Danes glavno atrakcijo v središču Ljubljane predstavljajo čudoviti Citroënovi starodobniki, ki so pomembno izoblikovali stoletno zgodovino te francoske znamke.
Na priložnostni razstavi na Strirarjevi ulici je predstavljenih 30 Citroënov. Med njimi so izpostavljeni tudi tako legendarni kot so Diana, Ami, Visa, Mehari, BX pa tudi predsedniški DS, Traction Avan in kultni »Pujs«. Med razstavljenimi eksponati bodite še posebej pozorni na najstarejšega, še voznega starodobnika, Citroëna C3 iz leta 1924, ki je bil javnosti prvič predstavljen leta 1922 na salonu v Parizu.
Avtomobili so last zbirateljev in članov kluba Citroën Slovenije, ki trenutno predstavlja največji avtomobilski klub v Sloveniji. Na medijski predstavitvi razstave je spregovoril tudi predsednik kluba Aleš Kranjčan. Izpostavil je predvsem strast lastnikov legendarnih Citroenov, ki se povečini odraža tudi v lastništvu novih modelov.
Strast do te znamke je čutiti tudi v besedah družine Stare iz Kranja, ki se pohvali s tem, da imajo vsi družinski člani spačka oziroma 2CV – kar 21 jih imajo, z njimi pa živijo že več desetletij. »Spaček nas povezuje, zaradi njega se več vidimo in se imamo bolj fino. Spaček ni avto, spaček je način življenja,« so povedali.
Letošnje leto Citroën praznuje 100 let. Junija 1919 je namreč na ulice Pariza zapeljal prvi Citroënov model v zgodovini (Type A). Predstavniki znamke kot najpomembnejše dejavnike za uspešnost v tem obdobju izpostavljajo predvsem inovativnost, kreativnost in pregovorno udobnost njihovih modelov. Ne moremo niti uspešnega nastopanja v avtomobilskem športu, še posebej svetovnem rally prvenstvu, kjer so pri Citroënu doslej nanizali 8 konstruktorskih naslovov in botrovali rekordnim 9 zaporednim vozniškim naslovom Sebastiena Loeba.
Hvalevredni so tudi domači uspehi Stojana Pirjevca v skupini B, ki se svojih dirkaških dni z veseljem spominja, prav posebno doživetje pa je bila tudi vožnja znamenitega smučarja Bojana Križaja na prvem reliju Saturnus leta 1986.
Taka razstava predstavlja redko priložnost, ko si lahko javnost ali naključni mimoidoči ogledajo tako število starodobnikov na enem mestu, s katerimi se lahko tudi marsikdo poistoveti in podoživi svojo preteklost. Vsi poznamo koga, ki je imel ali pa še celo ima v lasti »Spačka«, »Diano« ali »Žabo«.
Vse najboljše Citroënu želimo tudi v uredništvu Avtoportreta!