V slovenskih kinematografih so pričeli s predvajanjem filma “Izzivalca”, ki govori o legendarnem rivalstvu med velikanoma avtomobilskega športa, Fordom in Ferrarijem. Boj je vrhunec dosegel na dirki 24 ur Le Mansa leta 1966. Ekscentrična, odločna ekipa ameriških inženirjev mora pod vodstvom avtomobilskega vizionarja Carolla Shelbyja iz nič izdelati (zdaj legendarnega) Forda GT40 in z njim poraziti dominantnega Ferarrija.

Napovednik filma Izzivalca

O dirki

Kot zanimivost ozadja dirke: Goodyearove pnevmatike so na tej dramatični dirki odigrale ključno vlogo in vplivale na razplet, kar se je z velikimi črkami zapisalo v bogato dirkaško zgodovino tega gumarja. Slednjih se žal ne prikaže v samem filmu. Zmaga McLarna in Amona je bila Goodyearova druga zaporedna zmaga na Le Mansu, sledilo pa jih je še 12, zaradi česar si je Goodyear ustvaril ime velikega igralca v dirkaškem svetu.

Leta 1966 se je dirka v Le Mansu začela v zelo vlažnih vremenskih pogojih in hitro je bilo očitno, da so Goodyearove pnevmatike bolj primerne kot pnevmatike proizvajalca Firestone. Oba Shelbyjeva dirkalnika (v tistem trenutku prvouvrščena Miles/Hulme in tretjeuvrščena Gurney/Grant) sta z Goodyearovimi pnevmatikami uspešno premagovala težke vremenske pogoje, medtem ko so pnevmatike Firestone, nameščene na McLarnov dirkalnik, izgubljale tekalne plasti po dirkališču Mulsanne. Ob postanku v boksih je tako McLaren nemudoma našel predstavnike Firestona in izpogajal prehod dirkalnikov na pnevmatike Goodyear.

Nista bila prva izbira

Ena izmed zanimivosti filma je zagotovo to, da Damon in Bale na začetku nista bila predvidena za glavni vlogi. Leta 2013, ko je film začel nastajati z delovnim imenom Go Like Hell, so v vlogi Carrolla Shelbyja videli Toma Cruisea, Brad Pitt pa bi naj nastopil kot Ken Miles.

Šest let pozneje v glavnih vlogah nastopata oskarjevca Matt Damon, ki odlično upodobi vizionarja ameriškega avto-oblikovanja Carrolla Shelbyja, in Christian Bale, ki navdušuje kot neustrašni voznik britanskih korenin Ken Miles. Zgodba prikazuje proces ustvarjanja zmagovitega dirkalnika, v katerem se Shelby in Miles srečata tako z izzivi zakonov fizike kot z lastnimi osebnimi demoni. Ford je z uspehom dvojca pokazal svojo dominanco v dirkaškem svetu in prizemljil do tedaj najbolj zveneče dirkaško ime, Enza Ferrarija. V filmu sicer lahko vidimo Enza na dirki v Le Mansu, a zgodovinski viri pravijo, da sloviti šef po letu 1950 ni nikoli zapustil Italije, da bi se udeležil kakršnekoli dirke.

Z Goodyearove premiere filma Izzivalca, ki je se zgodila v četrtek, 14. 11. 2019

»Leto 2019 je za Goodyear prelomno. Poleg tega, da smo se po 13 letih vrnili na dirkaške steze z novo serijo dirkaških pnevmatik, smo v istem letu lansirali tudi novo serijo visokozmogljivih pnevmatik Eagle F1 SuperSport, namenjeno najbolj prestižnim avtomobilom. Pnevmatiko Eagle F1 SuperSport RS je Porsche med drugim izbral za prvo opremo svojih superšportnih avtomobilov Porsche 911 GT2 RS in Porsche 911 GT3 RS. Da smo lahko povratek zaokrožili tudi z zgodbo filma Izzivalca, ki prikazuje, kako pomemben igralec smo bili že leta 1966, nam je res v ponos,« je v svojem nagovoru poudarila Romana Stare, vodja marketinga za potniško pnevmatiko Adria v podjetju Goodyear Dunlop Sava Tires.

Goodyearove najnovejše dirkaške pnevmatike so septembra sicer ognjeni krst doživele v Silverstonu, kjer je potekala otvoritvena preizkušnja vzdržljivostnega svetovnega prvenstva FIA World Endurance Championship. Z njimi so v visoko konkurenčnem razredu prototipnih avtomobilov LMP2 dirkale tri odlične ekipe, ki so z doseženimi rezultati napovedale oster boj za najvišja mesta v sezoni 2019/2020. »Razviti vrhunske pnevmatike, ki parirajo izredno zahtevnim in spremenljivim pogojem, je zahteven proces, za katerim se skriva nešteto inženirskih ur dela ter preko 12.000 km testiranja v vseh možnih vremenskih razmerah in na različnih kontinentih,« je še povedala Romana Stare.

Film Izzivalca ni zgolj primeren za vse ljubitelje avto športa, ampak tudi za vse željne dobre zgodbe in opazovanja napetih človeških odnosev v kritičnih situacijah. Zgodba se zagotovo konča nepredvidljivo za vse nepoznavalce športa in oseb, ki so oddigrale ključne vloge v resničnih dogodkih.

Iztok je vstopil v svet avtomobilističnega novinarstva leta 2005. V svoji karieri je sodeloval z nekaterimi največjimi slovenskimi avtomobilističnimi mediji ter vodil odnose z javnostmi mnogih mednarodnih avtomobilističnih prireditev. Leta 2016 je bil član žirije prestižnega izbora avta leta v Omanu.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here