Mercedes-Benz je na slovenske ceste pripeljal šesto generacijo razreda C. Gre za najbolj prodajan model znamke – od leta 1982 so jih prodali že več kot 10,5 milijona. Nova generacija naj bi z udobjem, zanesljivostjo, varnostjo ter tehnologijo poskušala poseči v razkošje razreda S.

Limuzina in karavan sta z dolžino 4751 mm in širino 1820 mm precej večja od svojih
predhodnikov. Za 25mm se je povečala tudi medosna razdalja, kar naj bi botrovalo več prostora za potnike na sprednjih in zadnjih sedežih.

Polni LED žarometi so na voljo serijsko, inteligentni/matrični žarometi pa so na seznamu dodatne opreme. Najnaprednejši sistem žarometov “digital light”, ki ga poznamo že iz razreda S, je sestavljen iz treh LED-projektorjev, katerih svetloba se odbija in krmili več kot 1,3 milijona mikro ogledal.

Tu je tudi povečana prostornost potniške kabine, novi so tudi sedeži, ki stremijo proti čim večji meri udobja. Večina funkcij vozila je dostopnih prek nove generacije osrednjega sistema MBUX.

Novi razred C ima povsem elektrificirano motorno paleto. Vsi bencinski in dizelski motorji so opremljeni z 48 V tehnologijo in se kot taki uvrščajo med tako imenovane blage hibride. Samodejni menjalnik je serijski.

Na voljo bodo tudi modeli z bencinskim in dizelskim priključnim hibridom, ki bodo omogočali do 100 km električne avtonomije (po WLTP).

Novi razred C je lahko opremljen tudi s krmiljenjem zadnjih koles. V kombinaciji z bolj neposrednim volanskim mehanizmom je tako lahko agilnejši in stabilnejši. Poleg boljših voznih lastnosti pri višjih hitrostih pa krmiljenje zadnjih koles prinaša tudi boljšo okretnost pri nižjih hitrostih, saj do 2,5 stopinjsko krmiljenje zmanjša obračalni krog za skoraj pol metra.

Najzanimivejši sistemi za pomoč pri vožnji so:

  • Aktivni asistent za ohranjanje razdalje “distronic” s prilagajanjem hitrosti vožnje glede na vozno situacijo: vozilo lahko na podlagi prometnih informacij v živo prepozna kolono ali počasen promet in se nanj odzove, še preden se ga voznik zave.
  • Aktivni asistent za kolono: kjer so v primeru kolone na avtocesti na voljo oznake voznih pasov, lahko vozniku pomaga ohranjati smer in vzdrževati varno razdaljo pri hitrosti do približno 60 km/h z visoko stopnjo razpoložljivosti.
  • Aktivni krmilni asistent: vozniku lahko pomaga oblikovati reševalni pas na večpasovnih cestah.
  • Aktivni asistent za mrtvi kot poleg tega, da nadzira mrtvi kot med vožnjo, deluje tudi, ko vozilo miruje. Voznika namreč lahko pri odpiranju vrat opozori na bližajoča se vozila, motorje ali kolesa. Sistem deluje tudi po tem, ko je motor ugasnjen, in sicer še tri minute.
  • Asistent za prepoznavanje prometnih znakov lahko prepozna posebna navodila (npr. v primeru mokrega cestišča). Novost pa je tudi funkcija opozarjanja na znak stop in rdečo luč.

Cena vstopnega razreda C v limuzinski različici znaša 38.990 evrov, karavan pa je dva tisočaka dražji.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here