima sedežema.

ID.4 je serijsko opremljen z žarometi v polni LED tehnologiji, za doplačilo pa so na voljo tudi pametni matrični žarometi.

Vstopna različica modela ID.4 je brez vštete ekosubvencije na voljo za 36.866 evrov, če želite večjo baterijo, pa se cena prične pri 43.380 evrih.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here