Hyundai je na slovenske ceste pripeljal kar tri vroče športne novosti.

Prenova in izboljšave za i30 N

Model i30 N je med ljubitelji t. i. “hot hatch” segmenta v Sloveniji že dobro poznan. No, zdaj je napočil čas za osvežitev.

Poleg novosti pri oblikovalskih detajlih na zunanjosti, so zdaj novi tudi športni sedeži in platišča. Po novem je pri i30 N mogoče naročiti tudi samodejni menjalnik. Gre za 8-stopenjski dvosklopčni menjalnik N DCT, ki prinaša tudi nove zanimive funkcije vključno z N Power Shift, N Grin Shift in N Track Sense Shift.

N Power Shift (NPS) se vklopi, ko avtomobil pospeši z več kot 90 odstotki plina, s čimer se ublaži vsako zmanjšanje navora med prestavljanjem navzgor. To povečuje zabavo v vožnji, saj pri prestavljanju navzgor daje »občutek potiska«.

N Grin Shift (NGS) za 20 sekund poveča zmogljivost motorja in menjalnika DCT. Da bi dosegel največji pospešek, bo menjalnik prestavil neposredno navzdol v najprimernejšo prestavo. Voznik za vklop pritisne namenski gumb na volanu in na instrumentni plošči se začne odštevanje, ki prikazuje preostale sekunde te funkcije. Ko se »pospešek« zaključi, mora voznik počakati vsaj 40 sekund, preden ga lahko ponovno aktivira. Ta funkcija vozniku omogoča, da izkoristi celoten potencial avtomobila – na primer ko poskuša doseči najboljši čas kroga.

Ne nazadnje, N Track Sense Shift (NTS) prilagodi način vožnje za vožnjo po dirkališču in tako pomaga vozniku, da se bolj osredotoči na krmiljenje. Elektronika vozila prepozna trenutek, ko so razmere najprimernejše za dinamično vožnjo na dirkališču in se zažene samodejno. Na podlagi podatkov o voznih pogojih v kombinaciji z vedenjem voznika, vozilo izbere pravo prestavo in čas prestavljanja v razmerah, ki omogočajo športno vožnjo ter tako zagotovi najprimernejše zmogljivosti.

Dvolitrski turbo štirivaljnik v paketu Performance je bil nadgrajen z 202 kW (275 KM) na 206 kW (280 KM). Kot njegov predhodnik je novi i30 opremljen s številnimi funkcijami visokozmogljivih vozil kot so Rev Matching, Launch Control, opcijska ojačitev v prtljažniku, … Poleg tega se je v paketu Performance velikost sprednjih zavornih diskov povečala s 345 mm na 360 mm.

Tako kot njegov predhodnik je tudi novi i30 N na voljo v dveh oblikah karoserije: hatchback (od 28.490 evrov) in fastback (od 29.190 evrov).

i20 N kot vstopnica v N paleto

i20 N poganja 1,6-litrski turbobencinski agregat T-GDI s 150 kW (204 KM) in 275 Nm navora, ki je povezan izključno s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.

6-stopenjski ročni menjalnik se ponaša z okrepljeno sklopko, ki lažje kljubuje višjim vrtljajem motorja in dodatnemu navoru ter hitremu speljevanju in zmanjšanim ohišjem manjalnika, v katerem je posledično manjša potrebna količina olja.

Šasija klasičnega i20 je nadgrajena in posebej ojačana na 12 točkah, kar zagotavlja več dinamike in boljšo vodljivost. Ojačane so obese, ponaša se tudi z novimi vzmetmi in blažilci. Delna zapora diferenciala (N Corner Carving Differential) je na voljo opcijsko.

Zmogljivost zavor in boljšo odzivnost zavornega sistema zagotavljajo večji prednji diski (s premerom 320 mm, kar je 40 mm več kot pri klasičnem i20).

Posebni dodatki vključujejo funkciji Launch Control in Rev Matching ter športne oblikovne poudarke.

Začetna cena za i20 N znaša 22.900 evrov ali 25.900 evrov s paketom Performance.

Kona N kot kompromis

Čeprav gre v osnovi za križanca, je Kona N sorodna pravi športni kombilimuzini i30 N, s katerim si deli pogonsko tehniko. Žene jo namreč dvolitrski turbobencinski štirivaljnik T-GDI z 206 kW (280 KM), za razliko od i30 N (ta je na voljo tudi z ročnim menjalnikom), pa je tokrat na voljo le 8-stopenjski robotiziran menjalnik z dvojno mokro sklopko (N DCT).

Tudi pri modelu Kona ima samodejni menjalnik na voljo funkcije kot pri modelu i30 N.

Po prvih vtisih, ki smo jih danes zbrali na poligonu v Logatcu, je športna Kona seveda nekoliko bolj zadržana od bratranca i30 N, a po drugi strani bolj vozniško ostra kot nekateri konkurenti v tem segmentu, ki jih prav tako lahko označimo za kompromise.

Začetna cena športne Kone N znaša 37.900 evrov.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj